اخبار داغ

در خطبه‌های نماز جمعه استان همدان مطرح شد؛

برای لوایح اروپا هیچ تضمینی وجود ندارد/ امروز باید شهید فهمیده‌ها در مدارس رشد کنند

برای لوایح اروپا هیچ تضمینی وجود ندارد/ امروز باید شهید فهمیده‌ها در مدارس رشد کنند
نماز عبادی -سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم استان همدان در میعادگاه های نماز جمعه اقامه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ نماز عبادی – سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم در مرکز و شهرستانهای مختلف استان همدان برگزارشد. ائمه جمعه استان همدان با توجه به فرارسیدن رحلت پیغمبر ضمن اشاره به تشریح خصوصیات پیامبر اسلام، به حواشی پیش آمده در خصوص مساله fatf و عدم اعتماد به غرب هم پرداختند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

 

,

امام جمعه همدان: نباید به تعهدات اروپا اطمینان کنیم /برای لوایح اروپا هیچ تضمینی وجود ندارد

, امام جمعه همدان: نباید به تعهدات اروپا اطمینان کنیم /برای لوایح اروپا هیچ تضمینی وجود ندارد, امام جمعه همدان: نباید به تعهدات اروپا اطمینان کنیم /برای لوایح اروپا هیچ تضمینی وجود ندارد,

آیت الله حبیب الله شعبانی، امام جمعه همدان در خطبه های پیش از نماز جمعه ضمن دعوت همگان به تقوی الهی اظهار داشت: سفارش پیغمبر به مردم این بود که دنبال طاعت های الهی باشند و از وحشت هایی که در روز قیامت پیش می آید با انجام تقوا خودشان را دور کنند و یکی از مظاهر تقوا توجه به نعمت های الهی و همچنین شکرگذاری است.

,

وی افزود: چقدر جامعه ما احتیاج دارد که رفتارش پیغمبر گونه باشد. ما موظفیم بر سیره پیامبر عمل کنیم و توصیه من به جوانان این است سیره پیامبر را مطالعه کنند و به آن عمل کنند.

,

امام جمعه همدان گفت: انبیاء آمدند تا مردم را از جهالت و خرافه نجات دهند، تا به رسومات غلط رو نیاورند و زنجیر های پیچیده بر پای مردم را آزاد کنند.

,

وی گفت: راه سعادت مردم ایمان آوردن به پیامبر و اطاعت کردن از ایشان و انبیاء که جامعه ما امروزه به اینها احتیاج دارد.

,

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما نباید طبق تجربه گذشته به اروپا اعتماد کنیم و هیچ تضمینی راجع به  لوایح نیست و باید بررسی کارشناسانه بشود و باید از تجربه های گذشته درس گرفت!

,

 

,

امام جمعه ملایر: پالرمو مسئله ای سیاسی است/طرح شفافیت مالی مسئولین سبب اعتماد مردم می شود

, امام جمعه ملایر: پالرمو مسئله ای سیاسی است/طرح شفافیت مالی مسئولین سبب اعتماد مردم می شود, امام جمعه ملایر: پالرمو مسئله ای سیاسی است/طرح شفافیت مالی مسئولین سبب اعتماد مردم می شود,

حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر برقراری امام جمعه ملایر در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر با تسلیت فرا رسیدن ایام رحلت پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام در راه این دین سختی های زیادی را در مدت 23 سال رسالت خود متحمل شدند و دلسوزی های زیادی را برای مردم انجام دادند چرا که آتش جهنم را رو به روی معاندین می دید.

,

وی با اشاره به مشکلات پیامبر(ص) در دوران نبوتشان بیان کرد: کفار انگ های زیادی به پیامبر زده و آزارهای متعددی علیه وی انجام دادند اما پیغمبر خاتم(ص) هیچگاه دلسرد نشد و همه تلخی ها را به جان خریدند تا همانگونه که قرآن فرموده مومنان را زنده کند.

,

امام جمعه ملایر گفت: فقدان پیغمبر خاتم در جامعه اسلامی مصیبت عظمی است و بعد از رحلت پیغمبر خاتم شاهد رشد کردن جریان نفاق و ظهور و بروز جریان باطل و جنگ های مذهبی بودیم که اینها جزء اصلی ترین مشکلات بعد از پیغمبر خاتم(ص) است.

,

وی به در پیش بودن شهادت امام رضا(ع) نیز اشاره کرد و گفت: هجرت امام رضا(ع) به مرو باعث شد که ایران خانه شیعیان جهان شود و اگر امروز 40 سال ایران اسلامی در مقابل قدرت های دنیا ایستادگی می کند از برکات اسلام است.

,

حجت الاسلام برقراری به فرا رسیدن روز وقف و  ثمرات وقف در شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت: باید به نیت واقف به نحو مطلوب عمل کرد و با مستاجرین موقوفات به خوبی برخورد کرد و مدیریت خوب و صحیحی در اوقاف در دستور کار قرار داده شود.

,

وی به ساخت هواپیمای جت آموزشی یاسین اشاره کرد و گفت: این محصول تولید ایرانی قدرت رقابت با مدعیان این صنعت را داشته و علم روز در این تولید ملی به کار گرفته شده و فرزندان این ملت در اوج تحریم  ما می توانیم را به رخ دشمنان کشاندند.

,

امام جمعه ملایر افزود: با این حرکت فرزندان ایران نشان دادند که با هر قدمی که برمی دارند سیلی محکمی به صورت آمریکا می زنند.

,

حجت الاسلام برقراری به مطرح شدن طرح شفافیت مالی مسئولین توسط قوه قضاییه اشاره و تاکید کرد: این طرح بسیار خوبی است و فواید فراوانی داشته که یکی از آنها ایجاد اعتماد به مسئولین است و این طرح با استقبال مردم مواجه شده است.

,

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم شفافیتی داشته باشیم همین مسئله مالی است نه مطرح شدن اف ای تی اف که ما این معاهدات را 18 سال است که امضا نکرده ایم و اگر آن را امضا کنیم عهد بسته برای دشمن شفافیت مالی ایجاد کنیم و چرا باید بودجه کشور را در روی میز دشمن قرار دهیم.

,

حجت الاسلام برقراری تاکید کرد: همانگونه که وزیر خارجه بیان کرد مسئله پالرمو امری سیاسی بیش نیست و اما برخی از رهبری برای این مسئله مایه می گذارند که جای تاسف دارد.

,

امام جمعه ملایر با تشکر از قطع یارانه افراد متمول بیان کرد: یارانه های ماهیانه و پنهان باید مدیریت شود تا کشور  از عدالت جمعی برخوردار باشد.

,

 

,

امام جمعه اسدآباد: امروز باید شهید فهمیده‌ها و رضایی‌ها در مدارس رشد کنند

, امام جمعه اسدآباد: امروز باید شهید فهمیده‌ها و رضایی‌ها در مدارس رشد کنند, امام جمعه اسدآباد: امروز باید شهید فهمیده‌ها و رضایی‌ها در مدارس رشد کنند,

حجت الاسلام سیدموسی حسینی، امام جمعه اسدآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته این با توصیه نماز گزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان، ایام شهادت حضرت امام رضا ع ، حضرت رسول اکرم ص و حضرت امام حسن مجتبی ع را تسلیت گفت.

,

وی افزود: قدر این ایام حزن و اندوه  را بدانید و در اجتماعات به این مناسبت حضور فعال داشته و عشق و ارادتتان را به حضرت رسول اکرم ص، امام رضا ع، و حضرت مجتبی ع نشان دهید.

,

امام جمعه اسدآباد بااشاره به درسی از سه معصوم پاک امام رضا ع، رسول اکرم ص، امام حسن ع، گفت:  خدامحوری و تن دادن به اطاعت از خداوند از خصوصیات بازر این سه معصوم بود که ما باید با الگو گیری از انان خداترس باشیم، از عمرمان بهره برده و خود را به خدا نزدیک کنیم چراکه این روش این معصومان است.

,

وی گفت: کسی که توجه به خدا دارد و اخرت را قبول دارد، این فرد گناه نمی کند و فساد در زندگی او نیست.

,

حسینی با اشاره به اغاز هفته کتاب و ‌ کتابخوانی، بر ترویج فرهنگ کتابخوانی بین مردم تأکید کرد و خواستار توجه به کتابهای دینی و اعتقادی از سوی زنان خانه دار شد.

,

وی بااشاره به شهادت شهید حسین فهمیده ، گفت: امام خمینی ره این شهید ۱۳ ساله را رهبر نامید و باید دانش آموزان امروز با توجه به فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس، روش شهدا را ادامه داده و راه درست را انتخاب کنند.

,

امام جمعه اسدآباد با اشاره به اینکه مدارس امروز باید ترویج فرهنگ شهادت و ایثار باشد و بسیجی هتا تربیت کند، افزود: باید امروز از شهید فهمیده‌ها و رضایی‌ها در مدارس رشد کند و در مقابل استکبار بایستد.

,

 

,

امام جمعه بخش گل تپه: راهپیمایی اربعین رزمایش جهان اسلام است

, امام جمعه بخش گل تپه: راهپیمایی اربعین رزمایش جهان اسلام است, امام جمعه بخش گل تپه: راهپیمایی اربعین رزمایش جهان اسلام است,

حجت الاسلام ابراهیم موسوی خطیب جمعه بخش گل تپه در خطبه های نماز جمعه این بخش اظهار کرد:در سایه امر به معروف و نهی از منکر می توان شاهد جامعه ای سالم بود

,

موسوی با بیان اینکه همواره باید جماعتی وجود داشته باشد که دیگران را به این فرضیه رهنمون کنند، اضافه کرد: خداوند به کسانی که آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند، رستگاری دنیا و قیامت را ارزانی خواهد کرد.‌

,

وی افزود: جامعه اسلامی نباید از فریضه امر به معروف و نهی از منکر خالی باشد چرا که در صورت بی توجهی به این امر مهم و واجب، فساد بر اجتماع غالب می شود

,

خطیب جمعه گل تپه با بیان اینکه جهان شاهد یک اتفاق بزرگ، بی‌نظیر، حیرت انگیز و خیره‌کننده است، تاکید کرد: اربعین پدیده‌ای اعجاب آور و باشکوه و حقیقتا الهام بخش است. از نگاه مومنان راهپیمایی میلیونی اربعین یک اعجاز است. اگر راست می گویید نه مثل اربعین بلکه گوشه‌ای از آن را به این زیبایی بیاورید.

,

موسوی تاکید کرد: اربعین یک پدیده الهی و آسمانی و نشانه اراده نصرت الهی بر امت اسلامی است. این باب لطف و رحمت الهی نویدبخش تحقق عالم دیگری است و ما در اربعین حسینی شاهد یک ترکیب بدیع از حسین (ع)، کربلا، زیارت و پیاده روی هستیم.

,

وی  گفت: شاهدیم که این روزها مردم لبنان و عراق معترض به وضعیت اقصادی کشورخود هستند واصل ماجرا این است اما همه مردم باید حواسشان به دخالت ها وتجاوز کشورهای استعمارگر مانند آمریکا وانگلیس باشد زیرا که این کشور ها مخالف حکومتی که در این کشور ها حاکم است هستند.

,

 

,

امام جمعه کبودراهنگ: هیئات من الذله تا قیامت شعار ملت ماست

, امام جمعه کبودراهنگ: هیئات من الذله تا قیامت شعار ملت ماست, امام جمعه کبودراهنگ: هیئات من الذله تا قیامت شعار ملت ماست,

حجت الاسلام نقی باقری خطیب جمعه شهرستان کبودراهنگ ظهر امروز در مسجد مقدس تکیه با توجه به دروغ پراکنی های برخی در خصوص تصویب FITF  توسط قوای سه گانه و انتصاب به مقام رهبری در کشور اظهار کرد: من به مردم فهیم ایران اسلامی اعلام می کنم کسانی که دم از حقوق بشر و داعیه مهربان تر از مادر شده اند کسانی هستند که دارو و مایحتاج روزانه بیماران این ملت را تحریم کرده اند.

,

وی در ادامه با اشاره به اتحاد ملت و دولت افزود: دولت ما برگرفته از رای ملت است و هیچ کس نمی تواند بین این دو جدایی بیافکند.

,

باقری در ادامه  قیام مردم کبودراهنگ در پنجم آبان سال ۵۷ را سرآغاز حرکت های  انقلابی دانست و گفت: در امتداد حرکت جوانان و انقلابیون آبان ۵۷ کبودراهنگ امروز جوانان و مدافعان حرم این شهرستان در مسیر انقلاب اسلامی ثابت قدم اند.

,

امام جمعه کبودراهنگ با انتقاد از برخی از افراد که چشم به خارج از کشور دارند خاطر نشان کرد: کسانی که چشم امید به خارج از کشور دارند بدانند شعار مردم ایران تا قیامت اطاعت از رهبری و هیئات من الذله است.

,

 

,

امام جمعه بهار: خدمات ارائه شده در موکب آیت الله بهاری در کربلا خارج از حد تصور بود

, امام جمعه بهار: خدمات ارائه شده در موکب آیت الله بهاری در کربلا خارج از حد تصور بود, امام جمعه بهار: خدمات ارائه شده در موکب آیت الله بهاری در کربلا خارج از حد تصور بود,

حجت الاسلام محمدعلی ارزنده، امام جمعه شهرستان بهار در خطبه های نماز جمعه این هفته این شهرستان، با تسلیت رحلت رسول گرامی اسلام روز ۲۸صفر را گرامی داشت و تاکید بر گرامی داشتن این روز داشت.

,

ارزنده در ادامه به برپایی موکب شهرستان بهار به نام آیت الله بهاری در کربلا اشاره کرد و به بیان جزئیات بازدیدش از این موکب پرداخت و گفت: آنچه که از نزدیک شاهد آن بودم بسیار فراتر از حد تصور بنده بود و همه گونه خدمات در این موکب به زائرین حسینی ارائه می شد که این جای بسی تقدیر دارد.

,

وی همچنین از خدمات ارائه شده در ایستگاه صلواتی آیت الله بهاری در ورودی شهر بهار تشکر کرد و گفت: این ایستگاه نیز خدمات بسیار درخوری به زائرین ارائه می کرد که جای تشکر و تقدیر بسیار از مردمی که خالصانه با کمک هایشان باعث پر رونق شدن آن شدن وجود دارد.

,

امام جمعه بهار با تشکر از مردم بهار، لالجین، مهاجران و صالح آباد این مردم را مردمی ولایت مدار و حسینی خطاب کرد و مسئولین موکب بهار در کربلا و بهار و فرماندار که در برپایی این دو موکب زحمات بسیاری کشیدند تشکر کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه