اخبار داغ

آیت الله فلاحتی در دیدار با مداحان نوجوان رشت:

مداحی اهل بیت(ع) توسط نوجوانان و جوانان یک ارزش است/ لزوم ارتباط مداحان با امامان جماعت مساجد

مداحی اهل بیت(ع) توسط نوجوانان و جوانان یک ارزش است/ لزوم ارتباط مداحان با امامان جماعت مساجد
نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار با مداحان نوگل حسینی(ع) گفت: مداحی اهل بیت(ع) از زبان نوجوانان و جوانان یک ارزش است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، آیت الله رسول فلاحتی امام جمعه رشت پیش از ظهر امروز در دیدار مداحان نوجوان شهرستان رشت با بیان اینکه مداحان نوگل حسینی(ع)، نوجوانان و جوانانی هستند که در مسیر خدا، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) قرار دارند و در این مسیر هیچ لکه سیاهی نیست اظهار کرد: مداحی اهل بیت توسط نوجوانان و جوانان ارزش است و داشتن زندگی با هدف باید نخستین کار نوجوانان و جوانان مداح باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دی,

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه زندگی با اراده داشتن از دوران نوجوانی و جوانی مهم است، تصریح کرد: بعضی انسان ها که از مسیر خوبی ها دور می شوند به دلیل نداشتن اراده است.

,

امام جمعه رشت بهترین دوران شکل گیری شخصیت انسان را دوره دبیرستان دانست و با بیان اینکه انسان در دوره دبیرستان دوستان خود را پیدا می کند افزود: همیشه سعی کنید با اراده خود تصمیم بگیرید، مسیر انسان های خوب را دنبال کنید و تسلیم اراده دیگران نباشید.

,

وی با تاکید بر مطالعه بسیار توسط مداحان، خاطرنشان کرد: مطالعه انسان را پخته می کند و موجب پاسخگویی به شبهات می شود.

,

آیت الله فلاحتی قیام امام حسین(ع) را سبب زنده شدن دین دانست و یادآور شد: مداحان با اشک، آه و ناله باید راه امام حسین(ع) را زنده نگه دارند و حداقل روزانه یک آیه از قرآن را تلاوت کنند.

,

امام جمعه رشت خواستار رابطه مداحان با روایات اهل بیت(ع) شد و افزود: یک مداح باید با زبان عربی رابطه خوبی داشته باشد و این امر در خواندن صحیح عبارت ها اثرگذار است.

,

وی با بیان اینکه رابطه مداحان با علما حائز اهمیت است، تصریح کرد: بازدید از حوزه های علمیه و علمای دینی باید در برنامه کاری مداحان باشد.

,

نماینده ولی فقیه در گیلان، رعایت ادب توسط مداحان را مهم ذکر کرد و گفت: امری که انسان را بزرگ می کند ادب است.

,

آیت الله فلاحتی با تاکید بر حضور مداحان در مساجد، بیان کرد: مداحان باید با امامان جماعت مساجد ارتباط داشته باشند.

,

وی بر اقامه نماز اول وقت تاکید کرد و یادآور شد: نماز اول وقت از اموری است که موجب رشد انسان می شود.

,

برگزاری دوره های آموزشی تربیت مداح برای نوجوانان و جوانان گیلان

,

مصطفی منزوی رئیس کانون بسیج مداحان گیلان نیز در دیدار مذکور به برگزاری دوره های آموزشی تربیت مداحان ارزشی و انقلابی در رشت اشاره کرد و گفت: دوره های آموزشی در راستای گام برداشتن مداحان در مسیر ارزش ها و شهدا برگزار می شود.

,

منزوی از برنامه ریزی برگزاری دوره های آموزشی تربیت مداحان اهل بیت(ع) در شهرستان های مختلف گیلان خبر داد و افزود: یکی از اهداف برگزاری دوره های آموزشی تربیت مداحان، دوری از شبهات است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه