اخبار داغ

معاون وزیر نفت خبر داد:

ساخت پتروشیمی جدید در کرمانشاه /سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیون دلاری در این پروژه

ساخت پتروشیمی جدید در کرمانشاه /سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیون دلاری در این پروژه
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران گفت: ساخت پتروشیمی جدید در استان کرمانشاه به زودی نهایی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، بهزاد محمدی چهارشنبه در نشست توسعه صنایع پتروشیمی استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: طرح پتروشیمی اسلام آباد غرب در کرمانشاه به زودی نهایی خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,  ,

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران گفت: این طرح توسط مجموعه وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی طراحی شده است که می تواند در راستای تولید اشتغال در منطقه بسیار موثر باشد.

,

این مسئول گفت: این پروژه به یاری خدا و مشارکت بخش خصوصی به سرانجام خواهد رسید تا بتواند در منطقه اشتغال نسبی مناسب را ایجاد کند.

,

وی با بیان اینکه دانش فنی این پروژه از ۳ بخش تشکیل شده است، خاطر نشان کرد: در این طرح گاز طبیعی دریافت و به محصول متانول تبدیل می شود و سپس بخشی از آن به پروپیلن تبدیل شده و در نهایت محصول نهایی آن پلی پروپیلن خواهد بود.

,

محمدی ادامه داد: استان کرمانشاه به دلیل دارا بودن منابع آب، برق و گاز سوختنی زیرساختهای لازم جهت اجرای این طرح دارا است.

,

معاون وزیر نفت بیان داشت: در حال حاضر در کل کشور بیشتر از ۹۰۰ هزار تن پولیمر با ارزش تولید نمی شود اما با اجرای این طرح در سال ۱۲۰ هزار تن پلی پروپیلن تولید خواهد شد.

,

این مسئول با اشاره به اینکه این مجموعه پتانسیل ایجاد بنگاههای کوچک و بزرگ را دارد، گفت: اجرا شدن این طرح رونق صنایع پایین دستی و ایجاد اشتغال را به دنبال خواهد داشت.

,

محمدی اظهار داشت: دانش فنی این طرح در شرکت پژوهش فناوری بومی سازی شده است و مدارک طراحی پایه آن در دست انجام است و تا پایان زمستان به اتمام خواهد رسید و با شتاب آنرا اجرایی خواهیم کرد.

,

وی عنوان کرد: حجم سرمایه گذاری این طرح ۵۵۰ میلیون دلار است که بسیار قابل توجه است و انتظار داریم استان کرمانشاه هم در تامین اقلام حیاتی از جمله برق، آب، گاز سوختنی و واگذاری زمین جهت اجرای این طرح کمک کند.

,

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران ادامه داد: برای انجام این پروژه ۵ میلیون مترمکعب آب در سال، ۲۰ مگاوات برق و گاز سوختنی لازم داریم.

,

محمدی خاطر نشان کرد: ما یک بنگاه نیستیم که به سودآوری این پروژه برای خود به آن توجه داشته باشیم بلکه به فکر ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی استان کرمانشاه هستیم.

,

وی بیان داشت: این منطقه باید به یک منطقه ویژه تبدیل شود تا ما بتوانیم از معافیت های مالیاتی جهت جذاب کردن پروژه برای سرمایه گذاران استفاده کنیم.

,

این مسئول در پایان بار دیگر اعلام کرد این طرح انجام شدنی است و گفت: طی چندین ماه گذشته بر روی مقدمات موضوع در تهران بسیار کار شده است و با ملحق شدن بخش خصوصی به این مجموعه با یک مشارکت دوجانبه این طرح به سرانجام خواهد رسید.

,

 

,

حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ساخت پتروشیمی جدید

, حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ساخت پتروشیمی جدید,

هدایت حاتمی چهارشنبه در نشست توسعه صنایع پتروشیمی استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد در خصوص پروژه جدید پتروشیمی در اسلام آباد غرب، اظهار داشت: این پروژه از ۱۰ روز قبل به طور جدی پیگیری و وارد فاز عملیاتی شد.

,

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه افزود: این پروژه ایجاد یک مجموعه قابل توجه از حوزه پتروشیمی است که زیر مجموعه سه قسمتی دارد و می‌تواند هم برای مجموعه پتروشیمی ایران و هم برای کرمانشاه منشاء خیر و اثر باشد.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: دانش این موضوع تا حدود زیادی بومی شده و وابستگی به خارج از کشور ندارد و می‌توان گفت موقعیت استان کرمانشاه نیز از نظر ارتباط درون کشوری و برون کشوری موقعیت بسیار خوبی است.

,

حاتمی گفت: واقعیت این است که باید نگاهی به رویکرد خارجی و توسعه صادرات داشته باشیم.

,

وی به سابقه پتروشیمی استان کرمانشاه اشاره کرد و اظهار داشت: از هرگونه سرمایه گذاری بخش خصوصی در این راه حمایت خواهیم کرد.

,

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه افزود: دولت در این راه پیش قدم شده و امیدواریم راهبری کند.

,

این مسئول ادامه داد: این طرح باعث رونق اقتصادی در ابعاد مختلف در استان خواهد شد لذا دستگاه هایی که می توانند این طرح را پشتیبانی کنند.

,

حاتمی گفت: مقدمات کار را به لحاظ اداری، نیازمندیها و ... فراهم می کنیم که در آغاز سال 99 وارد فاز اجرایی شویم و امیدواریم شاهد جذب سرمایه گذاران جهت اجرای این کار باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه