اخبار داغ

مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری :

بیش از یک هزار وقف در چهارمحال و بختیاری ثبت شده است

بیش از یک هزار وقف در چهارمحال و بختیاری ثبت شده است
مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از یک هزار و ۷۰۰ موقفه در استان چهارمحال و بختیاری ثبت شده است که نزدیک ۷۰۰ موقوفه در حوزه کشاورزی، ۶۴۹ موقوفه تجاری، ۲۴۴ موقوفه مسکونی، ۲۶ اداره، ۳۱ مدرسه و ۶۹ واحد در سایر حوزه‌های خدمات هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری امروز در مراسم یوران وقف با اشاره به وجود یک هزار و ۷۰۰ وقف در استان، تشریح کرد: بیش از ۸۰ درصد موقوفات مرتبط به مساجد و حسینیه است، نیت‌های وقف هم ۲۵ درصدمذهبی، ۳۳ درصد اجتماعی و ۳۷ درصد خیریه است.

وی تصریح کرد: بیش از یک هزار و ۷۰۰ موقفه در استان چهارمحال و بختیاری ثبت شده است که نزدیک ۷۰۰ موقوفه در حوزه کشاورزی، ۶۴۹ موقوفه تجاری، ۲۴۴ موقوفه مسکونی، ۲۶ اداره، ۳۱ مدرسه و ۶۹ واحد در سایر حوزه‌های خدمات هستند.

امیری با بیان اینکه یک هزار و ۳۰۰ مسجد و حسینه موقوفه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، اظهار کرد: بیشترین آمار موقوفات در استان مساجد و حسینه‌ها هستند، در حدود ۴۵ درصد از نذورات مردم در حوزه عمرانی بقاع متبرکه، ۲۰ درصد در خود بقعه و ۳۰ درصد در امور جاری مانند خادم و مدیریت هزینه می‌شود و تنها پنج درصد به حساب متمرکز سازمان می‌رود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ۶۷ درصد مبلغ درآمد موقوفه خرج نیت وقف می‌شود و ۱۰ درصد به منظور حفظ موقوفه ذخیره می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته به دلیل مشکلات اقتصادی نذورات کاهش یافته بود، عنوان کرد: در شش ماه ابتدای سال جاری نذورات در  امامزاده‌ها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

امیری اضافه کرد: این میزان افزایش به دلیل انجام اقدامات فرهنگی، اعتماد بیشتر مردم و افزایش زائر بوده است که در دو تا سه سال اخیر بی سابقه بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: وقف یک امر مردمی است و اداره کل اوقاف و امور خیریه ناظر این امر است، امید است درآمد وقف در استان افزایش یابد تا بتوان به افراد بیشتری خدمت کرد.

وی در ادامه گفت: آزادی ۲۵ زندانی، تامین هزینه نوشت افزار برای بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری و موضوعات آسیب‌های اجتماعی را از مواردی برشمرد که درآمد وقف هزینه شده است.

امیری در پایان خاطر نشان کرد: آرامستان امامزادگان حلیمه خاتون (س) و حکیمه خاتون (س) نیز به زودی در شهر شهرکرد در طبقه زیرین امامزاده راه‌اندازی می‌شود و درآمد حاصل از آن صرف وقف خواهد شد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه