اخبار داغ

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس :

اقدامات وزارت دفاع برای بومی‌سازی خودرو/ کاهش قیمت ادامه دارد

اقدامات وزارت دفاع برای بومی‌سازی خودرو/ کاهش قیمت ادامه دارد
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزارت دفاع بسیاری از قطعات خودرو را که تا چندی پیش وارداتی محض بود، تولید می‌کند که با ادامه این روند قیمت خودرو کاهش می‌یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدجواد حسینی‌کیا در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کاهش قیمت خودرو، گفت: این وزارتخانه به دنبال بومی‌سازی قطعات خودروست و تاکنون اقدامات درخوری را در این راستا انجام داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار مهر,

وی با اشاره به اینکه خودرو شامل ۱۲۰۰ قطعه است که ۴۷۱ قطعه آن وارداتی است، متذکر شد: اخیرا نمایشگاهی برگزار و از قطعه‌سازان دعوت شد و با کسانی که توانستند قطعات خودرو بسازند، قرارداد انعقاد شد و همچنین بخشی از کار را هم وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دست گرفت تا واردات قطعات خودرو کاهش یابد.

,

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در حال حاضر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بسیاری از قطعات خودرو را که تا چندی پیش وارداتی محض بود، تولید می‌کند و اگر در این زمینه به تولید انبوه برسیم، قیمت خودرو تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

,

حسینی‌کیا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با ادامه تولید قطعه‌ داخلی امکان بازگشت قیمت خودرو به حالت قبل وجود دارد، اظهار داشت: شاید قیمت‌ها به گذشته بازنگردد اما با افزایش تیراژ تولید خودرو، سیر نزولی قیمت خودرو در بازار ادامه خواهد داشت.

,

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: از سوی دیگر با پیش فروش‌هایی که انجام می‌شود، مشکل نقدینگی خودروسازان نیز به مرور حل خواهد شد و بازار خودرو تا حدودی به ثبات می‌رسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه