اخبار داغ

دبیر جبهه پایداری استان همدان:

ایران با مقاومت توازن قدرت جهان را بر هم زده است/ هر موقع که خودمان را معطل مذاکره کردیم متضرر شدیم

ایران با مقاومت توازن قدرت جهان را بر هم زده است/ هر موقع که خودمان را معطل مذاکره کردیم متضرر شدیم
استاد حوزه و دانشگاه و دبیر جبهه پایداری استان همدان گفت: سال گذشته آمریکایی‌ها گفتند که ما اجازه نمی‌دهیم ایران توازن قوا را بر هم بزند و این حرفی است که چهل سال گذشته رهبر کبیر انقلاب زدند و معنای حرف آمریکایی‌ها یعنی اینکه ایران توازن قوا را بر هم زده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ از همان روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی ایران دشمنی آمریکا آغاز شد و دخالت‌های آمریکا در کشور دیده می‌شد تا اینکه با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اسناد مختلفی از دخالت این کشور در انقلاب ایران به‌وضوح دیده شد. از همان روزها امام خمینی(ره) توصیه‌ای فراوانی درباره دشمنی آمریکا عنوان کردند و آمریکا را شیطان بزرگ خواندند. مقاومت در برابر این کشور و استکبار سرمشق اصلی کشور از ابتدای پیروزی انقلاب شد و ایران اسلامی با مقاومت در برابر دنیای استکبار علی‌الخصوص آمریکا به دستاوردهای مختلفی دست پیدا کرد. جهت بررسی هر چه بیشتر مهم‌ترین دستاوردهای منطق مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار و نقطه مقابل آن مذاکره خبرنگار ما به سراغ حجت‌الاسلام احمد حسین فلاحی دبیر جبهه پایداری استان همدان رفته و با وی گفت‌وگویی داشته که توجه شمارا به این مصاحبه جلب می‌کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

عصر همدان: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران راه مقاومت در برابر استکبار را در پیش گرفت و مهم‌ترین اثراتی که این منطق در کشور در این سال‌ها داشته است چه بوده است؟

, عصر همدان: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران راه مقاومت در برابر استکبار را در پیش گرفت و مهم‌ترین اثراتی که این منطق در کشور در این سال‌ها داشته است چه بوده است؟, عصر همدان: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران راه مقاومت در برابر استکبار را در پیش گرفت و مهم‌ترین اثراتی که این منطق در کشور در این سال‌ها داشته است چه بوده است؟,

حجت‌الاسلام فلاحی: شاخص‌هایی که خود دشمن در جبهه مقاومت می‌دهد خود این‌ها بهترین سند است که نشان دهیم چه اثراتی داشته است. چهل سال پیش امام خمینی(ره) فرمودند که ما توازن قدرت را باید بر هم بزنیم، و سال گذشته آمریکایی‌ها گفتند که ما اجازه نمی‌دهیم ایران توازن قوا را بر هم بزند و این حرفی است که چهل سال گذشته رهبر کبیر انقلاب زدند و معنای حرف آمریکایی‌ها یعنی اینکه ایران توازن قوا را بر هم زده است. یا در مسئله پهپاد فوق پیشرفته آمریکا که در آسمان چندین کشور رفت و شناسایی نشد اما در آسمان ایران شناسایی‌شده و زده می‌شود و آمریکایی‌ها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و حتی تشکر می‌کنند که از اینکه هواپیمای بعدی که این را ساپورت کرده است و ایران آن را نزده است این‌ها شاخص‌هایی است که نشان از قدرت ایران و اثرات مقامت است.

, حجت‌الاسلام فلاحی:,

عصر همدان: آیا منطق مقاومت توانسته است در سایر کشورها نیز اثرگذار باشد؟

, عصر همدان: آیا منطق مقاومت توانسته است در سایر کشورها نیز اثرگذار باشد؟, عصر همدان: آیا منطق مقاومت توانسته است در سایر کشورها نیز اثرگذار باشد؟,

حجت‌الاسلام فلاحی: سالیانه آمریکا بودجه‌های زیادی برای براندازی نظام و نفوذ منطقه‌ای ایران اسلامی تصویب می‌کند و تمام امکاناتش را برای برخورد با منطق مقامت بسیج می‌کند اما امروز می‌بینید که نه‌تنها موفق نشده‌اند بلکه خیلی از جبهه‌ها را ازدست‌داده‌اند و مجبور شده از کشوهایی مانند سوریه و عراق عقب‌نشینی کنند در افغانستان مشکلات زیادی دارند و در منطقه خلیج‌فارس هم همین‌گونه است، روزی خلیج‌فارس در اختیار آمریکایی‌ها بود و در آن جولان می‌دادند.

, حجت‌الاسلام فلاحی:,

اما امروز چنین زمینه‌ای برای آن‌ها فراهم نیست. اگر این نمونه‌ها را نشان دهیم خواهیم فهمید که هرروز استکبار در حال عقب‌نشینی در عرصه‌های مختلف است و اشغالگری آمریکا در منطقه دوامی نداشته است و اسرائیل نیز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همین وضع را داشته است و پس از انقلاب پیشرفت اسرائیل نه‌تنها بیشتر نشده است بلکه عقب‌نشینی کرده است و قبل از انقلاب ایران آن‌ها اشغالگری‌ها را انجام می‌داده و توسعه سرزمینی خود را ادامه می‌دادند اما امروز در جنگ ۳۳ روزه، سپس ۲۲ روزه، سپس ۸ روزه و نهایت در ۲۴ ساعت مجبور به پذیرش صلح می‌شود و این نشان می‌دهد که هرروز مسئله استکبار در حال از بین رفتن و ضعیف شدن است و امروز خیلی محدودشده است و جریان مقاومت در ایران، عراق، سوریه، فلسطین و لبنان هرروز در حال رشد است.

,

, ,

عصر همدان: برخی اعتقاد داشته که مذاکره با آمریکا راه گشای مشکلات کشور است در این زمینه چه نظری دارید؟

, عصر همدان: برخی اعتقاد داشته که مذاکره با آمریکا راه گشای مشکلات کشور است در این زمینه چه نظری دارید؟, عصر همدان: برخی اعتقاد داشته که مذاکره با آمریکا راه گشای مشکلات کشور است در این زمینه چه نظری دارید؟,

حجت‌الاسلام فلاحی: مذاکره‌ای که دولت در ۶ سال انجام داد با امریکا بوده است، از همان ابتدا رهبری بیان کردند که اروپایی‌ها کاره‌ای نیستند که شما می‌خواهید با آن‌ها مذاکره کنید، اما توجهی نکردند و در طول مذاکره مسئول سیاست خارجه اروپا بیان می‌کند که ما کاره‌ای نیستیم و با آمریکا صحبت کنید و ادامه مذاکره ظریف و تیم روحانی با امریکاست، اکثر وقت مذاکره انجام‌شده با آمریکایی‌ها بوده است تااندازه‌ای که بیان می‌شود همدیگر را با اسم کوچک صدا می‌زدیم. در طول آن شش سال مذاکره چه نتیجه‌ای برای کشور داشت جز اینکه تورم شش برابر شده است و دلار از ۴ هزار تومان به نزدیک ۲۰ هزار تومان رفت و بازهم تا ۱۲ هزار تومان پایین آمد و باید گفت آزموده را آزمودن خطاست. اگر بخواهیم کشور باز شود با مذاکره با امریکا نمی‌شود در این مذاکرات تأسیسات هسته‌ای نابود شد و نتوانستد امتیازی از آمریکا بگیرند از این بیشتر هم همین است و نتیجه‌ای نخواهد داشت.

, حجت‌الاسلام فلاحی:,

عصر همدان: مذاکره چه دستاوردهایی برای ما داشته است؟

, عصر همدان: مذاکره چه دستاوردهایی برای ما داشته است؟, عصر همدان: مذاکره چه دستاوردهایی برای ما داشته است؟,

حجت‌الاسلام فلاحی: رهبری بیان کردند هیچ کشوری از راه مذاکره به‌جایی نرسیده است و ما هر موقع که خودمان را معطل مذاکره کردیم ضرر کردیم در این دوره که با آمریکایی‌ها مذاکره شد برای هشتمین بار بود و نمی‌دانم چند بار می‌خواهند مذاکره کنند. ما خاطره‌های تلخ قبلی را که فراموش نکرده‌ایم مشکل با امریکا حل‌شدنی نیست و همان‌گونه که درآیه قرآن آمده بیان‌شده که یهود و نصارا از ما راضی نخواهد شد مگر آنکه از آن‌ها پیروی کنیم. حرف دشمنان انقلاب هم همین است. مشکل آن‌ها با ایران نیست و آن‌ها با انقلاب اسلامی ایران مشکل‌دارند و اگر انقلاب نباشد امریکا هم مشکلی با ایران ندارد و انقلاب ایران اسلامی به‌هیچ‌وجه برداشته نمی‌شود و ادامه دارد مصالحه‌ای روی انقلاب نخواهیم داشت.

, حجت‌الاسلام فلاحی:,

عصر همدان: نقطه مقابل مذاکره مقاومت و ایستادگی است در سال‌های پس از انقلاب اسلامی ایران این منطق چه دستاوردی برای ما داشته است؟

, عصر همدان: نقطه مقابل مذاکره مقاومت و ایستادگی است در سال‌های پس از انقلاب اسلامی ایران این منطق چه دستاوردی برای ما داشته است؟, عصر همدان: نقطه مقابل مذاکره مقاومت و ایستادگی است در سال‌های پس از انقلاب اسلامی ایران این منطق چه دستاوردی برای ما داشته است؟,

حجت‌الاسلام فلاحی: اولین دستاورد در بحث فروش نفت و تکیه بودجه کشور به این محصول بوده است، در دوران پهلوی روزانه ۱۰ میلیون بشکه نفت برای ۲۵ میلیون نفر جمعیت به فروش می‌رسانده است اما اکنون ما روزی ۱ میلیون بشکه نفت به فروش می‌رسانیم برای نزدیک به ۹۰ میلیون نفر جمعیت و در طول این چهل سال اتفاقات زیادی افتاده است و اقتصادی که متکی به نفت بوده است الآن کمتر شده است. هرکجا که ما تحریم شدیم همان‌جا نقطه پیشرفت ما بوده است ازجمله عرصه نظامی که ما بیشترین پیشرفت را در این بخش داشته‌ایم و در بسیاری دیگر از زمینه‌ها همان‌گونه بوده است و پیشرفت کشور ما و تبدیل‌شدن به قدرت جهانی به دلیل همین منطق مقاومت است.

, حجت‌الاسلام فلاحی:,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه