اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره):

سازش‌طلبان تسلیم در برابر استکبار را راه‌حل مشکلات می‌دانند/ برای اثبات بدعهدی امریکا هزینه ۵ساله دادیم

سازش‌طلبان تسلیم در برابر استکبار را راه‌حل مشکلات می‌دانند/ برای اثبات بدعهدی امریکا هزینه ۵ساله دادیم
عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: طبق این تفکر عملا آن چیزی که باید اتفاق بیفتد همان تسلیم است و دیپلماسی اخیر سیاستمداران دولت در طی چندین معاهده از جمله برجام هم این مسئله را ثابت کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر محمدرضا خانلری در گفت‌وگو با صبح قزوین  با اشاره به غیرقابل اعتماد بودن امریکا اظهار کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی دو دیدگاه درباره نوع تعامل با دنیا وجود دارد که یک دیدگاه معتقد به تعامل با جهان در هر صورت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی افزود: این دیدگاه جهان خارج را فقط امریکا می‌پندارد که این تفکر هم نتیجه دیدگاه ۲۵۰۰ساله رژیم ستم شاهی است که بر ایران حاکم بود و هنوز عده‌ای بر این باور هستند.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: این روش غلط است و از روز اول هم امام راحل به دولتمردان هشدار دادند که این شیوه غلط است اما برخی امروز هم این تلقی را دارند.

,

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: طبق این تفکر عملا آن چیزی که باید اتفاق بی‌افتد همان تسلیم است و دیپلماسی اخیر سیاستمداران دولت در طی چندین معاهده از جمله برجام هم این مسئله را ثابت کرد.

,

خانلری تصریح کرد: در واقع مسئله این است که امریکا و غرب یک تعامل انسانی و مسالمت آمیز را دنبال نمی‌کند و می‌خواهند منافع و خط مشی‌های خود را دیکته و کشورهای دیگر هم بنویسند.

,

سازش با ابرقدرت‌ها یعنی منافعشان را دیکته کنیم

,

وی افزود: دیدیم که مسئولان در اثر اشتباهات محاسباتی برای مذاکره با امریکا حرکت کردند و شکست خوردند که قاطبه مردم هم با این مسئله مخالف هستند در حالی که برخی دولتمردان ما دیگاه مقاومت را به تقابل تعبیر می‌کنند.

,

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: ایران از ابتدا هم به دنبال مقاومت در برابر ظلم و دفاع از ارزش‌های انقلاب و ملت است که همین دیدگاه هم تا کنون موفق عمل کرده است.

,

خانلری خاطرنشان کرد: درس‌های که از بدعهدی‌های امریکا گرفتیم باید ما را به این نتیجه برساند این مسیر غلط است و به هدف نمی‌‎رساند؛ باید توجه داشت که ما هزینه دادیم تا به این نتیجه برسیم و امیدواریم که مسئولین با گذشت پنج سال دست از تعصب‌های بی‌جا بردارند.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: اصولا باید به افول امریکا امیدوار باشیم چراکه این کشور شیطانی و قاصب در طول این ۴۰سال دشمنی آشکار و بارزی را در بالاترین سطح با ایران داشته است.

,

وی بیان کرد: شاید این افول برای همه شاخص و صریح نباشد چراکه کشورهای دارای حاکمیت سرمایه‌داری می‌خواهند که این ابر قدرت باقی بماند در حالی که با واقعیت امر متفاوت است.

,

خانلری ابراز کرد: اگر یک سیر تاریخی را طی کنیم از ۳۰سال گذشته به این طرف دیگر جایگاه ابر قدرتی امریکا به شکل گذشته نیست، از فروپاشی شوروی ۳۰سال می‌گذرد و امریکا آن زمان اعلام کرد که هر کسی مثل ما فکر نکند، آن را دشمن می‌دانیم.

,

حرکت‌های آزادی خواهانه جهان افول امریکا را فریاد می‌زند

,

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: آن نظر با واقعیت امروز فرق دارد به طوری که این اختلافات با امریکا را در کشور ونزوئلا در امریکای لاتین و همچنین کشورهای عربی می‌بینیم.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: حرکت‌های استقلال طلبانه و آزادی خواه نشان از آن دارد که امروز دیگر مردم هژمونی و ابرقدرتی امریکا را نمی‌پذیرند.

,

وی یادآور شد: همچنین کشورهای اروپایی مانند فرانسه که یک سال از اعتراضات سرمایه‌دار ان می‌گذرد نیز اعلام می‌کنند که دیگر آن ابرقدرتی را برنمی‌تابند که این حرکت فراگیر شده است.

,

خانلری بیان کرد: از طرفی بدهی‌های نجومی امریکا و فقر گسترده در داخل این کشور و از طرف دیگر دیدگاه‌های نژادپرستانه که علیه سیاه پوستان در این کشور وجود دارد نیز چالش‌هایی را به وجود آورده که خود گویای افول این ابرقدرت است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه