اخبار داغ

سال‌ها انتظار برای آسفالت 3 کیلومتر راه روستای نارگندل

سال‌ها انتظار برای آسفالت 3 کیلومتر راه روستای نارگندل
مردم روستای نارگندل سالیان سال است که منتظر آسفالت 3 کیلومتر از جاده روستایی هستند اما اعتبار مورد نیاز برای این پروژه محقق نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، 21 فروردین ماه سال گذشته گزارشی در پایگاه خبری تحلیلی خاورستان در خصوص جاده روستای نارگندل از توابع بخش آرین‌شهر شهرستان قاین با عنوان 12 سال انتظار برای آسفالت جاده روستای نارگندل/ یک میلیارد تومان اعتبار برای سه کیلومتر راه منتشر شد. در این گزارش علی مودی رئیس وقت اداره نظارت برساخت راه‌های روستایی اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با اشاره به اعتبار مورد نیاز برای آسفالت مسیر 3 کیلومتری، انعقاد قرارداد با پیمانکار جدید و بدهی پیمانکار گفته بود امیدواریم بتوانیم علی‌رغم تمام مشکلات بر سر راه آسفالت نشدن سه کیلومتر راه روستای نارگندل تا پایان سال 1397 آسفالت این مسیر را به پایان برسانیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، 21 فروردین ماه سال گذشته گزارشی در پایگاه خبری تحلیلی خاورستان در خصوص جاده روستای نارگندل از توابع بخش آرین‌شهر شهرستان قاین با عنوان , 12 سال انتظار برای آسفالت جاده روستای نارگندل/ یک میلیارد تومان اعتبار برای سه کیلومتر, 12 سال انتظار برای آسفالت جاده روستای نارگندل/ یک میلیارد تومان اعتبار برای سه کیلومتر,  راه,  منتشر شد. در این گزارش علی مودی رئیس وقت اداره نظارت برساخت راه‌های روستایی اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با اشاره به اعتبار مورد نیاز برای آسفالت مسیر 3 کیلومتری، انعقاد قرارداد با پیمانکار جدید و بدهی پیمانکار گفته بود امیدواریم بتوانیم علی‌رغم تمام مشکلات بر سر راه آسفالت نشدن سه کیلومتر راه روستای نارگندل تا پایان سال 1397 آسفالت این مسیر را به پایان برسانیم.,

 

,

در حال حاضر که 7 ماه از سال 1398 گذشته هنوز این مسیر 3 کیلومتری آسفالت نشده و مردم روستا از این وضعیت گلایه‌مند هستند.

,

 

,

هاشم زحمتی دهیار روستای نارگندل در گفت‌وگو با خاورستان، در این خصوص اظهار کرد: موضوع آسفالت روستاهای چاده و نارگندل طبق نامه‌ای که از طرف اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی صادر شده مربوط به سال 1385 است.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

, ,

وی با بیان این‌که در این نامه آمده است در صورت تأمین اعتبار تا پایان برنامه توسعه چهارم نسبت به اجرای آن آغاز خواهد شد، افزود: در حال حاضر که در برنامه توسعه ششم هستیم 3 کیلومتر از مسیر 6 کیلومتری باقی مانده و آسفالت نشده است.

,

 

,

دهیار روستای نارگندل با اشاره به اینکه در سال 1394 آسفالت مسیر سه کیلومتری راه روستای چاده افتتاح شد و در همان سال مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی وعده آسفالت سه کیلومتری راه روستای نارگندل را داد، بیان کرد: طی سال‌های اخیر بارها برای آسفالت مسیر باقی‌مانده اقدام شده و مسئولان نبود اعتبار را دلیل عدم‌اجرای پروژه اعلام کرده‌اند.

,

 

,

زحمتی با بیان این‌که در حال حاضر این روستا دارای 27 خانوار است، اظهار کرد: نه‌تنها طی این سال‌ها مسیر آسفالت نشده بلکه هر از گاهی اقداماتی از سوی مسئولان جهت فراهم‌کردن اقدامات آسفالت مسیر انجام شده که باعث زحمت مردم برای رفت‌وآمد می‌شود.

,

 

,

وی ادامه داد: در سال 1394 برای خاکریزی در سطح جاده و فراهم‌کردن مقدمات آسفالت اطراف جاده خاک دپو کرده بودند که باعث زحمت مردم در رفت‌وآمد بود و در حال حاضر نیز راه‌های فرعی و گذرگاه‌هایی برای رفت و آمد مردم ایجاد کرده‌اند که تمام این راه‌ها از داخل زمین‌های کشاورزی و بندسارهای مردم عبور می‌کند.

,

 

,

دهیار روستای نارگندل گفت: با کوچکترین بارندگی در این راه‌هایی که ایجاد کرده‌اند گِل و لایی ایجاد شده و هیچ وسیله‌ای نمی‌تواند تردد کند.

,

 

,

زحمتی خاطرنشان کرد: در این شرایط اگر برای اهالی روستا مشکلی به وجود بیاید امکان دسترسی دستگاه‌های خدمات‌رسان به داخل روستا فراهم نیست و اگر فراهم شود به سختی خواهد بود.

,

 

,

وی تصریح کرد: حق مردم روستای نارگندل این نیست که برای آسفالت یک مسیر کوتاه روستایی چندین سال منتظر بوده و علاوه بر رفع مشکل اصلی هر ساله شاهد مشکلات جانبی دیگری در این مسیر باشند لذا درخواست می‌شود هر چه سریعتر نسبت به آسفالت این جاده روستایی اقدام شود.

,

 

,

, ,

مهدی جعفری مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، در این خصوص اظهار کرد: متأسفانه مشکل تأخیر آسفالت روستای نارگندل به دلیل نبود اعتبار است.

, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود اعتبار مورد نیاز برای آسفالت این مسیر که 3 کیلومتر است حدود 700 میلیون تومان شود، افزود: در سال جاری برای این مسیر 400 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که تاکنون 100 میلیون تومان تخصیص پیدا کرده است.

,

 

,

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی بیان کرد: اگر تمام اعتبار برای این مسیر تخصیص پیدا کند طی یک ماه کار آسفالت آن به اتمام می‌رسد اما مشکل این است که اعتبارات تخصیص پیدا نمی‌کند.

,

 

,

جعفری عنوان کرد: جمعیت روستای نارگندل قبل از سال 1395 کمتر از 20 خانوار بود که طی چند سال اخیر یعنی از سال 95 به بعد جمعیت آن بیش از 20 خانوار شده و در اولویت برای آسفالت راه‌های روستایی بالای 20 خانوار قرار گرفته است.

,

 

,

وی گفت: پیگیری می‌کنیم اعتبار در نظر گرفته شده برای جاده روستای نارگندل به زودی تخصیص پیدا کند که بتوانیم کار آسفالت آن را به اتمام برسانیم هر چند بعید می‌دانم تا پایان سال جاری مجموع 400 میلیون تومان اعتبار تخصیص پیدا کند چراکه اعتبارات در نظر گرفته شده از محل توازن بوده و تخصیص آن در حد 20 درصد است.

,

 

,

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی محدودشدن قیر رایگان جهت آسفالت راه‌ها را از دیگر دلایل تأخیر آسفالت جاده نارگندل عنوان کرد و گفت: اگر مانند گذشته قیر رایگان در اختیار ما قرار می‌گرفت مقداری در روند اجرای پروژه‌ها تسریع وجود داشت که این امکان نیز محدود شده است.

,

 

,

, ,

بنابراین گزارش؛ با توجه به این‌که اعتبار مورد نیاز برای اتمام آسفالت این مسیر 3 کیلومتری 700 میلیون تومان است و به گفته مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی برای سال جاری 400 میلیون تومان در نظر گرفته شده که فقط 100 میلیون تومان تخصیص پیدا کرده به نظر می‌رسد مردم روستای نارگندل باید هنوز منتظر آسفالت این 3 کیلومتر باقی‌مانده باشند. مردم از مسئولان انتظار دارند در خصوص تأمین اعتبار مورد نیاز جهت حل این مشکل اقدام کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه