اخبار داغ

درگفتگو با دهیار روستای قلعه نو خرقان مطرح شد؛

روستای خرقان در انتظار نگاه ویژه مسئولین میراث / مشکل خرابی لوله های آب در روستا بیداد می کند

روستای خرقان در انتظار نگاه ویژه مسئولین میراث / مشکل خرابی لوله های آب در روستا بیداد می کند
دهیار روستای قلعه نو خرقان گفت: متاسفانه زیرساخت های لازم برای خدمات رسانی به گردشگران در این روستا وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، روستای قلعه نو خرقان در 23 کلیومتری شاهرود و 18کیلومتری بسطام قرار دارد. این روستا مرکز دهستان است ودارای آب وهوای معتدل و کوهستانی در تابستان و سرد در زمستان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

جمعیت این روستا طبق سرشماری سال 1390 بالغ بر  3974نفر است که در تابستان افزایش یافته وبه بیش از 5000 هزار نفر می رسد.

,

این روستا از نقاط گردشگری مهم استان سمنان است وبه دلیل وجود آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی به سومین قطب گردشگری استان سمنان تبدیل شده است ولی متاسفانه زیر ساخت های مناسب برا جذب گردشگر را دارا نیست.

,

در همین خصوص نادمی دهیار روستا قلعه نوخرقان درگفتگو باخبرنگار مرآت اظهار کرد: متاسفانه اداره کل میراث فرهنگی نگاه ویژه ای در حوزه گردشگری به این روستا ندارد.

, مرآت,

وی ادامه داد: در شش ماه نخست سال جاری حدودا 130 هزار گردشگر از این روستا بازدید کرده اند ولی به دلیل نبودن زیر ساخت مناسب نتوانستیم خدمات لازم را به آن ها ارئه دهیم.

,

نادمی اضافه کرد: اقدامات اداره کل میراث فرهنگی محدود به آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی است و به فضاهای بیرونی نگاه ویژه ای ندارد.

,

دهیار روستای قلعه نوخرقان به دیگر مشکلات روستا اشاره کرد وگفت:این روستا به لحاظ وسعت وامکانات رفاهی با بخش تفاوتی نمی کند ولی به دلیل سرشماری عمومی صورت گرفته از نعمت بخش شدن محروم شده است.

,

نادمی با بیان اینکه جاده خرقان به جنگل ابر هنوز آسفالت نشده است اظهار کرد: این جاده از مجاورت 10 روستا عبور می کند و می تواند مسیری دلنشین وکوتاه تر را برای گردشگران  فراهم کند ولی تا کنون هیچ اقدامی برای بهسازی این جاده  صورت نگرفته است.

,

وی با انتقاد از خدمات رسانی ضعیف اداره آب وفاضلاب گفت: اداره کل آب و فاضلاب هر ساله پیمانکاران جدیدی را انتخاب می کند؛ با این وجود مشکلات آب و فاضلاب این روستا سال هاست که پابرجاست.

,

وی اضافه کرد: ترکیدگی لوله های آب از جمله مشکلات اساسی این روستا است که مانع از آسفالت کردن معابر نیز می شود و اعتراضات مردمی فراوانی را به دنبال داشته است.

,

دهیار روستای قلعه نو خرقان بابیان اینکه سرانه های این روستا در تمامی حوزه ها کم است،تصریح کرد: ما در ایام پیک جمعیتی به شدت دچار کمبود نان هستیم؛ به سبب جاذبه های گردشگری پرشماری که در این روستا وجود دارد جمعیت زیادی درشش ماهه اول سال به خرقان سفر می کنند اما نمی توانیم با سرانه های موجود جواب گوی مردم باشیم.

,

نادمی اذعان کرد: مسئولان در پاسخ به پیگیری های ما برای رفع مشکلات، فقط وعده آینده را به ما می دهند و عملا کاری صورت نگرفته است.

,

دهیار روستای قلعه نو خرقان خاطر نشان کرد: در یکسال گذشته بیشترین همکاری با روستا از سوی بنیاد مسکن بوده است.

,

نادمی عمده مشکلات روستا را مرتبط با آب دانست وادامه داد: روی سخنم با مهندس کشاورزیان، مدیرکل آب و فاظلاب روستایی است؛ وی هیچ گاه نگاه دقیقی نسبت به مشکلات این روستا نداشته است و مشکلات مردم را به هیچ وجه قبول نمی کند؛ از ایشان درخواست داریم به مشکلات این روستا رسیدگی کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه