اخبار داغ

بیشترین علل مردودی خودروها در مراکز معاینه فنی چیست؟

بیشترین علل مردودی خودروها در مراکز معاینه فنی چیست؟
سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران بیشترین علل مردودی خودروها در مراکز معاینه فنی را اعلام کرد و از تغییر حدود مجاز آزمون آلایندگی خودروها در مراکز معاینه فنی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین مقدم در خصوص تغییراتی در حدود مجاز آزمون سطح انتشار آلایندگی خودروها اظهار کرد: از چند ماه گذشته حدود مجاز اعلامی سازمان حفاظت محیط زیست که تعیین آن از وظایف قانونی آن سازمان است در یک آیتم تغییراتی داشته که به‌صورت سیستماتیک از ابتدای آبان ماه این تغییرات در سامانه ملی معاینه فنی سیمفا اعمال و اصلاح شده است و کلیه خودروها براساس حدود مجاز جدید مورد ارزیابی و کنترل قرار می‌گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در خصوص آمار مراجعات به مراکز در هفت ماه گذشته گفت: از ابتدای سال تا پایان مهرماه ۹۵۲ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده‌اند که در مقایسه با سال گذشته آمار مراجعات تغییری نداشته است. 

,

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در ادامه در خصوص درصد علل مردودی خودروها اذعان کرد: ۳۲ درصد از خودروها در آزمون آلایندگی، ۸ درصد در آزمون هم راستایی چرخ‌ها، ۵ درصد در آزمون کمک فنر، ۱۲ درصد در آزمون تست ترمز و ۱۴ درصد در نواقص عیوب ظاهری مردود شده‌اند.

,

مقدم در خصوص وضعیت مراجعات و طول صف در مراکز نیز خاطرنشان کرد: به رغم آن‌که در آبان ماه سال گذشته با شروع مرحله دوم طرح کاهش و کنترل مکانیزه معاینه فنی خودروها توسط دوربین در تمام سطح شهر و ایام و ساعات شبانه روز، در حدود ۲۲۰ هزار خودرو به مراکز مراجعه کرده‌اند و بایستی در حال حاضر با ازدحام در مراکز روبرو باشیم ولی خوشبختانه با فراخوان انجام شده در مهرماه در خصوص مراجعه این خودروها قبل از آبان و افزایش ساعات کاری مراکز و مدیریت صف در حال حاضر هیچ‌گونه صفی در مراکز وجود نداشته و شهروندان می توانند در کمتر از نیم ساعت نسبت به معاینه فنی خودرو خود اقدام نمایند.

,

مقدم همچنین در خصوص اقبال و استفاده شهروندان از سامانه نوبت دهی آنلاین توضیح داد حدود دو سال از راه‌اندازی این سامانه می‌گذرد و خوشبختانه در حال حاضر از کلیه ظرفیت‌های تعریف شده در این سامانه شهروندان استفاده می‌کنند و حتی زمان‌های تعیین شده ۳ تا ۴ روز پس از هر تاریخ تکمیل است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه