اخبار داغ

لاریجانی در جمع خبرنگاران:

عدم تعادل در پرداخت یارانه‌ها وجود دارد/ تغییرات در یارانه باید برای بهبود وضعیت اقشار پایین باشد/ در تأمین آذوقه مردم مشکلی وجود ندارد

عدم تعادل در پرداخت یارانه‌ها وجود دارد/ تغییرات در یارانه باید برای بهبود وضعیت اقشار پایین باشد/ در تأمین آذوقه مردم مشکلی وجود ندارد
رئیس مجلس با اشاره به عدم تعادل در پرداخت یارانه‌ها گفت: حجم یارانه‌ها بسیار متنوع است و طبقات بالا نسبت به طبقات پایین جامعه بیشتر از یارانه استفاده می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در راس هیئتی با همراهی وزیر صنعت، معدن و تجارت و تعدادی از مدیران این وزارت‌خانه  به منظور افتتاح گام دوم یک مجتمع تولیدی و یک مرکز تحقیقات دانشگاهی و شرکت در چهارمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان وارد استان سمنان شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

لاریجانی در بدو ورود به دامغان به مقام شهدای استان سمنان ادای احترام کرد.

,

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران استان سمنان با اشاره به اینکه کشور یک دوره حساسی را طی می کند، گفت: امروز در شرایطی است که به خاطر سود کشورهای قلدر و به هم زدن توافق هسته‌ای، شاهد فشارهایی است که به‌خصوص درزمینهٔ نفت و صادرات مشکلاتی را به وجود آورده است.

,

 لاریجانی با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب برای تشکیل ستادی جهت رفع مشکلات، بیان کرد: از سوی رهبری ابلاغ شد که تصمیمات فوری گرفته شود و ظرفیت های مختلف قانونی برای این امر صورت گیرد.

,

وی با بیان اینکه در ابتدای امر تکانه‌هایی درزمینهٔ ارز داشتیم، تصریح کرد: ستاد، تصمیمات ده‌گانه‌ای را به قوه قضائیه و بانک‌ها مخصوصاً بانک مرکزی ابلاغ کرد

,

رئیس مجلس با اشاره به اینکه ساماندهی جهت نحوه صادرات و واردات صورت گرفت، گفت: مجموعه این تمهیدات آرامشی را به وضع ارز ایجاد کرد که بسیار مهم می باشد چراکه کسی می خواهد سرمایه گذاری کند باید پیش بینی از وضعیت ارزی داشته باشد.

,

لاریجانی اظهار کرد: متناسب با تحریم ها، اقدامات و تصمیماتی صورت گرفت که گام هایی در مسائل هسته ای برداشته شد و تمهیداتی نیز برای مسائل داخلی انجام گرفت.

,

وی با اشاره به برگزاری جلسه ای در زمینه یارانه ها طی دو هفته اخیر در مجلس گفت: حجم یارانه ها بسیار متنوع است و طبقات بالا نسبت به طبقات پایین بیشتر از یارانه استفاده می کنند که عدم تعادل بالایی وجود دارد.آیا می شود مکانیزم بهتری ایجاد کرد که طبقات پایین وضع بهتری در این فشار جدید داشته باشند؟

,

رییس مجلس بیان کرد: مجموعه یارانه هایی که به صورت بی هدف پرداخت می شود و طبقات بالا بیشتر از آن استفاده می کنند باید به گونه ای هدایت شود که طبقات پایین در این وضع اقتصادی بهره بیشتری برده و سامان بهتری پیدا کنند.

,

لاریجانی با بیان اینکه بخشی از تصمیمات مجلس برای بهینه‌سازی یارانه‌ها در سه ماه آینده اجرا می شود، افزود: بخش مهم تر آن در بودجه ای است که ظرف یک ماه آینده به مجلس داده می شود.

,

وی با اشاره به اینکه مقدارزیادی فشار مردم به دلیل مسئله مسکن است، گفت: باید تمهیداتی برای روستاها تعیین شود که جوانان روستایی هم بتوانند صاحب مسکن شوند.

,

رئیس مجلس با توجه به اینکه در شهرهای کوچک و متوسط ، برای مسکن در حریم شهر محدودیتی وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه این ماموریت به وزارت مسکن داده شده است با کمک وزارت کشور این محدوده طوری تنظیم شود که به افرادی که ازدواج کرده و نیاز به مسکن دارند به ان ها زمین اختصاص یابد تا بتوانند مسکن بسازند. در شهرهای بزرگ این محدوده گسترش پیدا نمی کند.

,

وی با تاکید براینکه باید ظرفیتی برای بخش دارو و درمان ایجاد کنیم، گفت: سهم سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت به موقع پرداخت نمی شد که بیمارستان ها، داروخانه ها و پزشکان مشکل داشتند که این امر ساماندهی شد تا در سالجاری عقب افتادگی نداشته باشند.

,

لاریجانی با اشاره به اینکه خوشبختانه در بخش کشاورزی با وجود بارندگی ها تقریبا در آذوقه مردم مشکلی نخواهیم داشت، بیان کرد: مشکلاتی در واردات دانه های روغنی وجود دارد که باید به مروراتکا به واردات کمتر شود.

,

وی با بیان اینکه صنعت در برخی از مسائل رشد داشته که توجه به داخل صورت گرفته است، اما در بخشی هنوز مشکلات وجود دارد گفت: درشهرکهای صنعتی برخی کارخانجات مشکل دارند که برای این امر ستادی برای رفع موانع تولید در نظر گرفته شده که زیر نظر استاندار است و اگر شرکت ها مشکلاتی داشته باشند برای رفع آن تمهیداتی صورت می گیرد.

,

رئیس مجلس با اشاره به اینکه به صادرات در کشور توجه ویژه ای می شود، افزود: ضمن اینکه شرایط کشور بسیار سخت است اما همه در حال تلاش هستند با کاهش فروش نفت یک رونق داخلی به وجود بیاید و از ظرفیت داخل بیشتراستفاده شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه