اخبار داغ

علی لاریجانی در دامغان:

اکنون زمان نیش و کنایه نیست/ مسائل حاشیه‌ای به نفع همبستگی ملی کنار گذاشته شود/ مبارزه با فساد نباید به تعطیلی کارخانه‌‌ ها منجر شود

اکنون زمان نیش و کنایه نیست/ مسائل حاشیه‌ای به نفع همبستگی ملی کنار گذاشته شود/ مبارزه با فساد نباید به تعطیلی کارخانه‌‌ ها منجر شود
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون زمان نیش و کنایه نیست و باید مسائل حاشیه‌ای به نفع همبستگی ملی کنار گذاشته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح فاز دوم مجتمع فولاد دامغان، این پروژه را در زمره پروژه‌های زیربنایی توصیف کرد و با اشاره به پیشرفت‌های صنعتی چهل‌سال گذشته در ایران اظهار داشت: اگر سنگ‌اندازی‌ها نبود جهش‌ بزرگی در کشور صورت می‌گرفت اما گاه با مشکلاتی مواجه شدیم که امور حیاتی زیربنایی متوقف شده یا پرداختن به آن‌ها با تأخیر همراه بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

لاریجانی با بیان این که عبور از شرایط موجود نیازمند همت‌ بلند است و ایران باید به دست بلندهمتان به جایگاه واقعی خود برسد گفت: ظرفیت‌های مطلوبی در استان در حوزه‌های معدن، کشاورزی و گردشگری وجود دارد؛ موضوع مهمی که در موضوع معادن باید به آن توجه کرد این است که به دلیل نفت‌خیز بودن کشور تنها در 8 درصد از معادن اکتشاف صورت گرفته و سرمایه‌گذاری اندکی در این حوزه انجام شده است.

,

وی با اشاره به این که سرمایه‌گذاران در معادن می‌بایست از مسیری طولانی در سیستم دیوانی کشور عبور کنند گفت: برای بهبود این شرایط، اختیارات در این حوزه از حالت متمرکز خارج و به استان‌ها واگذار شد و امروز در هریک از استان‌ها شورای معادن وجود دارد تا امور به صورت روان‌تری مورد پیگیری قرار بگیرد.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز ناخرسندی مجدد از رنج‌آور بودن سیستم دیوانی کشور برای سرمایه‌گذاران گفت: در مجلس چندین قانون برای تسهیل فضای کسب و کار به تصویب رسید که برخی به مرحله اجرا گذاشته شد و اگر مابقی نیز اجرا می‌شد کشور وضعیت بهتری داشت.

,

لاریجانی ضمن اشاره به حجیم بودن بدنه دولت به عنوان مانعی برای سرمایه‌گذاری، بر ضرورت واگذاری امور به مردم تأکید کرد و گفت: امور باید در دست مردم باشد و سیستم دولتی تنها به عنوان هدایت‌کننده امور فعالیت کند.

,

وی در ادامه با مطلوب خواندن ظرفیت‌های دانشگاهی در دامغان گفت: اگر سوگیری آموزش‌ها به آموزش‌های کاربردی متمایل باشد، این امر به سود مردم خواهد بود و از ظرفیت‌های علمی باید در این جهت بهره‌برداری شود.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری برخی تلاش‌های صورت‌گرفته به مردم ایجاد ظرفیت اشتغال در روستا با هدف کاستن از سرعت تخلیه روستاها گفت: بر این اساس، با اذن رهبری از صندوق توسعه مبلغی برای این منظور اختصاص یافت و به انضمام تسهیلات بانکی، با سود 5.6 درصدی به روستاییان اعطا شد؛ اگر این امر موفقیت‌آمیز باشد و چرخه اقتصادی را در روستاها بهبود ببخشد، می‌توان آن را تقویت کرد.

,

لاریجانی با اشاره به اختصاص مبالغی از صندوق توسعه ملی برای نجات کشاورزی گفت: اکنون دوران سختی را پشت سر می‌گذاریم اما این دوران گذراست و مهم این است که اقتصاد کشور توانمندتر و تاب‌آوری آن بیش‌تر شود.

,

وی با بی‌نتیجه توصیف کردن سروصداهایی که بر جنگ ابتناء یافته‌اند گفت: فلش دشمنان به سمت اقتصاد و ناامید کردن مردم در این حوزه‌ است؛ آن‌ها می‌خواهند بانک‌ها فشل شوند و سرمایه‌گذاری در کشور صورت نگیرد.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ایت که نوع سخن گفتن‌ها در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی نباید به گونه‌ای باشد که آسایش مردم بر هم بخورد گفت: گاهی مسائل فرعی تبدیل به مسائل اصلی می‌شود؛ حال آن که هیچ چیزی مهم‌تر از همبستگی ملی نیست؛ اختلاف سلیقه وجود دارد اما باید دقت کرد که چه حرفی را در چه زمانی باید زد؛ هرکس در هر جناحی که هست باید مسأله اصلی کشور را تشخیص دهد و رسانه‌ها نیز باید در همین جهت حرکت کنند.

,

لاریجانی با بیان این که اکنون زمان نیش و کنایه نیست و خیر کشور در این است که مسائل حاشیه‌ای به نفع همبستگی ملی کنار گذاشته شود گفت: دشمنان قصد فلج کردن تولید و اقتصاد را دارند و در این شرایط همه باید به دنبال آن باشیم که نگذاریم اقتصاد و تولید زمین بخورد؛ فداکاری و مجاهدت امروز در این بخش تعریف می‌شود.

,

وی با تأکید بر این که نباید به واسطه وقوع تخلف کارخانه‌ای را تعطیل کرد گفت: لازم است با فساد مبارزه شود اما نباید کارگری بیکار شود؛ عنصر فساد باید مجازات شود اما همه همت‌ها باید معطوف به این نکته باشد که یک سازمان سرپا بماند.

,

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید دوباره بر ضرورت سرپا نگه‌داشتن کارخانه‌ها گفت: یکی از لوازم مقابله با خصم، همبستگی ملت و حل مشکلات تولید و صنایع است؛ اگر کارگاهی مشکل دارد باید آن مشکل را برطرف کرد.

,

لاریجانی در پایان گفت:  بخش‌های امنیتی باید تلاش کنند تا مبارزه با فساد به گونه‌ای انجام نشود که کارخانجات دچار رکود شوند.

,

انتهای پیام/ح

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه