اخبار داغ

مرآت گزارش می دهد؛

بلاتکلیفی جاده روستای رکن آباد در پاسکاری میان مسئولان

بلاتکلیفی جاده روستای رکن آباد در پاسکاری میان مسئولان
پاسکاری ادارات مختلف برای بهبود و بهسازی جاده روستای رکن آباد باعث شده است که اهالی 3 روستا منتظر یک جاده مناسب جهت عبور و مرور باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرات، از جمله عوامل توسعه و آبادانی کشور، توسعه روستایی است. چرا که توانمندی روستا، به مثابه افزایش تولید ثروت ملی از یک سو و کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی از سوی دیگر را به دنبال خواهد داشت. متاسفانه هر چه از مشکلات روستا بگوییم کم گفتیم و این مشکلات تمامی ندارد. در این گزارش به مشکلات روستای رکن آباد که در قسمت جنوبی شهرستان سمنان واقع شده است، پرداختیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرات,

 روستای رکن آباد یکی از روستاهای جنوبی بخش مرکزی شهرستان سمنان است که در 4 کیلومتری این شهرستان واقع شده است.این روستا یکی از روستاهای مهاجر پذیر شهرستان سمنان به حساب می آید و در حال حاضر دارای جمعیت حدود 900 نفر است که 11 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

,

حسین فتح الهی دهیار روستای رکن آباد شهرستان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت، با اشاره به اینکه بیشترمردم روستا از قشر کارگران محسوب می شوند و به شغل کشاورزی و دامداری مشغول هستند، گفت:  به دلیل کمبود آب کشاورزی متاسفانه زمین های کشاورزی خشک شده و به همین دلیل جوانان رقبتی برای انجام این کار ندارند.

, مرآت,

دهیار روستای رکن آباد با بیان اینکه یکی از بزرگ ترین مشکلی که این روستا با آن مواجه است کم عرض بودن خیابان اصلی است، اظهار کرد: این جاده پل ارتباطی 3 روستای محمودآباد، دلازیان و حسن آباد به حساب می آید و محل تردد وسایط نقلیه سبک و سنگین و ادوات کشاورزی است.

,

فتح الهی با بیان اینکه وضعیت آسفالت این جاده اصلا مناسب نبود و مردم برای عبور و مرو با مشکل برمی خوردند، افزود: متاسفانه علی رغم تلاش های انجام شده از سوی بنیاد مسکن و سازمان های مرتبط جهت تعریض شدن خیابان اصلی تنها 20 درصد از طرح هادی در روستا رکن آباد اجرا شده است.

,

وی ادامه داد: پیگیری هایی در این خصوص انجام شده است اما متاسفانه پاس کاری زیادی از دو سازمان بنیاد مسکن و اداره راه و شهرسازی بابت حل این مشکل صورت می گیرد و پاسخ مسئولین ذیربط به مشکلات روستا نداشتن اعتبار کافی است .

,

دهیار روستای رکن آباد عدم فشار آب شرب را از دیگر مشکلات روستای رکن آباد عنوان کرد و افزود: عدم اصلاح شبکه آب رسانی کل روستا به علت فرسوده بودن لوله ها باعث می شود مردم در برخی اوقات با قطعی آب مواجه شوند.

,

فتح الهی مطرح کرد: نبود زمین برای ساخت و سازمنازل مسکونی از سوی جوانان از دیگر مشکلات این روستا به حساب می آید.

,

وی نبود امکانات ورزشی و تفریحی برای جوانان و نوجوانان را از مشکلات روستای رکن آباد عنوان کرد و گفت: امکانات ورزشی روستا بسیار محدود است و بیش از 5 سال گذشته اداره ورزش و جوانان زمینی برای احداث سالن ورزشی مشخص کرد که متاسفانه به دلیل وقف بودن آن این کار صورت نگرفت.

,

دهیار روستای رکن آباد اذعان کرد: مردم زمان زیادی را برای رفتن به شهر تلف می کنند چراکه با کمبود تاکسی و وسایل نقلیه مواجه هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه