اخبار داغ

مدیرباغبانی جهادکشاورزی استان زنجان:

بیش از یک چهارم زیتون کشور در استان زنجان تولید می‌شود/ تولید 45 هزار تن زیتون در استان زنجان

بیش از یک چهارم زیتون کشور در استان زنجان تولید می‌شود/ تولید 45 هزار تن زیتون در استان زنجان
مدیرباغبانی جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به افغزایش 80 درصد میزان تولید زیتون در استان زنجان گفت: میزان تولید زیتون امسال به 45 هزار تن افزایش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهنام اوجاقلو در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به میزان سطح باغات زیتون در استان زنجان 19 هزار و 500 هکتار است اظهار کرد: از این میزان حدود 15 هزار هکتار در مرحله باردهی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی میزان تولید زیتون در سالجاری را 45 هزار تن عنوان کرد و افزود: 30 هزارتن از زیتون برداشت شده به صورت روغن کشی مورد استفاده قرار میگیرد.

,

مدیرباغبانی جهادکشاورزی استان زنجان در مورد صادرات محصولات زیتون از استان زنجان ابراز کرد: صادرات زیتون به خارج از کشور نداریم و میزان تولید زیتون هم نمی تواند نیاز داخل کشور را تامین کند.

,

وی ابراز کرد: استان زنجان از نظر میزان سطح کشت و تولید محصول زیتون بالاترین رتبه کشوری را دارد و استان زنجان در این راستا رتبه نخست کشوری را دارد.

,

اوجاقلو بیان کرد: مجموع باغات زیتون کشور نزدیک به 110 هزار هکتار بوده است که از این میزان یک پنجم برای استان زنجان بوده و در تولید نیز بیش از یک چهارم میزان تولید کشور مربوط به استان زنجان است.

,

وی خاطر نشان کرد: امسال میزان خسارت زیتون در استان زنجان بسیار کم بود و 80 درصد در تولید زیتون افزایش داشتیم.

,

مدیرباغبانی جهادکشاورزی استان زنجان بیان کرد: سال گذشته میزان تولید زیتون در مجموع 25 هزار تن میزان تولید زیتون بود که امسال این میزان به 45 هزار تن افزایش یافته است.

,

وی اظهار کرد: در حوزه زیتون  و روغن زیتون صادراتی وجود ندارد و میزان تولید هم نمی تواند نیاز داخلی را تامین کند.

,

اوجاقلو به مشکل آفت مگس زیتون در استان زنجان اشاره کرد و افزود: مشکل افت مگس زیتون همیشه در استان زنجان داریم و امسال هم بود ولی نسبت به سال گذشته میزان آفت کمتر بود.

,

وی ابراز کرد: مگس زیتون یکی از آفتهای مهم در استان زنجان بوده و هر سال این مشکل وجود دارد و به ویژه زمانی که هوا خنک‌تر است شدت این آفت بیشتر می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه