اخبار داغ

بعد ازگذشت 5 سال؛

تنها 40 درصد از وعده‌های روحانی در سفر به خراسان‌جنوبی محقق شد/ مصوباتی که در حد وعده باقی ماند

تنها 40 درصد از وعده‌های روحانی در سفر به خراسان‌جنوبی محقق شد/ مصوباتی که در حد وعده باقی ماند
رئیس جمهور در اولین سفر خود به خراسان‌جنوبی در سال 1393 حداکثر زمان انجام شدن وعده‌هایش را دو سال بعد یعنی در سال 1395 اعلام کرد اما هم‌اکنون حدود پنج سال از اولین سفر وی و حدود سه سال از سالی که برای تحقق وعده‌ها گفته بود گذشته در حالی که فقط 40 درصد مصوبات اجرایی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  خاورستان، اواخر سال 1393 حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در یازدهمین سفر استانی خود و برای اولین بار به خراسان‌جنوبی سفر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  خاورستان,  خاورستان,  خاورستان, ، اواخر سال 1393 حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در یازدهمین سفر استانی خود و برای اولین بار به خراسان‌جنوبی سفر کرد.,
 
,
خراسان‌جنوبی استانی است که به واسطه دور بودن از مرکز کشور از بسیاری امکانات محروم است و بی‌آبی به واسطه خشکسالی‌های چند ساله، نبود و کمبود زیرساخت‌هایی ازجمله جاده‌های دوبانده، حمل‌ونقل ریلی و پرواز علی‌رغم قرار داشتن استان در مسیر ترانزیتی سال به سال به جای رفع مشکلات بر آن‌ها افزوده و مردم کویرنشین خراسان جنوبی که مردمی قانع هستند را ناراحت می‌کند.
,
 
,
رئیس جمهور در آن سفر یک‌روزه بازدیدهایی در استان داشت و با حضور در جمع مردم وعده‌هایی به اهالی دیار خراسان جنوبی داد که تاکنون بعد از گذشت حدود پنج سال محقق نشده است.
,
 
,
, ,
 
,
اجرای طرح انتقال آب با خطوط لوله‌ای به طول 600 کیلومتر، احداث هشت طرح گلخانه‌ای و 18 واحد دام‌پروری برای استان، تبدیل 100 کیلومتر از راه‌های استان به بزرگراه، عملیاتی و اجرایی‌شدن طرح راه‌آهن استان و تصویب 21 طرح و پروژه و اجرایی‌شدن آن تا پایان سال‌های 1394 و 1395 با اعتبار 270 میلیارد تومان ازجمله مهم‌ترین مصوبات دولت در این سفر به خراسان جنوبی بود که مقرر شد در همان سال یا تا سال 1395محقق شود.
,
 
,
 
,
 
,
, ,
حسن روحانی رئیس‌جمهور در این سفر ضمن حضور در جمع مردم بیرجند، گفت: اولین قدمی که ان‌شاءالله دولت یازدهم برخواهد داشت، این‌که تمام قول‌هایی که الآن خدمت شما می‌دهم، قول‌هایی است که به حول و قوه الهی در سال 1393 و 1394  یا در سال 1395 اجرایی و عملیاتی خواهد شد.
,
 
,
وی همچنین در خصوص طرح‌هایی که دولت در زمینه آب اجرایی و عملیاتی خواهد کرد، افزود: چند سد که در دست اجرا است ازجمله سد سیاه‌کوه، ان‌شاءالله در سال 1394 تکمیل و افتتاح خواهد شد.
,
 
,
رئیس جمهور عنوان کرد: قول اجرایی‌شدن طرح انتقال آب با لوله به طول حدود 600 کیلومتر برای بخش کشاورزی تا پایان سال 1394 را به شما می‌دهم.
,
 
,
روحانی در این سفر خاطرنشان کرد: طرح آبیاری گلخانه‌ای در استان می‌تواند کارساز باشد لذا در این خصوص دولت کار تأمین زیربناها را انجام می‌دهد و بخش خصوصی نیز دنبال خواهد کرد که تا پایان سال 1393 و اوایل سال 1394 هشت طرح گلخانه‌ای و 18 طرح دام‌پروری برای استان اجرایی خواهد شود.
,
 
,
وی اظهار کرد: با توجه به این‌که در خراسان جنوبی در خصوص راه مشکلاتی را شاهد هستیم لذا در تهران و طی جلسه‌ای که استاندار خراسان‌جنوبی حضور داشت مسئله راه‌های استان را موردبررسی قرار دادیم که مقرر شد 100 کیلومتر از این راه‌ها را تبدیل به بزرگراه کرده و ان‌شاءالله این مقدار از راه‌ها در سال 1394 و 1395 به بهره‌برداری خواهد رسید.
,
 
,
رئیس‌جمهور در خصوص راه‌آهن و اتفاق نظر اعضای هیئت دولت در مورد اجرایی شدن راه آهن در استان گفته بود: ان‌شاءالله راه‌آهن را دنبال خواهیم کرد، البته چون در برخی از بخش‌ها درگیر بحث و مذاکره هستیم، امروز قول آن را نمی‌دهم اما به شما قول می‌دهم دولت با همه همت اجرای راه‌آهن استان را دنبال خواهد کرد تا بیرجند و استان خراسان جنوبی به راه‌آهن سراسری متصل شود.
,
, ,
, ,
روحانی بیان کرد: در این سفر 21 طرح و پروژه به تصویب دولت رسید که پیش‌بینی می‌شود طی سال‌های 1393 تا 1395 اجرایی شود و دولت نیز 270 میلیارد تومان اعتبار برای این طرح‌ها در نظر گرفته است.
,
 
,
وی در اولین سفرش به خراسان‌جنوبی قول داد پروژه‌های تعریف شده برای استان بعد از گذشت دو سال یعنی در سال 1395 به اتمام برسد اما در حال حاضر که حدود سه سال از سال 95 می‌گذرد حجم قابل توجهی از پروژه‌ها به بهره‌برداری نرسیده و اگر یک حساب سرانگشتی داشته باشیم می‌توان گفت حدود 40 درصد پروژه‌های سفر روحانی به خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسیده که این درصد نیز طی پنج سال محقق شده است.
,
 
,
دومین سفر رئیس جمهور به خراسان‌جنوبی
, دومین سفر رئیس جمهور به خراسان‌جنوبی, دومین سفر رئیس جمهور به خراسان‌جنوبی,
رئیس جمهور دوم فروردین‌ماه سال 1396 نیز برای دومین‌بار به خراسان‌جنوبی سفر کرد که در این سفر افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 15 پروژه صنعتی و عمرانی از جمله برنامه‌های سفر یک روزه رئیس دولت به استان خراسان‌جنوبی بود.
,
 
,
بهره‌برداری از پروژه سیمان باقران به عنوان یکی از شاخص‌ترین طرح‌های صنعتی با حضور رئیس جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت و بهره‌برداری از 11 پروژه دیگر به صورت ویدئوکنفرانس از دیگر برنامه‌های دومین سفر روحانی به استان بود.
,
 
,
روحانی در سفر دومش به استان هیچ قول و وعده‌ای به مردم این استان نداد و حتی مصوبات سفر قبلش که سه سال از آن می‌گذشت و تنها 20 درصد از آن محقق شده را نیز برای مردم شفاف‌سازی نکرد.
,
 
,
آن‌چه بیشتر در دومین سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی مردم را ناراحت کرد افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام و حتی افتتاح چندباره برخی پروژه‌ها بود.
,
 
,
روحانی در حالی به مردم استان بی‌اعتنایی کرد و به آسانی از کنار همه مشکلات استان گذشت که مردم این استان سال‌ها است درگیر خشکسالی بوده و هستند.
,
 
,
سه بازارچه مرزی خراسان جنوبی در دولت روحانی تعطیل شد و این سبب قطع ارتباط ما با کشور همسایه و همچنین قطع صادارات و ترانزیت کالا شده و همچنان این تعطیلی ادامه دارد.
,
 
,
نرخ بیکاری خراسان جنوبی در دولت تدبیر و امید دو رقمی شد و هر روز حجم زیادی از بیکاران استان با فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌ها به این بیکاران افزوده می‌شوند و هیچ راهکاری برای رفع این معضل از سوی دولتی‌ها وجود ندارد.
,
 
,
این استان با جاده‌های مرگ دست و پنجه نرم می‌کند و زیرساخت لازم برای حمل و نقل و توسعه ندارد. برخی کارخانه‌های استان تعطیل شدند و اوضاع تولیدکنندگان هر روز بدتر از دیروز شد.
,
 
,
روحانی در حالی بی‌اعتنا از خراسان جنوبی گذر کرد که تنها برای سفرهای تبلیغاتی خود برای همان سال به این استان آمده بود.
,
 
,
دولت یازدهم و دوازدهم در دوران خدمتگزاری خودش به مردم خراسان جنوبی جفای بسیاری کرد. مردم این استان جز بیکاری، مهاجرت، بی‌آبی، خشکسالی و تعطیلی کارخانه‌ها و رکود از این دولت چیزی عایدشان نشد.
,
 
,
, ,
تحقق 40درصدی وعده‌های روحانی بعد از گذشت 5 سال
, تحقق 40درصدی وعده‌های روحانی بعد از گذشت 5 سال, تحقق 40درصدی وعده‌های روحانی بعد از گذشت 5 سال,
مجید پورعیسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی طی گفت‌وگویی در خصوص اولین سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی، گفت: طی سفر حسن روحانی رئیس‌جمهور به همراه اعضای هیئت دولت به خراسان جنوبی که در سال 1393 صورت گرفت تعداد 23 پروژه عمرانی در زمینه‌های مختلف کشاورزی، پزشکی، آب و فاضلاب، راه و زیرساخت‌های جاده‌ای، راه‌آهن، ورزشی، گردشگری و سایر موارد مربوط به عمران شهری برای استان به تصویب رسیده است.
,
 
,
وی افزود: تاکنون 40 درصد از مصوبات یعنی تعداد 9 پروژه اجرایی شده و مابقی پروژه‌ها به دلیل شرایط اقتصادی کشور و رشد هزینه‌های اجرایی با پیشرفت فیزیکی میانگین بالای 60 درصدی در حال اجرا است.
,
 
,
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی عنوان کرد: تاکنون برای اجرای این پروژه‌ها حدود 3 هزار و 850 میلیارد ریال هزینه شده است.
,
 
,
پورعیسی بیان کرد: پروژه راه‌آهن خراسان جنوبی بخشی از پروژه راه‌آهن سراسری چابهار – مشهد است که تاکنون بیش از 20 میلیارد و 75 میلیون ریال برای مطالعه کامل اجرای پروژه هزینه و مطالعات اجرایی انجام‌ شده است.
,
 
,
وی با اشاره به سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی در اسفند سال گذشته، گفت: از محل اعتبارات سفر نوبخت به استان 43 میلیارد ریال بابت عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن قطعه بیرجند به یونسی گناباد تخصیص داده‌شده و تأمین اعتبار آن از سایر منابع در دست اقدام است.
,
 
,
تحقق 70 درصدی پروژه‌های بخش کشاورزی
, تحقق 70 درصدی پروژه‌های بخش کشاورزی, تحقق 70 درصدی پروژه‌های بخش کشاورزی,
غلامرضا قوسی مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز طی گفت‌وگویی در خصوص اجرایی شدن مصوبات بخش کشاورزی خراسان جنوبی طی سفر رئیس جمهور به استان در سال 1393، گفت: در این سفر اجرای 600 کیلومتر عملیات انتقال آب برای اراضی کشاورزی استان مصوب شد که بیش از 50 میلیارد ریال برای اجرای آن در نظر گرفته شد و تاکنون 250 میلیارد ریال ابلاغ‌شده است.
,
 
,
وی با بیان این‌که تاکنون 50 درصد این اعتبارات به استان ابلاغ‌شده، افزود: 65 درصد پروژه‌ها اجرا شده است.
,
 
,
مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: تکمیل زیرساخت‌های هشت مجتمع گلخانه‌ای با اعتبار 110 میلیارد ریال از جمله مصوبات این سفر بود که تاکنون از این رقم 47 میلیارد ریال تخصیص‌ پیدا کرده است.
,
 
,
قوسی عنوان کرد: پروژه‌های بخش کشاورزی دارای پیشرفت فیزیکی 88 درصدی است و در مجموع تاکنون حدود 70 درصد مصوبات سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی در بخش کشاورزی محقق شده است.
,
, ,
 
,
پیشرفت 100 درصدی پروژه‌های بخش راه در استان
, پیشرفت 100 درصدی پروژه‌های بخش راه در استان, پیشرفت 100 درصدی پروژه‌های بخش راه در استان,
مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در خصوص سفر رئیس جمهور به خراسان‌جنوبی، گفت: در این سفر چهار پروژه در بخش راه برای خراسان‌جنوبی تصویب شد که شامل 100 کیلومتر باند دوم راه دسترسی بود که تاکنون 100 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
,
 
,
وی افزود: بهسازی راه اصلی فیض‌آباد، بجستان، فردوس، دیهوک، گناباد، تربت‌حیدریه و بیرجند از جمله این پروژه‌ها بود که بیش از 513 میلیارد ریال برای این پروژه مصوب شده و تاکنون 450 میلیارد ریال آن تخصیص پیدا کرده است.
,
 
,
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: مجموع طول این محور 324 کیلومتر است که از این میزان تاکنون 222 کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و 104 کیلومتر در دست اجرا است.
,
 
,
جعفری عنوان کرد: تعهدات سفر در این طرح احداث 60 کیلومتر بوده که از این رقم 20 کیلومتر در محور بیرجند- قاین، 10 کیلومتر قاین- خضری، 15 کیلومتر در محور قاین- بیرجند و 15 کیلومتر در محور دیهوک، فردوس و بجستان اجراشده است.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: احداث باند دوم محور زاهدان-بیرجند از دیگر مصوبات این سفر بود که مجموع طول این محور 251 کیلومتر بوده و تاکنون 70 کیلومتر به بهره‌برداری و 95 کیلومتر در دست اجرا است.
,
 
,
مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی عنوان کرد: از این محور نیز 20 کیلومتر جزو تعهدات سفر هیئت دولت به استان بوده است که 15 کیلومتر در محور بیرجند- سربیشه و پنج کیلومتر در محور سربیشه- نهبندان بوده است.
,
 
,
جعفری از پیشرفت 100 درصدی این پروژه خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 80 میلیارد ریال از اعتبار مصوب این محور تخصیص‌ پیدا کرده است.
,
 
,
وی اظهار کرد: بهسازی راه اصلی کرمان- دیهوک یکی دیگر از پروژه‌های این سفر بوده که به تصویب رسیده و تاکنون برای این پروژه نیز 100 میلیارد مصوب و از این میزان 90 میلیارد ریال تخصیص‌یافته است.
,
 
,
جعفری با بیان این‌که طی هفته‌های اخیر عملیات اجرایی راه‌آهن در استان آغاز شده، بیان کرد: برای این پروژه نیز تاکنون 270 میلیارد ریال مصوب شده که بیش از 43 میلیارد ریال آن محقق شده است.
,
 
,
وی افزود: طول کل پروژه بیش از 901 کیلومتر است که پیش‌بینی می‌شود فاز اول پروژه در سال 1404 و فاز دوم در سال 1423 به بهره‌برداری برسد.
,
, ,
, ,
همچنین بهره‌برداری از پروژه‌های بخش آب از جمله اتمام سد فرخی قاین و سد سیاهو یکی دیگر از مصوبات سفر هیئت دولت به خراسان جنوبی بود که قرار شد تا سال 1394 به اتمام برسد اما سد سیاهو سربیشه اکنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.
,
, ,
, ,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه