اخبار داغ

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی؛

کتاب سرمایه ای ملی است/توان دیپلماسی فرهنگی از دیپلماسی سیاسی بالاتر است

کتاب سرمایه ای ملی است/توان دیپلماسی فرهنگی از دیپلماسی سیاسی بالاتر است
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی گفت: دانش در بسیاری از عرصه ها از جمله فضای مجازی گسترش پیدا کرده، اما آن چیزی که می تواند یک ملت را رشد داده و سرمایه ای ملی تلقی می شود، مطلبی است که به رشته تحریر درآمده و به آن کتاب می گوییم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ دهمین نمایشگاه کتاب استان مرکزی در مصلی بیت المقدس اراک افتتاح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران عصر چهارشنبه در آیین افتتاح این نمایشگاه، با بیان اینکه دانش در بسیاری از عرصه ها از جمله فضای مجازی گسترش پیدا کرده، گفت: اما آن چیزی که می تواند یک ملت را رشد داده و سرمایه ای ملی تلقی می شود، مطلبی است که به رشته تحریر درآمده و به آن کتاب می گوییم.

,
 
,
وی با بیان اینکه توان دیپلماسی فرهنگی از دیپلماسی سیاسی بالاتر است، گفت: در واقع کاربرد دیپلماسی فرهنگی از دیپلماسی سیاسی بیشتر است چرا که این نوع دیپلماسی به گستردگی اندیشه بشری است.
,
 
,
بروجردی ادامه داد: تکامل بشر با کسب دانش صورت می گیرد و این موضوع در آیات الهی از جمله سوره های علق و قلم بیان شده است.
,
 
,
مدارس و اولیا در گسترش کتابخوانی نقشی اساسی ایفا می کنند
, مدارس و اولیا در گسترش کتابخوانی نقشی اساسی ایفا می کنند, مدارس و اولیا در گسترش کتابخوانی نقشی اساسی ایفا می کنند,
 
,
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با اشاره به اینکه خواندن و نوشتن در فرهنگ اسلام ارزش محسوب می‌شود، گفت: همه افراد موظفند تا تجارب و دانش خود را به نسل‌های بعد انتقال دهند. همچنین نیاز است تا فرهنگ کتابخوانی در جامعه گسترش یابد و در این میان مدارس و اولیا نقشی اساسی را ایفا می کنند.
,
 
,
وی با بیان اینکه توسعه کتابخوانی در جامعه پیشنیازهایی دارد، تصریح کرد: کاهش هزینه‌ها و دسترسی آسان مردم به کتاب از جمله آن است.
,
 
,
بروجردی تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب فرصت مناسبی برای توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی است و جامعه امروز به‌شدت به این رفتار نیاز دارد. همچنین نمایشگاه‌ های کتاب حاصل اندیشه‌های تراوش یافته است و برای توسعه فرهنگ مطالعه باید کتاب خرید.
,
 
,
کاهش خشونت های فردی و اجتماعی با توسعه فرهنگ کتابخوانی
, کاهش خشونت های فردی و اجتماعی با توسعه فرهنگ کتابخوانی, کاهش خشونت های فردی و اجتماعی با توسعه فرهنگ کتابخوانی,
 
,
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه‌های ملی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ مطالعه باعث کاهش خشونت‌های بین فردی و آسیب‌های اجتماعی در جامعه می شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه