اخبار داغ

عزاداری چند صدهزار نفری مردم استان بوشهر در روز شهادت امام رضا(ع)+تصویر

عزاداری چند صدهزار نفری مردم استان بوشهر در روز شهادت امام رضا(ع)+تصویر
به مناسبت شهادت علی ابن موسی الرضا(ع) استان بوشهر به سوگ نشست و برنامه هایی با اشاره به سنت های چند دهه ساله برگزار کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ به مناسبت شهادت علی ابن موسی الرضا(ع) استان بوشهر به سوگ نشست و برنامه هایی با اشاره به سنت های چند دهه ساله برگزار کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

 

,

, ,

, ,

 

,

یکی از این برنامه حضور دسته های عزاداری در مرکز استان است که در ایام سوگواری های اهلبیت مسافتی حدود یک کیلومتر عزاداری می کنند و در یک مکان مقدس گرد هم می آیند.

,

 

,

, ,

, ,

 

,

مردم شهر چغادک که به شهر عاشورائیان معروف هستند چندسالی است روز شهادت امام رضا(ع) مسافتی حدود ۲۵ کیلیومتر از شهر چغادک تا یکی از بقاء متبرکه در مرکز استان پیاده روی می کنند.

,

 

,

, ,

, ,

یکی دیگر از سنت های مردم استان بوشهر حضور چند صدهزار نفری مردم در امامزاده شاهزاده ابراهیم برادر امام رضا(ع) است که شیفتگان آن حضرت حدود ۱۰ کیلیومتر با نیت یادی از اربعین و جاماندگان اربعین برگزار می شود.

,

, ,

, ,

دستگاه ارتباط سیار صدا و سیما جهت پخش زنده پیاده روی ولایت در شهرستان دشتستان و شهر برازجان مستقر شده است تا این تصاویر را زنده به سمع مردم دیگر نقاط کشور برساند.

,

 

,

, ,

, ,

با توجه به کشف بمب و خنثی سازى عملیات تروریستی سال گذشته در مسیر پیاده روی، امسال نیروهای نظامی و امنیتی سطح هوشیاری خود را افزایش داده اند تدابیر ویژه ای جهت امنیت و رفاه زائرین در دستور کار قرار گرفته است و خوشبختانه هیچ موردی گزارش نشده است.

,

 

,

, ,

, ,

مسیر تردد خودرویی از ساعت ٢ بامداد توسط پلیس راهور مسدود شد و زائرین با امنیت بسیار بالا در حال تردد هستند.

,

خروجی شهر برازجان از ساعت ٣ بامداد تا هم اینک مملو از جمعیتی است و شهرداری برازجان بیش از ۲۰۰ دستگاه خودرو جهت جابجایی زائرین برنامه ریزی کرده است.

,

لازم به ذکر است که در بسیاری از نقاط استان بوشهر در روز شهادت امام رضا(ع) پیاده روی چند کیلیومتری برگزار می شود.

,

 

,

انتهای پیام//

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه