اخبار داغ

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اسدآباد خبر داد؛

ثبت سه وقف جدید در اسدآباد

ثبت سه وقف جدید در اسدآباد
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد از ثبت سه وقف جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: این موقوفات به ارزش۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی قبادی، رئیس اداره اوقاف شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، از ثبت سه وقف جدید در شهرستان اسدآباد خبر داد و اظهار کرد: از جمله این موقوفه ها منزل مسکونی ۱۱۰ متری در روستای شمس آباد است که به نیت خانه عالم اهداء شده و ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی افزود: دیگر وقف ثبتی در روستای گذرکجین زمین ۵۰۰ متری برای ساخت غسالخانه است که به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال است.

,

رئیس اداره اوقاف شهرستان اسدآباد گفت: اهداء منزل مسکونی به میزان ۱۸۵ متری به ارزش ۳ میلیارد ریال است که به نیت کمک به هزینه های حوزه علمیه شهرستان اسدآباد وقف شده است.

,

وی با اشاره به اجرای طرح ارامش بهاری در بقاع متبرکه، گفت: این طرح به صورت همزمان در سراسر کشور انجام شد که در بقاع متبرکه شهرستان توسط ۶ نفر مبلغ اعزامی صورت گرفت.

,

قبادی از اجرای طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان امسال خبر داد و گفت: این طرح نیز در بقاع متبرکه شهرستان توسط ۴ مبلغ اعزامی انجا شد.

,

وی تصریح کرد: طرح نشاط معنوی یکی از طرح های مهم در راستای غنی سازی اوقات فراغت توسط سازمان اوقاف بود که به صورت سراسری انجام شد و البته در این شهرستان نیز توسط  نفر از مبلغان اعزامی انجام شد.

,

رئیس اداره اوقاف شهرستان اسدآباد با اشاره به طرح بصیرت عاشورایی در بقاع متبرکه، گفت: این طرح با اعزام ۵ مبلغ و در راستای بصیرت افزایی واقعه عاشورا انجام شد.

,

وی از پرداخت کمک هزینه دارو ودرمان به ۴۲۳ نفر خبر داد و گفت: این کمکها از موقوفه مرحوم بکایی است که به میزان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال  بوده است.

,

قبادی با اشاره به اجرای برنامه های مختلف اربعین حسینی، گفت: براساس موقوفه ای که برای برنامه های امام حسین است، یک ایستگاه صلواتی در مسیر عبور زائران حسینی در گرده اسدآباد ایحاد شد که به مدت ۲۰ روز خدمات رسانی به زائران داشت.

,

وی ادامه داد: در این ایستگاه صلواتی و طی این مدت ۱۰۰ هزار وعده پذیرایی چای و میوه، ۱۸ هزار وعده صبحانه، ۲۵ هزار وعده نهار و ۱۵ هزار وعده شام به زائران حسینی داده شد.

,

رئیس اداره اوقاف شهرستان اسدآباد افزود: در این ایستگاه صلواتی ۴ هزار اسکان زائران حسینی را در ابعین موقت داشتیم.

,

وی گفت: در حاشیه این ایستگاه صلواتی توسط روحانیون ومبلغین پاسخگویی به مسائل شرعی و احکام زائران داده می شد.

,

قبادی با اشاره به اینکه از سه سال گذشته تاکنون موقوفات را سنددار کرده ایم که امسال بالای ۶۰ درصد موقوفات سند دارد، گفت: تاکنون ۳۹ موقوفه سنددار است و ۱۵ موقوفه دیگر دارای سند میشود.

,

وی با بیان اینکه شهرستان اسداباد در زمینه از لحاظ درامدی رتبه سوم استان را داریم که در زمینه مساحت موقوفات کمی را در استان داریم، افزود: درآمد امامزاده ها و بقاع متبرکه به میزان ۳۹ میلیون تومان بوده است.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه