اخبار داغ

وزیر خارجه جدید عربستان سعودی کیست؟

وزیر خارجه جدید عربستان سعودی کیست؟
پادشاه عربستان سعودی با برکناری زودهنگام «ابراهیم العساف» از وزارت خارجه این کشور، «فیصل بن فرحان» را به‌عنوان وزیر خارجه جدید گمارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اسکای‌نیوز، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی، روز چهارشنبه از طریق عزل‌ونصب‌هایی، تغییراتی محدود در کابینه این کشور ایجاد کرد و به‌موجب آن، شاهزاده فیصل بن فرحان آل‌سعودی (44ساله) جایگزین ابراهیم العساف و به‌عنوان وزیر خارجه این کشور منصوب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

شاهزاده فیصل در چند ماه گذشته سفیر کشورش در آلمان بود و پیش از آن به‌عنوان مشاور سیاسی در سفارت عربستان در واشنگتن فعالیت داشته است. او همچنین پیشتر ریاست یک پروژه سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت هواپیمایی «بویینگ» آمریکا را به‌عهده داشته است.

,

شاهزاده فیصل در دهه 40 عمرش به تیم جدید از دیپلمات‌های مجرب عربستان سعودی در آمریکا و انگلیس پیوست.

,

وزیر خارجه جدید عربستان سعودی متولد 1974 در فرانکفورت آلمان و از مادری آلمانی است.

,

بازخوانی مواضع ضد ایرانی وزیر خارجه جدید سعودی

, بازخوانی مواضع ضد ایرانی وزیر خارجه جدید سعودی,

وزیر خارجه جدید عربستان سعودی، همچون اسلاف خود از جمله عادل الجبیر، بارها در مناسبت‌های مختلف اظهارات و ادعاهای ضد ایرانی مطرح کرده است.

,

شاهزاده فیصل، در سپتامبر گذشته که به عنوان دیپلمات کشورش در آلمان فعالیت می‌کند، در گفت‌وگو با رادیو آلمانی «دویچه‌لند فانک» آلمان، ایران را به دست داشتن به تاسیسات نفتی وابسته به شرکت آرامکو در شرق ریاض متهم کرد و اظهار داشت: «تمامی گزینه‌ها برای پاسخ به تهران روی میز هستند.»

,

وی در ادامه مدعی شد: «هر طرفی که دست به این حمله زنده باشد، که مطمئنا ایران در پشت آن قرار دارد، ما پاسخ می‌دهیم.( ایران) اقدام به تولید آنها( موشک‌ها) کرده است و این حمله نمی‌تواند بدون کمک ایران انجام شود.»

,

وی همچنین گفت: «حمله اخیر حمله به اقتصاد جهانی محسوب می‌شود. ایران باید مسئولیت خود را بر عهده بگیرد و بداند که نمی‌تواند به تجاوزات ادامه دهد.»

,

کارشناسان با توجه به عزل‌ونصب‌های مداوم در کابینه سعودی که وزارت خارجه این کشور را نیز شامل شده است، می‌گویند جابه‌جایی وزیر خارجه جدید عربستان می‌تواند در راستای بهبود چهره این کشور در عرصه بین‌المللی انجام شده باشد. پرونده قتل جنجالی «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد و همچنین جنگ عربستان سعودی در یمن به وجهه بین‌المللی این کشور لطمه زده است.

,

به گزاشر تسنیم، سال گذشته پس از جنجالی شدن موضوع قتل جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، ملک سلمان «عادل الجبیر» وزیر خارجه اسبق را برکنار کرد و ابراهیم العساف را در رأس وزارت خارجه این کشور قرار داد، اما اکنون در کمتر از یک سال از آغاز فعالیتش برکنار شده است.

,

در همین راستا، «نیل کوئلیام» یک محقق اندیشکده انگلیسی چتم هاووس به رویترز گفته است: «نگاه کنید به تیمی که در لندن و واشنگتن تشکیل شده و اکنون هم یک وزیر جدید امور خارجه (منصوب شده است) که به‌نوعی استحکام بیشتر شده است و یک تیم غرب‌گرا الآن سر کار هستند.»

,

نیل کوئلیام اضافه کرده است: «هدف چنین تغییراتی این است که اقدامات ایران را در همه پایتخت‌ها و همین‌طور در سازمان ملل بی‌اثر کنند.»

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه