اخبار داغ

بندرعباس به شبکه جهانی شهرهای خلاق پیوست/ جذب گردشگر خارجی با معرفی بهتر بندرعباس

بندرعباس به شبکه جهانی شهرهای خلاق پیوست/ جذب گردشگر خارجی با معرفی بهتر بندرعباس
شهردار بندرعباس از پیوستن این شهر به شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل هرمز؛عباس امینی زاده،شهرداری بندرعباس با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل‌های کم‌نظیر شهر بندرعباس از مدت‌ها قبل به دنبال پیوستن به این شبکه جهانی بودیم که اکنون شاهد تحقق آن هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

وی با اشاره به برنامه‌ریزی و تلاش ویژه شهرداری در راستای دستیابی به این هدف، افزود: بندرعباس از زمان اعلام فراخوان به عنوان یکی از ۲۲ شهر ایران متقاضی پیوستن به این شبکه مهم جهانی بود و با تلاش صورت گرفته در راستای معرفی صحیح، نظر کارشناسان و هیئت تصمیم‌گیرنده یونسکو جلب شد.

,

شهردار بندرعباس از ایجاد یک مدیریت ویژه جهت پیگیری این مسئله، کمک به راه‌اندازی و رونق‌بخشی مشاغل خرد مرتبط با حوزه مورد نظر و تهیه و ارسال مستندات لازم به عنوان بخشی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه یاد کرد.

,

شهردار بندرعباس ادامه داد: اکنون بندرعباس در زمینه هنرهای بومی و محلی(فولکلور)، به جمع شهرهای خلاق جهان پیوسته و باید برای تداوم این عضویت، بر اساس برنامه منظم و کارشناسی تدوین شده حرکت کنیم.

,

این مقام مسئول با قدردانی از همرانی اساتید و مجموعه‌های علمی و دانشگاهی، کارشناسان برجسته حوزه‌های مختلف هنری استان و همچنین بخش‌های مختلف شهرداری در تحقق این هدف، تاکید کرد: معرفی ظرفیت هنرهای بومی و محلی بندرعباس در سطح کشور و دنیا به منظور جذب گردشگر خارجی، یکی از مهمترین هدف‌های پیوستن به شبکه جهانی شهرهای خلاق است.

,

امینی‌زاده تسهیل‌گری در رونق‌بخشی هرچه بیشتر کسب و کارهای مرتبط با فرهنگ و هنر، صنایع دستی، پوشش و موسیقی را از دیگر اهداف مهم این حرکت جهانی دانست.

,

انتهای پیام/

,
 
,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه