اخبار داغ

آیت‌الله مبارکه؛ شخصیت والای جهانی اما گمنام!

آیت‌الله مبارکه؛ شخصیت والای جهانی اما گمنام!
امام‌جمعه مبارکه گفت: آیت‌الله مبارکه‎ای با حضور در ۱۰ تا ۲۰ کشور هجرت، باشخصیت‌های جهانی دیدار و با آن در خصوص اسلام مناظره کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل صاحب نیوز؛ حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری کنگره آیت‌الله سید محمدعلی مبارکه‌ای اظهار کرد: آیت‌الله شهید مبارکه‌ای در مبارزه با دشمنان اسلام حضور داشتند و یکی از مشعل‌داران این عرصه مقدس بودند.

امام‌جمعه مبارکه گفت: سال گذشته در شورای فرهنگ عمومی شهرستان تصویب شد که برای بزرگداشت این آیت‌الله معظم برگزار شود که تاکنون زحمات زیادی کشیده شده است.

وی با اشاره باشخصیت آیت‌الله مبارکه‌ای افزود: ایشان شخصیت بسیار بزرگی بودند اما تاکنون کار شایسته‎های برای معرفی ایشان انجام نشده و برای همشهری‌های خود گمنام است، در حالی که یکی از ویژگی‌ها در فردی محقق شود کافی است که مایه شهرت کشوری شود.

حجت‌الاسلام موسوی بیان کرد: علم گسترده و تحصیلات متعدد پایه همه عظمت ایشان است، طبق اولین آیه نازل شده بر پیامبر (ص)، خداوند می‌فرمایند همه کمال و فضائل در علم است.

وی اضافه کرد: محروم مبارکه‌ای ‌با ۴۷ سال در بسیاری از علوم صاحب‌نظر بوده است، در خود نوشته ایشان آمده که تفسیر، تاریخ اسلام و جهان، فلسفه پزشکی، روانشناسی، ریاضی، هندسه، صرف و نحو، فقه، اصول، فیزیک و شیمی یک عالم باید در این علوم کار کند و امروز چنین شخصیتی به درد جامعه اسلامی می‌خورد.

امام‌جمعه مبارکه تصریح کرد: در نوشته‎ای دیگر آیت‌الله مبارکه‎ای آمده که یک هزار جلد کتاب راجع به فنون مختلف در کنار ایشان بوده و گاهی این کتب را چندین بار خوانده‌اند؛ ایشان در سفری به قم در خدمت آیت‌الله حائری می‌رود و ایشان را امتحان می‌کند و متوجه می‌شود که به صاحب اجتهاد رسیده و اجتهاد ایشان تائید می‌شود.

وی با بیان اینکه ایشان در زمینه علم طب تخصص داشته است، تصریح کرد: آیت‌الله مبارکه‎ای مدت قابل‌توجهی را نزد عارف ملامحمدکاشی شاگردی می‌کرده است، اهل‌قلم بودن، سومین ویژگی این آیت‌الله بوده است.

حجت‌الاسلام موسوی با توضیح اینکه شرح احوالات عالمان اصفهان را در کتاب‌های نوشته است، خاطرنشان کرد: بیان و سخنوری، سیاست و مبارزه یکی دیگر از ویژگی‌های آیت‌الله مبارکه‌ای است، یک عالم دینی باید زمان‌شناس باشد و اقتضائات زمان خود را درک کند.

وی گفت: آیت‌الله مبارکه‌ای در کنار شهید مدرس شاگردی کرده است، ایشان به ۱۰ تا ۲۰ کشور هجرت کرده و باشخصیت‌های جهانی دیدار و با آن در خصوص اسلام مناظره کردند.

آیت الله مبارکه‎ای کاتب بیش از ۵۰ کتاب

حمید عصار زادگان هم در این نشست گفت: شهرستان مبارکه با ۴۵۰ صنعت یکی از شهرستان‌های مهم استان در اقتصاد و صنعت است.

فرماندار شهرستان مبارکه گفت: این صنعتی بودن فضای شهرستان را سخت کرده است که باید به مسائل فرهنگی توجه ویژه داشت.

وی افزود: آیت‌الله سید محمدعلی مبارکه‌ای با این شخصیت والای علمی حتی در بین مردم مبارکه هم کمتر شناخت شده است و تعداد کمی از شهروندان ایشان را می‌شناسند.

عصار زادگان بیان کرد‌: با توجه به نوشتن بیش از ۵۰ کتاب و شخصیت بزرگ علمی نیاز بود ایشان به مردم معرفی و شناخته شود، آیت مبارکه‎ای از سن ۱۴ سالگی در اصفهان در حوزه اصفهان حضور داشته است.

وی ادامه داد: مزار ایشان در دومین قبرستان جهان، تخت فولاد است.

آشنایی فرزندان ما با این کنگره‌ها باشخصیت‌های علمی گمنام

زهرا سعیدی مبارکه هم در این نشست بیان کرد: آیت‌الله مبارکه به‌عنوان نماد شخصیت‌های علمی شهرستان مبارکه معرفی شده و این شهرستان دارای شخصیت‌های متعددی علمی است.

نماینده مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: استان اصفهان مهد نخبگان است، اما ایشان به‌خوبی معرفی نشده است، امیدواریم سالانه این کنگره‌ها استمرار داشته باشد.

وی افزود: هم‌زمان با برگزاری کنگره، سردیس این شهید در ورودی شهرستان مبارکه نصب شود که امیدواریم در ورودی هر شهر نصب شود.

سعیدی مبارکه ادامه داد: فرزندان ما با این کنگره‌ها با این شخصیت‌های علمی گمنام آشنا می‌شوند، در معرفی این افراد باید تلاش شود و با معرفی درست انتخاب‌های صحیح داشته باشیم.

وی با توضیح اینکه ما می‌توانیم را در شرکت‌های دانش‌های بنیان دیدیم، تصریح کرد: با معرفی این نخبگان و الگوها، باید از پتانسیل‌های خوبی موجود کشور استفاده کنیم.

نماینده مبارکه ادامه داد: جنگ امروز اقتصادی با زیرساخت‌های فرهنگی نشان گرفته‌شده است، متأسفانه بودجه‌های فرهنگی با کاهش ۷۰ درصدی گاهی اوقات دیده می‌شود.

به گزارش صاحب نیوز؛ آیت الله محمد علی مبارکه‌ای(ره) فقیهی ژرف اندیش، متکلمی توانمند، خطیبی پرآوازه، مجاهدی سترگ، مصلحی متفکر، ادیبی فرهیخته و شاعری برجسته، از مفاخر و اجله علمای مبارکه، اصفهان، ایران بلکه از مفاخر جهان اسلام به شمار می آید؛ این فقیه نام آور در اواخر دوره‌ قاجاریه و اوائل عصر پهلوی می زیسته است.

کنگره دو روزه آیت‌الله سید محمدعلی مبارکه‎ای، 23 آبان ماه در مجتمع الزهرا (س) و با رونمایی کتابت‌های شجره مبارکه، حکایات مبارکه‎‎ای، مرعات الغیب، اسلام خالص، گزیده اشعار صفایی و گزیده دانشوران برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, آیت الله مبارکه‎ای کاتب بیش از ۵۰ کتاب,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, آشنایی فرزندان ما با این کنگره‌ها باشخصیت‌های علمی گمنام,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, صاحب نیوز,
,
,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه