اخبار داغ

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان مطرح کرد:

رونق اشتغال با احداث 6 موج شکن مردمی در نوار ساحلی سیستان و بلوچستان/ ظرفیت ایجاد هزار فرصت شغلی در کارگاه های شناورسازی استان

رونق اشتغال با احداث 6 موج شکن مردمی در نوار ساحلی سیستان و بلوچستان/ ظرفیت ایجاد هزار فرصت شغلی در کارگاه های شناورسازی استان
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: 6 موج شکن مردمی با هدف رونق اشتغال در نوار ساحلی استان احداث شده که به دلیل تاثیرگذاری در معیشت مردم بومی با استقبال خوب آن ها همراه بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهروز آقایی در گفت وگو با عصرهامون، اظهار کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی به منظور تسهیل در ترافیک و عبور و مرور دریایی، ایمنی شناورها و حفاظت از منابع دریایی و خشکی اهداف کلانی را در راستای مسئولیت های قانونی و اجتماعی خود دنبال می کند.

به گفته وی، یکی از اقدامات این اداره کل در راستای این اهداف احداث موج شکن های چند منظوره مردمی است که چند سال اخیر 6 موج شکن با هدف اشتغال زایی، محرومیت زدایی، توسعه پایدار و توزیع یکنواخت جمعیت در طول نوار ساحلی استان ایجاد شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: بیردف، رودیک، گواتر و جد کنارک هر کدام با 19 هکتار مساحت، گوردیم با 16 هکتار و گیشاپ با 12 هکتار مساحت از جمله موج شکن های مردمی است که با کاربری صیادی، گردشگری، رونق صنعت پرورش ماهی در قفس، ورزش های آبی و ... در استان ایجاد شده و با توجه به تاثیرگذاری در اشتغال مورد پذیرش و استقبال خوب مردم منطقه قرار گرفته است.

آقایی با بیان این که در هر موج شکن ظرفیت اشتغال حدود هزار و 500 نفر به صورت مستقیم وجود دارد گفت: برای ساخت این موج شکن ها بیش از 75 میلیارد تومان هزینه شده است و صیادان زیادی در آن فعالیت دارند.

وی افزود: علاوه بر تاثیر موج شکن های مردمی در اشتغال مردم بومی، شرکت های زیادی نیز متقاضی سرمایه گذاری در بخش های صیادی، گردشگری، تولید انرژی و ... در این زیرساخت ها و پسکرانه های آن هستند که تاثیر زیادی در رونق اقتصادی منطقه خواهد داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در پایان اظهار کرد: همچنین در چابهار 12 کارگاه شناورسازی وجود دارد که از این تعداد، 6 کارگاه موفق به اخذ مجوز از سازمان بنادر و دریانوردی شده است و در سال ظرفیت تولید 271 شناور با اشتغال بیش از هزار نفر را دارد که رفع محدودیت تولید این کارگاه ها می تواند تاثیر مستقیمی در معیشت مردم و اشتغال زایی در نوار ساحلی داشته باشد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه