اخبار داغ

استاندار خراسان جنوبی:

۳۰ درصد صادرات کشور از مرز ماهیرود انجام می‌شود/ جلوی خام‌فروشی محصولات کشاورزی را می‌گیریم

۳۰ درصد صادرات کشور از مرز ماهیرود انجام می‌شود/ جلوی خام‌فروشی محصولات کشاورزی را می‌گیریم
استاندار خراسان جنوبی با بیان این‌که ۳۰ درصد صادرات کشور از مرز ماهیرود در خراسان جنوبی انجام می‌شود، گفت: در سال ۹۶ یک میلیارد دلار صادرات از خراسان جنوبی به ۲۷ کشور آسیای میانه انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی صبح امروز در جشن شکرگزاری برداشت زعفران و زرشک در قاین اظهار کرد: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور، ۲۸ امین استان از نظر جمعیت و دارای مرز مشترک با افغانستان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
 
,
وی با بیان این‌که ۳۰ درصد صادرات کشور از مرز ماهیرود در خراسان جنوبی انجام می‌شود، افزود: در سال ۹۶ یک میلیارد دلار صادرات از خراسان جنوبی به ۲۷ کشور آسیای میانه انجام شده است.
,
 
,
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: استان خراسان جنوبی در تولید زرشک رتبه اول جهانی و در تولید زعفران رتبه دوم کشور را دارد.
,
 
,
معتمدیان با بیان این‌که در خراسان جنوبی بیش از ۴۰ نوع ماده معدنی داریم، گفت: انواع معادن، سنگ‌های تزئینی و کانی‌های فلزی و غیرفلزی از جمله ظرفیت‌های خراسان جنوبی است.
,
 
,
وی در بحث صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری نیز بیان کرد: در استان ۵۰۰ اثر ملی شناسایی شده، ۴ اثر جهانی و اولین اثر طبیعی جهانی ثبت شده مشترک بین سه استان (کویر لوت)، بیش از ۶۰ اثر طبیعی و یک روستای جهانی ثبت شده داریم.
,
 
,
استاندار خراسان جنوبی با بیان این‌که عدم شناخت ظرفیت خراسان جنوبی باعث معرفی نشدن ظرفیت استان به کشور شده، گفت: خراسان جنوبی دیار ناشناخته‌ها است و تلاش می‌شود ظرفیت‌های استان به کشور و دنیا معرفی شود.
,
 
,
معتمدیان اظهار کرد: کمیته‌ای در استانداری برای زرشک، زعفران و عناب در بحث قیمت‌گذاری تشکیل شد و قرار شد برای قیمت‌گذاری، جلوگیری از خام‌فروشی و فرآوری این محصولات اقدام شود.
,
 
,
وی با بیان این‌که هدف این طرح حذف واسطه‌ها و دلالان است، گفت: یک هزار هکتار گلخانه در استان ایجاد خواهد شد که ۱۵۰ هکتار برای احداث بارگاه زرشک در استان در نظر گرفته شده است.
,
 
,
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: دادن تسهیلات به کشاورزان، واگذاری زمین و آب، برق و گاز برای احداث بارگاه  از دیگر برنامه‌های استانداری برای احداث بارگاه زرشک در استان تا پایان دولت است.
,
 
,
معتمدیان گفت: از یک هزار هکتار گلخانه در استان ۱۰۰ هکتار برای شهرستان قاین در نظر گرفته شده که پیش‌بینی می‌شود از هر یک هزار هکتار گلخانه ۲۸۰ هزار تن تولیدات داشته باشیم.
,
 
,
وی با بیان این‌که هم اکنون سهم صادرات استان ناچیز بوده و باید افزایش یابد، تصریح کرد: ایجاد گمرک‌های تخصصی اقتصادی از اولویت‌های استان است.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه