اخبار داغ

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس:

اعلام آمادگی اوقاف برای بهسازی مزار شهدای امامزاده یحیی بن زید(ع)

اعلام آمادگی اوقاف برای بهسازی مزار شهدای امامزاده یحیی بن زید(ع)
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس گفت: اگر بنیاد شهید و امور ایثارگران مزار شهدا را به ما واگذار کند آمادگی بهسازی و زیباسازی گلزار شهدا را با توجه فرمایشات مقام معظم رهبری داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قابوس نامه، صالح مجبی امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت دهه وقف با عنوان این مطلب اذعان کرد: این آمادگی قبلا اعلام شده است اما تولی‌گری مزار شهدا بر عهده مانیست و اگر این اجازه به ما داده شود مانند روشنایی این قطعه در اولین فرصت اقدام به بهسازی خواهیم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قابوس نامه،,

مجبی در ادامه سخنانش به برخی برنامه های پیش بینی شده در دهه وقف اشاره کرد و گفت:  نواختن زنگ وقف در مدارس، دیدار با امام جمعه ، مراسم زیارت حضرت رسول (ص) از راه دور، غبارروبی امامزادگان و بقاع متبرکه، دیدار و عیادت از بیماران،  عطر افشانی گلزار شهدا، برگزاری مراسم سالروز شهادت امام رضا (ع) و همایش تجلیل از خادمیان و یاوران وقف از جمله این برنامه هاست.

,

وی در رابطه با موقوفات شهرستان نیز تصریح کرد: این شهرستان ۶۹۹ موقوفه با ۸۰۶ رقبه دارد که از این تعداد فقط ۳۸ مورد آن منفعتی و بقیه انتفاعی هستند و بیشتر آن موقوفات مسجد و حسینیه است و تاکنون 40درصد موقوفات سند وقفی دریافت کرده اند.

,

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس اظهار کرد: بیشتر درآمدهای اوقاف صرف امور عمرانی موقوفات فعالیت‌های فرهنگی و برگزاری مراسم‌های دینی و مذهبی می شود و از محل همین درآمدها به نیازمندان و سیل زدگان کمک شده و امسال نیز یک میلیارد ریال اجرای نیت واقفین جمع آوری و هزینه شده است.

,

وی در ادامه اجرای پروژه کاشی‌کاری ساختمان امامزاده با هزینه ۱۵ میلیارد ریال، پیگیری راه اندازی پروژه نیروگاه خورشیدی بقعه ملاعلی عطا دانشمند بخش مرزی داشلی‌برون گنبدکاووس، افتتاح مرکز حفظ مجازی قرآن در امامزاده یحیی بن زید (ع) را از جمله اقدامات اوقاف برشمرد.

,

صالح محبی افزود: استقرار و اعزام روحانیون به اماکن و بقاع متبرکه در مناسبت‌های مختلف، اجرای محفل انس با قرآن و برگزاری دوازدهمین دوره جشن‌های بین المللی زیرسایه خورشید با حضور خدام رضوی از دیگر برنامه های فرهنگی اداره اوقاف در ۶ ماه نخست امسال است.

,

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس همچنین از توزیع هشت هزار و ۱۷۰ پرس غذای گرم بین سیل‌زدگان و ۲۵۰ بسته لوازم خانگی به ارزش سه میلیارد ریال ، افطاری ساده به تعداد تقریبی ۴۵ هزار پرس، اجرای ویژه برنامه‌ نشاط اجتماعی در تابستان با برپایی ۱۵ پایگاه و شرکت ۵۵۰ نفر از کودکان و نوجوانان، اجرای طرح آرامش بهاری و استقبال و میزبانی از ۵۱ هزار و ۸۷۰ زائر در اماکن و بقاع متبرکه شهرستان از سوی امامزاده یحیی بن زید(ع) خبرداد.

,

وی میزبانی مسابقات قرآنی مرحله استانی در گنبدکاووس، مساعدت برای آزادی ۱۱ زندانی جرایم مالی غیرعمد و توزیع ۱۲۵ بسته نوشت افزار بین دانش آموزان نیازمند را نیز از دیگر اقدامات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گنبدکاووس برشمرد.

,

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با بوستان سه هکتاری آرامش امام زاده یحیی بن زید(ع) نیز گفت: متاسفانه طرح بهسازی این بوستان که سال 96 ازسوی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی گلستان با اعتبار اولیه یک میلیاردو 200 میلیون ریال آغاز و متوقف شد و اوقاف خود برای بهسازی اقدام و آماده استفاده زائرین کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه