اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی نهاوند خبر داد؛

نهاوند برترین تولیدکننده عسل استان همدان

نهاوند برترین تولیدکننده عسل استان همدان
رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند گفت: زنبورداران نهاوندی موفق شدند با تولید بیش از ۱۰۰۰ تن عسل رتبه نخست تولید این محصول غذایی در استان همدان را به خود اختصاص دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی کمالی نژاد، رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار  عصر همدان گفت: هم‌زمان با سراسر کشور سرشماری کلونی‌های زنبورداری شهرستان نهاوند در روزهای قبل انجام شد تا برنامه‌ریزی و مدیریت بهتری نسبت به تولید عسل در شهرستان نهاوند داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی اظهار داشت: این آمارگیری توسط کارشناسان این اداره و مراکز مستقر در بخش‌های ۴ گانه شهرستان انجام شد و هر مرکز با مراجعه به زنبورداری‌ها و اخذ آمار و سرشماری کلونی‌ها نسبت به ورود اطلاعات در سامانه مربوطه اقدام کرد.

,

رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند افزود: برای انجام این کار هماهنگی‌های لازم به‌منظور جلوگیری از تردد کندوهای زنبورعسل با مراکز خدمات کشاورزی توسط اداره بهبود تولیدات دامی شهرستان و همکاری نیروی انتظامی و سایر نهادها انجام شد تا آمار دقیق‌تری به دست آید.

,

وی بیان کرد: طبق سرشماری امسال بیش از ۴۰۰ بهره‌بردار در این بخش مشخص‌شده‌اند که این رقم در سال گذشته ۲۱۰ بهره‌بردار بوده است.

,

کمالی نژاد گفت: بیش از ۱۳۰ هزار کلونی زنبورعسل در شهرستان نهاوند ثبت‌شده است که به تولید عسل مشغول هستند و در سال گذشته نیز این رقم حدود ۵۰ هزار کلونی بود.

,

وی ادامه داد: توسط این کلونی‌ها بیش از ۱۰۰۰ تن عسل در شهرستان نهاوند تولید و به بازارهای شهرستان و دیگر مناطق ارسال می‌شود و با این میزان تولید، شهرستان نهاوند به‌عنوان برترین تولیدکننده عسل در سطح استان همدان معرفی شد.

,

رئیس اداره جهاد کشاورزی نهاوند افزود: کسب این عنوان با تلاش همه دست‌اندرکاران تولید عسل و با کوشش و دانش زنبورداران زحمت‌کش نهاوندی به‌دست‌آمده است.

,

وی بیان داشت: در سال گذشته میزان تولید عسل شهرستان در حدود ۵۰۰ تن بود که امسال به دلیل شرایط جوی و میزان مراتع و کشت گیاهانی مانند گشنیز و کلزا در شهرستان این آمار بسیار بهبودیافته است.

,

کمالی نژاد بیان کرد: با توجه به پراکندگی زنبور ستان ها و تعداد زنبورداران شهرستان لازم است در صورت عدم مراجعه کارشناسان سرشماری، زنبورداران محترم با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی کلیه اطلاعات کندوها را اعلام نمایند.

,

وی در پایان گفت: عسل شهرستان نهاوند به دلیل وجود باغ‌ها و مراتع با گل‌های فراوان دارای کیفیت بسیار بالایی است و به‌عنوان یکی از سوغاتی‌های شهرستان نهاوند نظر مسافران را به خود جلب می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه