اخبار داغ

فرمانده سپاه ناحیه همدان:

دستگیری زم نشان دهنده توسعه و رشد فضای مجازی است / اگر در حوزه فضای مجازی واکسینه نشویم آسیب می بینیم

دستگیری زم نشان دهنده توسعه و رشد فضای مجازی است / اگر در حوزه فضای مجازی واکسینه نشویم آسیب می بینیم
فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه دیگر تاثیر فضای مجازی بر همگان  مشهود شده است افزود: اخیرا با دستگیری ام الفساد روح الله زم و اطلاعات ارزش‌داری که بدست آمد بر همگان در حوزه فضای مجازی مشهود شد که اگر در این حوزه واکسینه نشویم و دانش را  افزایش ندهیم آسیب می بینیم .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ پیش از ظهر امروز نخستین دوره آموزشی سواد فضای مجازی مدارس  همدان با حضور فرمانده سپاه ناحیه همدان و مسئولین اداره آموزش و پرورش استان برگزارشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

علی بقایی، فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت : این دوره تا ۲۰ بهمن ماه اجرا می شود و حدود ۶۰۰۰ هزار دانش آموز و والدین در این دوره آموزش می بینند .

,

بقایی عنوان کرد: ۱۶ مدرسه در این طرح انتخاب شده است و هدفهای زیادی برای دانش آموزان و معلمان نیز در نظر گرفته شده است.

,

وی با اشاره به ورود بسیجیان در حوزه فضای مجازی افزود: ظرفیت خوبی در سازمان بسیج ایجاد شد و توانستند در رشد فضای مجازی گامی بردارند .فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت:در این دوره سه گام برای والدین دانش آموزان و معلمان برداشته می شود و ما باید به یک درک یکسان از این دوره برسیم تا در افزایش سواد فضای مجازی دانش اموزان و معلمان گام برداریم .

,

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه دیگر تاثیر فضای مجازی بر همگان  مشهود شده است افزود: اخیرا با دستگیری ام الفساد روح الله زم و اطلاعاتی ذی قیمتی که بدست آمد  بر همگان در حوزه فضای مجازی مشهود شد که اگر در این حوزه واکسینه نباشیم و دانش را  افزایش ندهیم آسیب می بینیم .

,

وی بیان کرد: در این دوره تخصصی چگونگی استفاده بهتر از فضای مجازی را باید سعی کنیم افزایش دهیم و از این دوره به خوبی استفاده کنیم و نگاهمان تکلیفی نباشد حتما وقت بگذاریم و وضعیت سنجی کنیم .

,

بقایی با اشاره به کلاهبرداری هایی که در فضای مجازی انجام می شود گفت : خبرهای کذبی که در فضای مجازی منتشر می شود و جریان سازی روانی در جامعه ایجاد می کند تاثیر بالای این حوزه را در همه اقشار نشان می دهد.

,

فرمانده سپاه ناحیه همدان در افتتاحیه اولین دوره آموزش سواد فضای مجازی مدارس گفت: در این حوزه اگر واکسینه نشویم قطعا آسیب می بینیم و در این دوره سعی شده سه گروه معلمان و والدین و دانش آموزان آموزش ببینند .

,

۱۲۵ هزار دانش آموز مخاطب فضای مجازی هستند/ فضای مجازی ویترین لحظات خوش است

, ۱۲۵ هزار دانش آموز مخاطب فضای مجازی هستند/ فضای مجازی ویترین لحظات خوش است, ۱۲۵ هزار دانش آموز مخاطب فضای مجازی هستند/ فضای مجازی ویترین لحظات خوش است,

در ادامه این مراسم، نعمت الله بحیرایی معاون آموزش متوسطه  آموزش و پرورش استان همدان  با بیان اینکه ۱۲۵ هزار دانش آموز در رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال در استان داریم که مخاطب فضای مجازی هستند افزود: این هاخواسته و ناخواسته وارد فضای مجازی شده اند .

,

وی گفت: فرد باید متناسب با یادگیری های خودش را با تغییرات متناسب کند و توانایی همراه شدن با تغییرات را داشته باشد.

,

بحیرایی  با بیان اینکه چندین نوع سواد داریم که یکی از انها سواد رسانه ای است افزود:  باید با تهدیدهای این حوزه آشنا شویم که شامل حال این دوره می شود و معلمی امروزه پیشرفت دارد که در این حوزه توانایی داشته باشد .

,

وی ادامه داد: معلمان باید علاوه بر دانش تربیتی باید باید سواد رایانه ای و فضای مجازی و دانش سلامت هم نیز داشته باشد .

,

بحیرایی عنوان کرد: هویت قومی و محلی و مذهبی و اسلامی کمک می کند دانش آموزان بهتر خودرا شناخته و با دنیای اطراف خود آشناشوند.

,

وی تاکید کرد: مهارت انرژی یکی دیگر از سوادها و سواد دانشگاهی نیز یکی دیگر از سوادهاست .

,

بحیرایی گفت :فرد باید متناسب با یادگیری های خودش خود را با تغییرات متناسب کند و توانایی همراه شدن با تغییرات را داشته باشد.

,

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی ویترین نمایش لحظه های خوش افراد است گفت: ما باید فضای مدارس را بانشاط کنیم تا دانش آموزان کمتر وارد فضای مجازی شوند و در مدرسه و فعالیت های آن مشارکت داشته باشند .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه