اخبار داغ

امام جمعه بیرجند:

دفع آفات یکی از مسئولیت های مهم آموزش و پرورش است

دفع آفات یکی از مسئولیت های مهم آموزش و پرورش است
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: گزارش هایی می رسد که در سر کلاس ها، حال می خواهد آموزش و پرورش باشد یا دانشگاه، چنان محیط رها است که به جای ارائه درس، منفی بافی صورت می گیرد، این ها آفت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، صبح امروز در دیدار با رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و معاون وزیر آموزش و پرورش کشور با اشاره به اینکه مسئولیت شما مسئولیت بسیار مهمی است، اظهار کرد: آموزش و پرورش، پرورش و آموزش به مانند یُعَلِّمُهُمُ وَ یُزَکّیهِم، یُزَکّیهِم وَ یُعَلِّمُهُمُ است که در یکدیگر اثر متقابل دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان, خاورستان, ،,  آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، صبح امروز در دیدار با رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و معاون وزیر آموزش و پرورش کشور با اشاره به اینکه مسئولیت شما مسئولیت بسیار مهمی است، اظهار کرد: آموزش و پرورش، پرورش و آموزش به مانند یُعَلِّمُهُمُ وَ یُزَکّیهِم، یُزَکّیهِم وَ یُعَلِّمُهُمُ است که در یکدیگر اثر متقابل دارند.,

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخصه های مهم فطرت انسانی، حس کنجکاوی است، افزود: در عین حالی که بسیاری از فهم حقایق، کمک به زندگی دنیایی است، اما انسان در آنجاهایی که هیچ ربطی به زندگی اش ندارد نیز می خواهد مطالب را بفهمد.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در بحث دین شناسی، شاخصه اسلام به معنای عامش که همه پیغمبران برای آن مبعوث شده اند، این است که انسان حق گرا و واقع گرا باشد.

,

آیت الله عبادی تصریح کرد: برای پرورش و آموزش نسل جدید، در هر دوره ای در صحن جامعه، همگان باید در پرورش و آموزش و همچنین آموزش و پرورش، احساس مسئولیت کنند.

,

وی ادامه داد: شاید یکی از فلسفه های جلسات اولیاء و مربیان، پرورش و آموزش بوده است، اما این موارد فراموش شده و در چند موضوع خیلی سطحی و در کمک ها و همکاری های فیزیکی خلاصه گشته است، در حالی که باید به بحث آموزش و پرورش در خانه و جامعه توجه ویژه شود.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ابراز داشت: چهل سال از عمر انقلاب گذشته است اما مطابق با این چهل سال، مطهری ها و مصطفی چمران های زیادی نداشته ایم و متأسفانه کنجکاوی نیز نکرده ایم که ریشه این مشکل در کجاست.

,

آیت الله عبادی با بیان اینکه موانع را خودمان ایجاد می کنیم اضافه کرد: انسان بر اساس انگیزه و فطرت، کمال و حق جویی را می خواهد لذا باید شرایط تزکیه و پاکسازی در محیط فراهم گردد.

,

وی با بیان اینکه آلودگی های گفتاری، بصری، دیداری و همچنین انواع و اقسام زمینه های فساد باید در محیط ها، پاکسازی گردد، ادامه داد: محیط آلوده و انواع و اقسام جاذبه های متفاوت باعث می گردد تا فرد، راه گم کند، لذا در ابتدا باید یُزَکّیهِم در خانواده، جامعه و محیط خودِ آموزش و پرورش انجام شود.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: هر وقت حکومت ها در دست انسان های فاسد قرار گرفته و هر زمان و هر جایی که استعمار کثیف قدم گذاشته، اولین کاری که بر سر جامعه در آورده اند، آلوده کردن محیط بوده است که از جمله آن می توان به اعتیاد، شرب خمر، توزیع مواد روان گردان، ترویج فحشا، منکرات و مسائل افراطی مال پرستی و اقتصاد لیبرالی اشاره کرد.

,

آیت الله عبادی تأکید کرد: ابتدا باید در محیط ها یُزَکّیهِم وَ یُعَلِّمُهُمُ و سپس یُعَلِّمُهُمُ وَ یُزَکّیهِم صورت گیرد، اما متاسفانه شاهد هستیم که در خانه ها بی تفاوتی وجود دارد.

,

وی یادآور شد: انواع و اقسام مفاسد و آلودگی های مختلف را به اسم های مختلف و با زدن پسوند انقلابی و نهاد انقلابی اجرا می کنند و این در حالی است که هم از نظر فطری و هم از نظرعقلی، قانونی و حقوقی مشخص شده است که ما دارای محیط خصوصی و عمومی هستیم.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: محیط عمومی به فرد و یا گروه بر نمی گردد، لذا اگر افرادی صحنه ها را در محیط های عمومی آلوده می کنند در واقع حقوق دیگران را ضایع کرده اند، که در این خصوص کسی نیز آن ها را مورد بازخواست قرار نمی دهد و غالبا از همان هایی حمایت می شود که حق همگان را و بیش از همه، حق نسل آینده را ضایع می کنند.

,

آیت الله عبادی بیان داشت: اگر یُزَکّیهِم صورت گیرد و محیط خانه، جامعه و مدرسه سالم شود فرزندان خوبی تحویل جامعه خواهیم داد، اما وقتی خودمان محیط را آلوده می کنیم و هر فردی با زبان، قیافه، لباس و اخلاق خود محیط را آلوده می کند نباید انتظار داشت که فرزندانی چون سلمان فارسی داشته باشیم.

,

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم موفق شوم باید به صورت کارشناسانه، انگیزه ها را در فرزندانمان ایجاد کنیم، اما متأسفانه آنچه صورت می گیرد، دلسردی و یأس است.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان داشت: اگر محیط را سالم و در افراد انگیزه ایجاد کنیم هیچ وقت در شرایط طبیعی، هیچ چیزی نمی تواند مانعِ اختیار انسان شود.

,

آیت الله عبادی یادآور شد: سال گذشته گزارشی به دستمان رسید که در همین استان، آن هم در اوایل تکلیف و در بدترین شرایط سنی به خاطر کمبود معلم، محیط هایی به صورت مختلط وجود دارد، که در این رابطه یادآوری هایی به برخی ها کردیم و توجیهاتی نیز شنیدیم ولی باید بدانیم وقتی چنین شرایطی را ایجاد کرده ایم، نباید انتظار داشته باشیم که نتیجه مطلوبی حاصل شود.

,

وی با بیان اینکه محیط، باید محیطی تزکیه شده باشد تا فرزندانمان مزکی شوند و در پای آن تزکیه، عالم گردند، اضافه کرد: وقتی جاذبه های کاذب و پارازیت های مختلف، شرایط محیط، فکر و حواس افراد را به خود مشغول کند، نباید انتظار محصول سالمی داشته باشیم.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: گزارش هایی می رسد که در سر کلاس ها، حال می خواهد آموزش و پرورش باشد یا دانشگاه، چنان محیط رها است که به جای ارائه درس، منفی بافی صورت می گیرد، لذا در چنین شرایطی نباید انتظار دانش آموز و دانشجوی خوبی داشته باشیم و این ها آفت است.

,

آیت الله عبادی در پایان تأکید کرد: در هر سرمایه گذاری شرط اول دفع آفت است، لذا آفت ها را رفع کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه