اخبار داغ

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در نشست خبری:

استان سمنان به‌عنوان معین پایتخت نباید مشکل آب داشته باشد/ پیشرفت 50درصدی طرح جامع پدافند غیرعامل استان

استان سمنان به‌عنوان معین پایتخت نباید مشکل آب داشته باشد/ پیشرفت 50درصدی طرح جامع پدافند غیرعامل استان
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان از اجرای 350 عنوان برنامه در هفته پدافند غیرعامل خبر داد و گفت: در این هفته 50 رزمایش پدافندی در سطح اسان برنامه ریزی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، ایرج کارخایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در نشست خبری به مناسبت هفته پدافند غیرعامل گفت: شعار هفته پدافند غیرعامل امسال، "پدافند غیرعامل، مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید" نامگذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

کارخایی با اشاره به اهداف گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل گفت: جلب مشارکت نخبگان و صاحب نظران، پاسخگویی به نیازهای پدافند غیرعامل با رویکرد دقیق علمی و فراگیر شدن آموزش های پدافند غیرعامل از اهداف برگزاری برنامه ها در این ایام است.

,

وی با بیان اینکه تهدیدهای امروزه به لحاظ شکلی و ماهیتی تغییرات گسترده ای پیدا کرده است اظهار کرد: تهدیدات دشمن بر پایه دانش و فناوری تغییر شکل پیدا کرده و از اهداف و برنامه های سازمان پدافندغیرعامل این است که با کمک صاحب نظران و متخصصان راه های مقابله با این تهدیدات را شناخت.

,

مدیرکل پدافندغیرعامل استانداری سمنان اضافه کرد: این هفته فرصت مغتنمی برای ترویج گفتمان پدافند غیرعامل در بین آحاد مردم و مسئولان است.

,

کارخایی با تاکید بر اهمیت نقش مردم بدر پدافند غیرعامل ابراز کرد: افزایش دانش و آگاهی مردم از پدافند غیرعامل اهمیت بسزایی دارد و هر امری بدون یاری و مشارکت مردم به سرانجام نخواهد رسید.

,

وی از برگزاری 350 عنوان برنامه در هفته پدافند غیرعامل در استان سمان خبر داد و افزود: آغاز برنامه های این هفته روز 8 آبان با حضور استاندار سمنان و سایر مسئولان در دبیرستان فامیلی سمنان خواهد بود.

,

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در ادامه گفت: تشکیل شورای پدافند غیرعامل استان، بهره برداری از چند طرح و پروژه در سطح استان، برگزاری 50 رزمایش پدافندی و همایش رابطین پدافندغیرعامل استان سمنان از دیگر برنامه های این هفته است.

,

کارخایی با اشاره به تهدیدات سایبری و اقدامات پدافند غیرعامل استان سنان در این حوزه گفت: در حوزه سایبری بر روی زیرساخت ها و سخت افزارهای استان اقدامات پدافندی صورت گرفته و باید تلاش کنیم در برابر تهدیدات سایبری مقاوم تر شویم.

,

وی افزود: تجهیزات سایبری استان سمنان از امنیت خوبی برخوردارند و تلاش شده سطح تاب آوری این تجهیزات در برابر تهیدات ارتقاء یابد.

,

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان از پیشرفت 50 درصدی طرح جامع پدافند غیرعامل استان سمنان خبر داد و گفت: این طرح دارای 5 فاز اجرایی است که در حال حاضر در فاز سوم قرار دارد.

,

کارخایی تخلیه روستا و مهاجرت به شهرها را از تهدیدات امنیتی عنوان کرد و گفت: هرمنطقه روستایی به نوعی یک پدافند غیرعامل محسوب می شود و تخلیه روستاها می واند مشکلاتی برای دیگر مناطق بوجود بیاورد.

,

وی با تاکید بر رویکرد علمی و اهمیت آن در پدافند غیرعامل ابراز کرد: تلاش شده است از نظرات علمی و متخصصان و صاحب نظران بهره برداری شود و از مقالات علمی و دانشگاهی مرتبط با پدافند غیرعامل حمایت می کنیم.

,

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در پاسخ به سوال مرآت در خصوص وضعیت منابع آبی استان و نقش آب در پدافند غیرعامل استان اظهار کرد: یکی از تهدیدات و چالش های استان سمنان موضوع آب است. برای ادامه فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان و همچنین اشتغال پایدار، آب یک نیاز اساسی است. اگر بنا باشد استان سمنان معین پایتخت و شهرهای بزرگ باشد باید مشکل کمبود آب آن نیز رفع شود.

,

کارخایی در ادامه تصریح کرد: وجود آب کافی در استان سمنان می تواند به سایر شهرها و مناطق اطراف کمک کند و در رشد و توسعه منطقه موثر باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه