اخبار داغ

پیگیری مشکلات مردمی؛

گلایه کشاورزان دهدشتی از کمبود کود شیمیایی/ عدالت در توزیع بین شهرستان ها نبوده و نیست

گلایه کشاورزان دهدشتی از کمبود کود شیمیایی/ عدالت در توزیع بین شهرستان ها نبوده و نیست
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت: کمبود کود شیمیایی یکی از مهمترین مشکلات ماست و جهاد کشاورزی دهدشت این موضوع را از سازمان جهاد کشاورزی استان، شرکت خدمات حمایتی ومعاونت تولیدات گیاهی پیگیری کرده است ولی عدالتی بین شهرستان ها در توزیع نبوده و نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح زاگرس کودهای مختلفی در امور کشاورزی استفاده می‌شود، عموما این کودها برای حاصلخیزتر کردن خاک مورداستفاده قرار می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس, , .,

در واقع کودهای شیمیایی تأمین کننده مواد لازم گیاه هستند، چون خاک زمین‌های کشاورزی تمام مواد لازم برای رشد کامل گیاه را ندارد و همچنین برای پرورش گیاهان پربازده و برداشت محصولات بیشتر، استفاده از کودهای شیمیایی اجتناب ناپذیر است.

, .,

 

,

در این ایام از سال در شهرستان کهگیلویه کشاورزان در حال تدارک و آماده سازی زمین های خود جهت کشت گندم که اکثرا به صورت دیم صورت میگیرد، هستند، که این روزها در کهگیلویه به یک نگرانی برای کشاورزان تبدیل شده است.

,

, ,

حسینی یکی از کشاورزان کهگیلویه در گفت و گو با صبح زاگرس گفت: متاسفانه چند بار برای دریافت کود شیمیایی اقدام کردیم که به علت کمبود کود در شهرستان نتوانستیم آن را تهیه کنیم و فقط یک حواله دریافت کردیم که پس از آن نیز چند بار مراجعه شده و در نهایت وعده روزهای آینده را داده اند.

, صبح زاگرس,

 

,

بهنامیان از دیگر کشاورزان کهگیلویه گفت: با وجود اینکه به فصل کاشت نزدیک می شویم اما کمبود کود شیمیایی مردم را سردرگم،کلافه و نگران کرده چرا که برخی از کشاورزان مهمترین راه درآمدشان کاشت گندم است و در صورتی که نتوانند کود لازم جهت کاشت محصول خود را تهیه کنند طبیعتا محصول مناسبی نداشته و مشکلات مالی فراوان گریبان گیر آن ها خواهد شد.

,

, ,

رئیس اداره جهاد کشاورزی دهدشت در گفتگو با صبح زاگرس گفت: در رابطه با کمبودها در زمینه کودهای شیمیایی با استان مکاتبه داشته و مشکلات موجود در شهرستان اعلام شده است و کماکان منتظر هستیم که به این مورد ترتیب اثر داده شود و در صورت ورود کود به شهرستان با توجه به سامانه جهاد کشاورزی، مواد شیمیایی در بخش های شهرستان تقسیم خواهد شد.

, صبح زاگرس, ,

 

,

 عمران تقوی گفت: کود مورد نیاز شهرستان 5 هزار تن کود اوره یا سفید و 3 هزار تن کود فسفات یا سیاه است که در حال حاضر 425 تن کود اوره و 170تن هم کود فسفات توزیع شد که نسبت به نیازی که برآورد شده بسیار ناچیز است، این کمبود یکی از مهمترین مشکلات ماست و جهاد کشاورزی دهدشت این موضوع  را از سازمان جهاد کشاورزی استان، شرکت خدمات حمایتی ومعاونت تولیدات گیاهی پیگیری کرده است ولی عدالتی بین شهرستان ها در توزیع نبوده و نیست.

,

 

,

وی افزود: بذر مورد نیاز شهرستان کهگیلویه 2 هزار و 700 تن است و تا کنون  هزار و 60 تن از بذر کوهدشت باید بوجاری و تحویل شهرستان کهگیلویه می شد که این کار نیز صورت نگرفت و سازمان جهاد کشاورزی استان باید این موضوع را پیگیری کند و این موضوع نیز به استان اعلام شده است و حتی دادستان شهرستان نیز از این موضوع مطلع است، شرکت تحقیقات گچساران نیز باید بر نحوه کار و بوجاری صحیح بذر و توزیع آن به شهرستان ها نظارت کند که گویا سهل انگاری هایی در این زمینه صورت گرفته است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه