اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

شعار "مرگ بر آمریکا" باعث پیشرفت کشور شد/مشکلات اقتصادی به خاطر سوء مدیریت مسئولان است

شعار "مرگ بر آمریکا" باعث پیشرفت کشور شد/مشکلات اقتصادی به خاطر سوء مدیریت مسئولان است
استاد حوزه و دانشگاه گفت: آن‌هایی که 56 سال است می‌گویند مرگ بر آمریکا نه‌تنها کشور را به عقب نبردند بلکه کشور را گام‌به‌گام به جلو هدایت کردند و آن‌هایی که مطیع و اهل گفتگو با استکبار هستند هیچ برگ برنده‌ای را نصیب ملت ایران نکردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام حسن غفاری فر ضمن گرامی داشت 13 آبان روز استکبارستیزی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، اظهار کرد: برخی افراد درون نظام از سال 76 با عنوان گفتگوی تمدن ها شروع به زمینه سازی برای ارتباط با استکبار و آمریکا کردند اما در همان دور اول گفتگو آمریکا این افراد را در دولت وقت محور شرارت نامیدند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: سپس این افراد در دولت وقت ایران با استکبار سر میز مذاکره نشستند و چنان عقب نشینی کردند که سانتریفیوژهای را از کار انداختند.

وی خاطرنشان کرد: دولت بعدی که در ایران سرکار آمد تا حدودی به صحبت های رهبری گوش کرد و مسیر باج دهی را طی نکرد به همین خاطر تا 50 درصد در غنی سازی پیش رفتیم، در صنعت زیردریایی و ساخت موشک پیشرفت کردیم در مباحث علمی و تکنولوژی و پزشکی پیشرفت کردیم و اکنون یکی از کشورهای برتر زمینه های مختلف در جهان هستیم.

زیرپا گذاشتن برجام اخرین دستاورد مذاکره با آمریکا بود

کارشناس مسائل سیاسی افزود: مسئولینی که مبانی سیاسی آن‌ها تعامل و مذاکره با مستکبران بود همواره دچار عقب نشینی شدند و در نهایت زیر پا گذاشته شدن برجام از طرف آمریکا آخرین دستاورد آن ها بود.

غفاری فر تصریح کرد: کشورهایی مانند لیبی، مصر و عراق به آمریکا اعتماد کردند و سرنوشت آن‌ها را دیدیم نویسنده معروف مصری می گوید وقتی تحول در مصر آغاز شد ایران هم تحول را آغاز کرد اما اکنون در مصر فقر بیداد می کند اما ایران در عرصه اقتصادی، سیاسی و نظامی در  دنیا حرف برای گفتن دارد .

وی گفت : البته باید گفت مشکلات داخلی اقتصادی ایران به خاطر سوء مدیریت مسئولان داخلی است.

مشکلات اقتصادی به خاطر سوء مدیریت مسئولان است

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: در ایران کسانی که منطق گفتگو با استکبار را شروع کردند نتوانستند به هدفشان برسند اما در مقابل آنهایی که منطق نفی زور و مقابله با استکبار را دنبال کردند منطقشان پیروز شد این منطق 8 سال دفاع مقدس را به سرانجام رساند این منطق عراق و سوریه را از دست داعش آزاد کرد، لبنان را به سمت پیروزی هدایت کرد و یمن را به سمت آزادی می برد.

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: این دو منطق متفاوت در ایران وجود داشت و منطق دوم همواره برای ایران دستاورد و پیشرفت به همراه داشت آن‌هایی که ادعای مذاکره داشتند هیچ دستاورد موفقی برای ایران نداشتند اما آن‌هایی که مقاومت کردند و شعار مرگ بر آمریکا و استکبار سر دادند و به جای امید به استکبار خودشان دست به کار شدند باعث پیشرفت کشور در زمینه های مختلف شدند و گام به گام آزادی ها را به دست آوردند تا جایی که مجامع بین المللی اعلام کردند از سال آینده تحریم ها علیه ایران اثری ندارد این یعنی به پاس مقاومت، اقتصاد ایران خودکفا شده است البته اینکه در حق کشاورزان و دامداران و کارگران ظلم می شود نه از تحریم بلکه به خاطر عدم مدیریت صحیح مسئولان است.


آن‌هایی که گفتند مرگ بر آمریکا، باعث پیشرفت کشور شدند

غفاری فر ادامه داد: در منطقه تنها دو کشور ترکیه و عربستان با آمریکا در ارتباط هستند که اقتصادشان کمی سرپا است اما ازنظر استقلال حرفی برای گفتن ندارند، بقیه کشورهایی که با آمریکا در ارتباط هستند هیچ پیشرفت و استقلالی ندارند در آخرین تعامل و نامه آمریکا با ترکیه هم شاهد برخورد زشت و حقیرانه ترامپ با اردوغان بودیم عربستان فقط با خرج کردن پول نفت سرپا است و درصد بالایی از مردم آن در فقر به سر می برند و آمریکا نگاه ذلیلانه به آل سعود دارد همین عربستانی که وقتی مشاهده کرد ایران پهپاد آمریکا را ساقط کرد و بااقتدار کشتی توقیف شده اش را آزاد کرد امسال عکس سال های قبل با حاجیان ایرانی با عزت و احترام برخورد کرد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: کشورهایی مانند الجزایر، لیبی و مصر که دل به مذاکره و تعامل با آمریکا بسته بودند همه از بین رفتند و جایگاهی در جهان ندارند این‌ها نتیجه مقاومت نکردن است.

غفاری فر افزود: آن‌هایی که 56 سال است می‌گویند مرگ بر آمریکا نه تنها کشور را به عقب نبرد بلکه کشور را گام به گام جلو بردند و آن‌هایی که مطیع و اهل گفتگو با استکبار هستند هیچ برگ برنده ای را نصیب ملت ایران نکردند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
, زیرپا گذاشتن برجام اخرین دستاورد مذاکره با آمریکا بود,
,
,
,
,
,
,
,
, مشکلات اقتصادی به خاطر سوء مدیریت مسئولان است,
,
,
,
,
,
,
, آن‌هایی که گفتند مرگ بر آمریکا، باعث پیشرفت کشور شدند,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه