اخبار داغ

نوازش آفتاب و ترنم باران در جنوب شرق؛

میرجاوه پربارش ترین و راسک گرمترین شهرهای کشور شدند/ هوای سیستان و بلوچستان 10 درجه سردتر می شود

میرجاوه پربارش ترین و راسک گرمترین شهرهای کشور شدند/ هوای سیستان و بلوچستان 10 درجه سردتر می شود
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به کاهش 10 درجه ای دمای هوا در روزهای آتی، گفت: در شبانه روز گذشته میرجاوه با 13.8 میلی متر باران پربارش ترین شهر کشور و راسک با بیشینه دمای 34.2 درجه سلسیوس گرمترین شهر کشور شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود دیانتی در گفت و گو با عصرهامون، اظهار کرد: علاوه بر راسک، دلگان در غرب استان نیز با بیشینه دمای 33.7 درجه سلسیوس سومین شهر گرم کشور شد.

وی ادامه داد: وضعیت دمایی در شهرهای نیمه شمالی استان قدری متفات است به طوریکه دیروز زاهدان با کمینه دمای 10.2 درجه سلسیوس خنک ترین شهر استان شد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری به آخرین وضعیت فعالیت سامانه بارشی در استان اشاره کرد و گفت: دومین سامانه بارشی پاییز که از پنج شنبه گذشته در استان فعال شد موجب بارندگی در بیش از 50 ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی استان شده است.

دیانتی افزود: بیشینه بارندگی های در حومه سراوان روی داد و از ایستگاه بارانسنجی انجیرک در این شهرستان 28 میلی متر باران گزارش شد.

وی ادامه داد: علاوه بر سراوان از توابع شهرستان خاش نیز بارندگی های خوبی گزارش شد به طوریکه ارتفاع بارش های ایستگاه های بارانسنجی « مارندگان و نیلکان» این شهرستان به ترتیب به 15 و 11 میلی متر رسید.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در 48 ساعت گذشته در شمال استان نیز شاهد بارندگی بودیم به طوریکه بیشینه بارش های این منطقه در شهر بنجار با میزان شش میلی متر ثبت شد.

دیانتی با بیان اینکه این نخستین سامانه بارشی سال زراعی جدید در شمال استان است، افزود: از شهر زابل و روستاهای محمد شاه کرم، شهرک گلخانی، قلعه رستم، چرک، جزینک و دهنو میلک در شمال استان نیز بارش های پراکنده گزارش شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی امروز نیز در برخی نقاط استان شرایط برای رشد ابرهای همرفتی، بارش های رگباری، تندباد موقتی و صاعقه مهیاست؛ همچنین با شمالی شدن جریانات و نفوذ زبانه های پرفشار به شمال استان، دمای هوای سطح استان به ویژه نیمه شمالی بین 5 تا 10 درجه سردتر می شود.

وی اظهار کرد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی از روز دوشنبه با شمالی شدن جریانات، وزش باد شدید همراه با گردوخاک شمال استان را در بر می گیرد.

دیانتی ادامه داد: وزش این باد روز سه شنبه تا پنج شنبه علاوه بر شمال استان، در نوار شرقی و مرز غربی استان نیز سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می شود.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: کاهش 5 تا 10 درجه ای دمای هوا مهمترین مخاطره این باد شمالی است که سبب می شود برای نخستین بار دمای هوا به شدت کاهش یابد.

وی در پایان گفت: توصیه می شود ضمن محافظت از محصولات گلخانه ای در نقاط سردسیر استان، نکات بهداشتی در زمان غبارآلود شدن هوا نیز رعایت شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه