اخبار داغ

صنعتگران آذربایجان شرقی به رئیسی چه گفتند؛

واگذاری‌های قبیله‌ای تا امنیت شغلی کارگران

واگذاری‌های قبیله‌ای تا امنیت شغلی کارگران
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در اولین برنامه رسمی خود در تبریز نشست مشترکی با صنعتگران، تولیدکنندگان و نمایندگان اتحادیه های کارگری برگزار کرد صنعتگران استان انتقاداتی از جمله برخورد با واگذاری های قبیله ای داشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تبریز بیدار، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در اولین برنامه رسمی خود در تبریز نشست مشترکی با صنعتگران، تولیدکنندگان و نمایندگان اتحادیه های کارگری برگزار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تبریز بیدار،,

ابوالفتح ابراهیمی نائب رئیس اتاق بازرگانی تبریز در این نشست طی سخنانی گفت: مشکلات تولیدکنندگان زیاد است. اهتمام به قوانین مسکوت مانده، عدم همراهی بانک‌ها از جمله آنها است. 

,

وی افزود:چرا باید یک کشور محیط زیست مستمسکی برای کارخانجات باشد و درب کارخانه‌های موتورسازی دیزلی را ببندیم  و منتظر واردات تست موتور هستیم در حالی که امریکا به واسطه ایجاد اشتغال از معاهده‌ها اروپایی خارج می‌شود. 

,

مسعود عقلمندی مسئول بسیج سازمان کارخانجات و تولید کنندگان استان در این نشست گفت: یکی از مشکلات استان موضوع واگذاری‌های قبیله‌ای، سیاسی و خانوادگی است، گفت: این واگذاری‌ها برای ما در استان مشکلاتی ایجاد می‌کند که باید چندین هزار نفر با آن دست به گریبان باشد.

,

وی با تاکید بر مشکلات معیشتی کارگران گفت:  این حقوق‌ها کافی برای ۱۰ روز آنها نیست. قراردادها و عدم وجود امنیت شغلی کارگران موضوع مهم دیگری است که باید توجه کرد.

,

خوارزمی نماینده صنعت دارو در تبریز نیز در این نشست اظهار کرد: کشور در معرض شدیدترین تحریم‌هاست و دشمنان اذعان دارند تحریم‌های علیه ایران بی‌سابقه بوده و اگر این تحریم‌ها به روسیه و ترکیه اعمال می‌شد وضع فجیعی حاکم می‌شد ولی ما توانستیم بایستیم.

,

وی ابراز کرد: باید یک کار گروه عملی شکل گیرد و مشکلات حل شود نه اینکه رفع تکلیف شود و تولیدگران را در سایه‌ای از ابهام قرار دهند. 

,

هاشمی عضو کانون‌های کارگری آذربایجان شرقی در ادامه این جلسه گفت: ما جامعه کارگری استان دلمان پر از درد است و مسئولان زحمت می‌کشند ولی جوابگو نیست. 

,

وی عدم اجرای صحیح قانون واگذاری بدون رعایت اهلیت و در نظر گرفتن امنیت کارگران، امنیت شغلی کارگران قراردادی، عدم کفاف حقوق کارگران، صندوق آینده‌ساز ( ۳ هزار کارگر در این صندوق وجود دارد که در آستانه بازنشستگی هستند ولی به دلیل قوانین نمی‌توانند بازنشسته شوند)، تخلف کارفرمایان با مسوولیت در دستگاه‌های دولتی و سواستفاده از قدرت خود از جمله مشکلات است.

,

در ادامه رضا پاشایی نماینده قطعه سازان استان گفت: در آذربایجان شرقی، به شرکت های خرد و مادر توجه نشده است.

,

وی افزود: خودرو سمند در استان ما مونتاژ می شود، حتی پیچش هم از قطعه سازان استان خریداری نمی شود.

,

در ادامه اسماعیل چمنی رئیس اتحادیه قالیبافان استان گفت:  تمام قالیبافان باید از بیمه قالیبافی بهره مند شوند. در ۵ سال گذشته شمار بیمه شدگان قالیبافی به جای افزایش به نصف کاهش یافته است. 

,

وی افزود: در یک سال گذشته مواد اولیه فرش گاها تا ۵ برابر افزایش یافته است. عدم نظارت و انحصار در واردات مواد ا. لیه دلیل این افزایش است. مالیات را نه براساس درآمد که براساس سابقه دریافت می کنند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه