اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران:

خواهان مذاکره با آمریکا اعتقادی به ظرفیت داخل کشور ندارند/ حضور مردم در راهپیمایی‌ها نشان‌دهنده غیرقابل اعتمادبودن آمریکا است

خواهان مذاکره با آمریکا اعتقادی به ظرفیت داخل کشور ندارند/ حضور مردم در راهپیمایی‌ها نشان‌دهنده غیرقابل اعتمادبودن آمریکا است
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: براساس تجربه نباید دیگر به دنبال مذاکره با امریکا بود و افرادی که به دنبال این امر هستند، اعتقادی به ظرفیت نیروهای داخل کشور ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد شفیعی‌فر، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار مرآت، در خصوص تجربه غیرقابل اعتماد بودن آمریکا گفت: افرادی که منطق روابط بین الملل را در قدرت مادی و ظاهری می‌بینند، بر این باورند که آمریکا در نظام بین‌الملل، جایگاه بالایی از قدرت سیاسی و اقتصادی دارد و راهی جز مذاکره و ارتباط‌گیری با آمریکا وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون جمهوری اسلامی ایران، تجربه تعامل و مذاکره‌های زیادی را با آمریکا داشته که متأسفانه همۀ آنها با شکست مواجه شده است، افزود: براساس تجربه نباید دیگر به دنبال مذاکره با آمریکا بود و افرادی که به دنبال این امر هستند، اعتقادی به توانایی، ظرفیت نیروهای داخل کشور ندارند. 

,

شفیعی‌فر ادامه داد: رهبر انقلاب به عنوان سیاست‌گذار کلان کشور از ابتدا تاکید کرده بودند که به مذاکره با آمریکا خوش بین نیستند و پس از تجربه اخیر و بدعهدی چندباره امریکا، هر نوع مذاکره مجدد با کشورهای غربی در هر سطحی و هر جایی را ممنوع کردند؛ اما برخی افراد با نادیده گرفتن تجربیات تلخ گذشته، باز هم اصرار بر ارتباط گیری با آمریکا دارند که این کار خلاف عقل و منطق و نیز برخلاف قانون اساسی است.

,

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی، اجتماعی و... در کشور عنوان کرد: بخش عمدۀ مشکلات کشور محصول عملکرد کارگزاران، مدیران و متصدیان امور اجرایی است، اما بخش دیگر نیز به تاثیرگذاری عوامل خارجی و بیگانه ارتباط دارد و آمریکا با فشار و تحریم‌های ظالمانه خود اجازه اجرای برخی طرح‌ها و برنامه‌ها را در کشور نمی دهد.

,

شفیعی فر با بیان اینکه با وجود مشکلات زیاد در اوضاع اقتصادی کشور، مردم پشتوانه اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند، مطرح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با مردم آغاز شده است و با حضور و در صحنه بودن آنها، مشروعیت نظام به دشمنان ثابت می شود.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران حضور مردم در راهپیمایی 13 آبان را نشان دهنده تأکید مردم بر خط استقلال و غیرقابل اعتماد بودن آمریکا دانست و اظهار کرد: برای نشان دادن اقتدار کشور به دشمنان باید به جزء راهپیمایی ها از نخبگان و متفکران کشور برای حل مشکلات کشور استفاده کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه