اخبار داغ

کابل کشی عجیب فیبر نوری در شهر سوق+ تصاویر

کابل کشی عجیب فیبر نوری در شهر سوق+ تصاویر
در قسمت خروجی شهر سوق به سمت دهدشت بخشی از علف های پیاده روها توسط یکی از شهروندان سوقی آتش زده شد و این امر موجب آسیب دیدن کابل های مخابراتی و فیبر نوری شده.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس؛  شب گذشته در سیستم مخابراتی بخش سوق اختلالاتی ایجاد به وجود آمد که موجب قطع شدن ارتباط تلفن های همراه شد، این روند تا صبح امروز ادامه داشت و خبرنگار این پایگاه خبری پس از گلایه های مردم این موضوع را پیگیری کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

پس از پیگیری های میدانی  مشخص شد که در قسمت خروجی شهر به سمت دهدشت بخشی از علف های پیاده روهای انتهای شهر توسط یکی از شهروندان سوقی آتش زده شده و این امر موجب آسیب دیدن کابل های مخابراتی و فیبر نوری شده است.

,

, ,

از آن جایی که کابل های فیبر نوری هزینه زیادی دارند آتش سوزی در راه کابل فیبر نوری موجب متحمل شدن خسارت های مالی خواهد شد، نکته مهم اینجاست که نحوه جاسازی و نصب این کابل بسیار غیر حرفه ای و اماتورگونه صورت گرفته که به راحتی و با یک آتش سوزی کوچک این اتصالات مخابراتی موجب ایجاد پارازیت و مختل شدن شبکه ارتباطی شد.

,

 

,

 کابل فیبر نوری کابلی است که از آن در اتصالات شبکه فیبر نوری استفاده می گردد. یک کابل فیبر نوری مجموعه از رشته های شیشه ای بسیار نازک است و دارای سرعت بسیار بالایی در انتقال داده در مقایسه با کابل شبکه مسی است.

,

 

,

اجرای شبکه فیبر نوری به جهت حساسیت بالا نیازمند رعایت استانداردهای بالاتری نسبت به شبکه های مسی است، در کابل کشی فیبر نوری نیز به همین سبب همواره باید از این استانداردها پیروی کرد.

,

, ,

 

,

کابل کشی خاکی فیبر نوری استانداردهایی دارد که نیاز است 20cm ماسه نرم روی کابل ریخته و کوبیده شود سپس حدود 40 Cm خاک معمولی وبدون سنگ روی ماسه بریزیم.

,

پس از آن جهت جلوگیری از صدمه دیدن کابل بدلیل حفاری مجدد نوار زرد رنگ اخطاربه عرض 30cm را در سرتاسر کانال وبه فاصله 60cm روی فیبرنوری قرار داده و پس از آن اقدام به پر کردن کانال با همان خاکهای کانال بصورت لایه لایه شود به طوری که یک لایه خاک به ارتفاع 15cm ریخته شده کوبیده نشده وسپس لایه بعد روی آن ریخته شود. بعد از اتمام کابل کشی کلیه مواد زایل به بیرون ازشهرحمل می شود.

,

 

,

, ,

موارد گفته شده تنها بخشی از استانداردهای لازم در راه کابل کشی فیبر نوری است که بسیاری از آن ها در شهر سوق رعایت نشده و کوچکترین اتفاقی این شبکه مخابراتی  آسیب پذیر را تهدید می کند.

,

از آن جایی کابل های فیبر نوری را پس از آسیب دیدن مثل سایر سیم ها و کابل ها نمی توان به روش های دستی اتصال زد کابل های تخریب شده تقریبا بلااستفاده خواهد شد و این خود زیان و خسارتی است که باید مرود توجه قرار گیرد.

,

 

,

همان طور که در تصاویر نیز آمده است فیبر نوری تعویض شده بر روی زمین به حال خود  رها شده است و هر لحظه میتواند دوباره تخریب شود.

,

 

,

تصاویر تکمیلی؛

,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه