اخبار داغ

تلاش برای اختصاصی ماندن کشت طلای سرخ در خرسان جنوبی

امام جمعه قائن: جلوی کاشت بی رویه زعفران و زرشک را بگیرید

امام جمعه قائن: جلوی کاشت بی رویه زعفران و زرشک را بگیرید
امام جمعه قاین با بیان این‌که از مسئولان باید به داد مردم منطقه برسند، گفت: متأسفانه شاهد حضور دلالان در منطقه و خرید زرشک به قیمت کمتر از ۱۰ هزار تومان هستیم که باید نسبت به این موضوع نظارت صورت گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت‌الاسلام و المسلمین علی رحمانی امام جمعه قاین صبح امروز در بازدید از مزارع زعفران قاین اظهار کرد: اگر دولتمردان بنا دارند برای شهرستان قاین که طی ۲۰ سال گذشته با کاهش بارندگی و خشکسالی مواجه بوده، اقدامی انجام دهند باید جلوی توسعه کاشت بی‌رویه محصولات زرشک و زعفران که مختص خراسان جنوبی است را بگیرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی افزود: در گذشته فقط در گناباد و قاین زعفران و زرشک کشت می شد و به نوعی این دو محصول، تولیدی خاص استان خراسان جنوبی بوده اما در حال حاضر شاهد کشت بی‌رویه زعفران در شمال کشور، قم، کاشان و اصفهان هستیم که این کشت بی‌رویه زعفران در سایر استان‌ها باعث به وجود آمدن رقیب برای زعفران خراسان جنوبی شده است.
,
 
,
امام جمعه قاین بیان کرد: زعفران برند خاص خراسان جنوبی بوده، بنابراین باید با برند خراسان جنوبی به سایر نقاط کشور معرفی شود، چون همان‌گونه که کشت برنج مختص شمال کشور است لازم است زرشک و زعفران که مختص خراسان جنوبی است برای این استان حفظ شود.
,
 
,
 
,
حجت‌الاسلام رحمانی با تاکید بر این که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی باید به فکر قیمت پایه برای زرشک و زعفران باشند، اظهار نمود: قیمت پایه زرشک روی درخت را به ازای هر کیلوگرم ۱۰ هزار تومان اعلام کرده‌اند، این در حالی است که متأسفانه شاهد حضور دلالان در منطقه و خرید زرشک به قیمت کمتر از ۱۰ هزار تومان هستیم که باید نسبت به این موضوع نظارت دقیقی صورت گرفته و به داد مردم منطقه برسند.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه