اخبار داغ

مدیرکل استاندارد استان اعلام کرد

صدور اولین پروانه حدمجاز آلاینده‌ها برای محصولات کشاورزی در قزوین

صدور اولین پروانه حدمجاز آلاینده‌ها برای محصولات کشاورزی در قزوین
مدیرکل اداره استاندارد استان قزوین گفت: اداره کل استاندارد قزوین فعالیت‌های شاخصی را با همکاری سازمان‌های دولتی و خصوصی انجام داد که اجرای بسته‌های حمایتی در بخش صادرات، واردات و تولیدات داخلی، صدور اولین پروانه حدمجاز آلاینده‌ها برای محصولات کشاورزی استان و تایید صلاحیت ۲۳نفر و صدور سه پروانه برای بانوان کارآفرین از جمله آن‌هاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ سیروس صارمی در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد و تجلیل از واحدهای برتر که پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: سازمان‌های جهانی استاندارد هرسال این روز را با شعار خاصی انتخاب می‌کنند و امسال با شعار استانداردهای ویدئویی خالق صحنه جهانی انتخاب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی ادامه داد: ما انسان‌ها از ابتدای خلقت که دانسته‌هایمان را بر سنگ نوشته می‌نوشتیم و به دنبال انتقال دانش بودیم تاکنون که از تکنولوژی استفاده می‌کنیم، امروز استاندارد به کمک ویدئوها آمده تا دانش به‌صورت کامل به نسل‌های بعدی منتقل شود.

,

مدیرکل اداره استاندارد قزوین ابراز کرد: در سال رونق تولید استاندارد نقش پررنگی دارد و می‌تواند با تدوین استانداردها به بالابردن سطح کیفیت محصولات تولیدی کمک کند.

,

وی افزود: در سازمان استاندارد 33هزار استاندارد تاکنون درنظرگرفته شده و به بالابردن سطح کیفیت کمک کرده و روند رو به جلو دارد.

,

این مسئول عنوان کرد: امسال در سطح کشوری واحد نمونه نداشتیم و البته این به معنای ضعیف بودن واحدهای تولیدی استان نیست.

,

وی ادامه داد: اداره کل استاندارد قزوین فعالیت‌های شاخصی را با همکاری سازمان‌های دولتی و خصوصی انجام داد که اجرای بسته‌های حمایتی در بخش صادرات، واردات و تولیدات داخلی، صدور اولین پروانه حدمجاز آلاینده‌ها برای محصولات کشاورزی استان تایید صلاحیت 23نفر و صدور سه پروانه برای بانوان کارآفرین از جمله آن‌هاست.

,

صارمی بیان کرد: همچنین اهدافی در جهت نیاز استان و کمک به بخش صنعت درنظر گرفته شده که در این راستا تشویق واحدهای تولیدی، تقویت و توسعه دفتر منطقه‌ای پژوهش‌های استاندارد و چند فعالیت دیگر انجام می‌شود.

,

قاچاق با ارزش بیش از 12میلیارد از موانع فعالیت استاندارد است

, قاچاق با ارزش بیش از 12میلیارد از موانع فعالیت استاندارد است,

در ادامه این همایش مهدی بخشنده گفت: از ماشین آلاتی که به‌روز نیست نمی‌توان انتظار تولید کالای استاندارد داشت، همچنین قوانینی نیز وجود دارد که به تجدیدنظر نیاز دارد.

,

وی ادامه داد: اداره استاندارد باید به بخش خصوصی شفاف و قابل اعتماد واگذار شود، امروز استاندارد اجباری و تشویقی معنا و مفهوم ندارد و استانداردهای مختلف داخلی و بین المللی وجود دارد.

,

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی قزوین اذعان کرد: امروز استاندارد بین المللی از الزامات صادرات شده و لازم است؛ استاندارد کشور ما نیز در سطح جهان مورد تایید باشد.

,

وی ابراز کرد: در سال رونق تولید کالای گواهی شده انجام شد است و کالای قاچاق با بیش از 12میلیارد از مشکلاتی است که تمام زحمات استاندارد را از بین می‌برد و از این رو شناسایی و مبارزه با آن‌ها ضرورت دارد.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه