اخبار داغ

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش:

بیانیه گام دوم انقلاب اعلام رسمی پیروزی و ماندگاری انقلاب است/ مدرسه، رسالت تمدن‌سازی را برای خود قائل شود

بیانیه گام دوم انقلاب اعلام رسمی پیروزی و ماندگاری انقلاب است/ مدرسه، رسالت تمدن‌سازی را برای خود قائل شود
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که بیانیه گام دوم انقلاب اعلام رسمی پیروزی و ماندگاری انقلاب است، گفت: این بیانیه یک احتجاج با مخالفان و دشمنان انقلاب است تا بدانند با چه چیزی دچار چالش و اختلاف هستند و همچنین برای موافقان بیان می‌کند که به چه مقوله‌ای دل بسته‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در اجلاس رسالت مدرسه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در خراسان جنوبی، اظهار کرد: بیانیه گام دوم باید تحقق پیدا کند و مدرسه در این تحقق نقش دارد و به عنوان یک رسالت برای آن تعریف شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  خاورستان،,  , خاورستان, خاورستان, ،,  حجت الاسلام والمسلمین علی ذوعلم معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش صبح امروز در اجلاس رسالت مدرسه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در خراسان جنوبی، اظهار کرد: بیانیه گام دوم باید تحقق پیدا کند و مدرسه در این تحقق نقش دارد و به عنوان یک رسالت برای آن تعریف شده است.,
 
,
وی با اشاره به این که بیانیه گام دوم انقلاب می خواهد یک روشنگری را نشان دهد، افزود: این بیانیه می‌خواهد آن چیزی را توضیح دهد که جدید نیست، به زمان پیامبر برمی گردد و یافته جدیدی را ارائه نمی‌دهد.
,
 
,
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که اندیشه انقلاب اسلامی، تبیین توحید است، افزود: ما در بحث تربیت به دنبال تربیت توحیدی هستیم و باید زمینه‌سازی کنیم دانش آموز به فطرت توحیدی خود برسد.
,
 
,
ذوعلم با بیان این که بیانیه گام دوم انقلاب یک تفکر و اندیشه است و این تفکر وقتی عملی می شود که در ذهن و عمل ما بنشیند، افزود: همچنین این بیانیه فلش حرکت ما به سوی آینده است و جهت حرکت را به ما نشان می ‌هد.
,
 
,
وی افزود: در جامعه مطالبات است که مراودات را ایجاد می‌کند و تعاملات شکل می‌گیرد و بیانیه گام دوم انقلاب به ما الگو می‌دهد که چه مطالباتی داشته باشیم.
,
 
,
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که بیانیه گام دوم انقلاب اعلام رسمی پیروزی و ماندگاری انقلاب است، گفت: این بیانیه یک احتجاج با مخالفان و دشمنان انقلاب است تا بدانند با چه چیزی دچار چالش و اختلاف هستند و همچنین برای موافقان بیان می‌کند که به چه مقوله‌ای دل بسته‌اند.
,
 
,
ذوعلم تصریح کرد: اگر می خواهیم تعریف درستی از انقلاب داشته باشیم باید ببینیم در چه موردی گفتگو می کنیم چراکه انقلاب های زیادی در سطح دنیا رخ داده است و این انقلاب کجا و آن انقلاب‌ها کجا.
,
 
,
وی افزود: همه نهادها و دستگاه های جامعه و آحاد مردم می توانند یک رسالت و نقشی را برای این بیانیه تعریف کنند چراکه این بیانیه برای آحاد مردم و دستگاه‌ها بیان شده است.
,
 
,
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت: سه مجموعه مدرسه، حوزه علمیه و دانشگاه به طور خاص باید در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب برنامه ریزی داشته باشند چراکه این بیانیه ذخیره و زاد و توشه چهل سال بعدی انقلاب است و این سه مجموعه باید در این جهت تلاش کنند. 
,
 
,
ذوعلم خاطرنشان کرد: هر مدرسه باید برای خود یک گام دوم تعریف کند و این‌که تاکنون چه کرده و نوع نگاه آن به انقلاب، به خانواده و به علم چه بوده و اکنون در چه جایگاهی ایستاده و در آینده می‌خواهد چه کند.
,
 
,
وی با بیان این‌که بیش از ۱۱۰ هزار واحد آموزشی در کشور داریم، افزود: بیانیه گام دوم انقلاب در این مدارس به عنوان یک اندیشه و حرکت کلان راهبردی و مستمر مورد توجه قرار گیرد.
,
 
,
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این‌که خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی در متن بیانیه آمده باید حاصل شود، گفت: یک انسان می تواند یک جهانی را به سوی انسانیت سوق بدهد که پیامبر اکرم یک نمونه آن است و این در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح شده است.
,
 
,
ذوعلم تصریح کرد: اگر معلم، کتاب و مدرسه خوب باشد آیا توانستیم به مطلوب برسیم؟ در حالی که دانش آموز باید زندگی کردن و خودسازی را در مدرسه بیاموزد.
,
 
,
وی به نقش و رسالت مدرسه در جامعه پردازی اشاره کرد و افزود: اگر مدرسه رسالت تمدن‌سازی را برای خود قائل شود و از امکانات خود استفاده کند قطعا در تمدن سازی نقش خواهد داشت و دانش آموز باید در این مورد به یک خودباوری برسد. 
,
 
,
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این‌که بیانیه گام دوم انقلاب نگاه خاصی به جوانان و نوجوانان دارد، گفت: نگاه توام با ایمان و اعتماد که در این بیانیه به جوانان وجود دارد باید در مدارس هم شکل گیرد و تقویت شود. 
,
 
,
ذوعلم با اشاره به این‌که در تعالیم دینی خود می‌بینیم انسان‌هایی که ۱۸۰ درجه برخلاف ائمه بودند، گاهی شده با یک تذکر و نگاه مهربانانه اصلاح شوند، تصریح کرد: احساس تعلق به مدرسه در بعضی از دانش آموزان ایجاد شده است و نگاه ما به دانش آموز باید همان نگاه عالمانه و پیامبرگونه که در این بیانیه آمده است، باشد.
,
 
,
وی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری همیشه در دیدار با جوانان بیان می‌کنند "کاری کنید تا نا امید نشوید"، افزود: بعضی از امیدواری‌ها مبتنی بر تجربیات و بعضی از امیدواری ها مبتنی بر استدلال و جهان بینی است و امیدواری مبتنی بر جهان‌بینی باید در مدارس یک رسالت باشد. 
,
 
,
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش به هویت ملی اشاره کرد و گفت: هویت اساسی‌ترین و بنیادی‌ترین مفهوم در عرصه تربیت است و شکل گیری یک هویت خوب در یک دانش آموز مرهون یک تربیت خوب است.
,
 
,
ذوعلم با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری سه ضلع ایرانی بودن، اسلامی بودن و انقلابی بودن را برای تربیت هویت بیان کرده‌اند، خاطرنشان کرد: هویت‌های قومی، صنفی و جنسیتی نباید بر هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی سایه اندازد و این ابعاد هویتی باید در مدارس شکل گیرد.
,
 
,
وی افزود: مهم‌ترین رسالت مدرسه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب بازشناسی، ارائه تعریف روشن از هویت ملی و تلاش برای خودآگاهی دانش‌آموزان است.
,
 
,
انتهای پیام/ 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه