اخبار داغ

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران خبرداد

بانوی ایرانی در بین ۱۵نفر فعال جهان در iso/ ایران در حوزه استاندارد رتبه سوم آسیا را داراست

بانوی ایرانی در بین ۱۵نفر فعال جهان در iso/ ایران در حوزه استاندارد رتبه سوم آسیا را داراست
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: سازمان استاندارد در رونق تولید برای بهبود تولید کاهش هزینه‌های تولید و ضایعات را درنظر دارد و قانون، تدوین و فعالیت‌های ما قدیمی نیست و دارای رتبه سوم آسیا هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ نیره سادات پیروزبخت در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد و تجلیل از واحدهای برتر که ظهر امروز(یکشنبه) در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد؛ اظهار کرد: پیش رفتن از استاندارد به سمت کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی ادامه داد: سازمان ملی استاندارد به طور مستقیم زیر نظر رئیس جمهور قرار دارد و 10وزیر، چند نماینده رئیس جمهور، نمایندگان مجلس، چهار نفر شخص حقیقی از بخش‌های صنعنی و پژوهشی، چند رئیس اتاق بازرگانی و سایر نهادها در آن فعال هستند.

,

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ابراز کرد: هم اکنون وظایف سازمان بسیار گسترده شده و مقوله کیفیت نیز به آن واگذار شده است و بند 24سیاست اقتصاد مقاومتی و بند 33سیاست‌های کلی برنامه ششم به این موضوع اشاره دارد.

,

وی افزود: اکنون استاندارد در جهان تعابیر و مفاهیمی مختلفی داشته و با مولفه‌های مختلفی در جامعه در ارتباط است، در راهبردها و استراتژی‌ها استاندارد همیشه مورد توجه قرار گرفته است.

,

این مقام مسئول عنوان کرد: در استراتژی iso اعلام می‌شود که عدم رعایت استانداردها توسط واحدهای کوچک و متوسط فنای آن‌ها را به دنبال خواهد داشت.

,

وی ادامه داد: ما دنبال برخوردهای سلبی نیستیم و با تمرکز به ایرانی بودن کالا و رونق تولید اعلام شده که ما مشاور واحدهای تولیدی هستیم و نه پلیس آن‌ها اما خط قرمز ما ایمنی و سلامت مردم است.

,

پیروزبخت بیان کرد: تولیدکنندگان و صنعتگران باید بدانند که استاندارد کنارشان بوده و به آن‌ها کمک می‌کند. در زمان هوشمندسازی و پیشرفت تکنولوژی و جهان نوین سازمان ملی استاندارد فعالیت‌های گسترده‌ای را به عهده دارد.

,

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: استانداردها به تسهیل تجارت کمک می‌کنند و این موضوع در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و استراتژی iso نیز دارای اهمیت است.

,

وی ادامه داد: ما دارای استانداردهای به‌روز و جدید هستیم و بیش از یک سوم استانداردهای موجود که 33 هزار و 800 مورد است در چند سال اخیر اتفاق افتاده است.

,

این مقام مسئول اذعان کرد: سازمان استاندارد در رونق تولید برای بهبود تولید کاهش هزینه‌های تولید و ضایعات را درنظر دارد و قانون، تدوین و فعالیت‌های ما قدیمی نیست و دارای رتبه سوم آسیا هستیم.

,

وی ابراز کرد: برای نخستین بار در تاریخ استاندارد یکی از اعضای سازمان ما در سازمان iso جزء 15نفر انتخاب شد و در کشورهای اسلامی عضو هیئت مدیره بوده و مدیریت دو مورد از چهار مورد را برعهده داریم و با علما در کشورهای اسلامی برای موضوع حلال همکاری داریم.

,

پیروزبخت افزود: ما دنبال اجباری بودن استاندارد نیستیم، اما باید تمام محصولات و همه چیز استاندارد باشد و رهبر معظم انقلاب نیز بر این نکته تاکید دارند.

,

وی عنوان کرد: بزودی گواهی انطباق به مشاغل خانگی و روستایی نیز تعلق می‌گیرد و این اقشار می‌توانند با خیال آسوده به تولید محصول بپردازند.

,

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: لازم است از استاندارد به کیفیت و پس از آن به رقابت پذیری برسیم و امیدواریم با رفع تحریم‌های ظالمانه به این مرحله دست یابیم.

,

لزوم حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان

, لزوم حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان,

در ادامه این همایش هدایت الله جمالی پور ابراز کرد: ماهیت انقلاب اسلامی نه شرقی، نه غربی و اتکا به ظرفیت‌های درون کشور با نگاه به ارتباط با دنیا براساس منافع مشترک است و در چهل سال تداوم انقلاب به‌عنوان ملتی مستقل و باتوجه به آرمان‌ها حرکت کرده است.

,

وی ادامه داد: ما باید منافعمان را براساس ظرفیت‌های داخلی تنظیم و براساس روابط برد برد به جایگاهی که باید برسیم؛ ما کشوری ثروتمند و دارای منابع غنی هستیم و اگر بتوانیم از این منابع به‌خوبی استفاده کنیم به آینده روشن خواهیم رسید.

,

استاندار قزوین ابراز کرد: ما از سال 1275 که نخستین کارخانه در ایران تاسیس شد و پس از آن با شکل گیری استاندارد و وارد شدن به زمینه توسعه صنعتی حدود 70سال فعالیت صنعتی هنوز نتوانستیم به استاندارد کیفی لازم برسیم.

,

وی افزود: ما باید تلاش بیشتری داشته و به کیفی سازی محصول اهمیت دهیم، البته خدماتی که اکنون در کشور ارائه می‌شود قابل تقدیر است، اما در نسبت با کشورهایی که همزمان با ما شروع به توسعه و صنعتی شدن کردند ضعیف عمل کرده‌ایم.

,

این مسئول عنوان کرد: با تلاش و همت می‌توانیم در آینده نه چندان دور در حوزه تولیدات داخلی و صادرات نقش بهتر و شایسته‌تری را ایفا کنیم.

,

وی ادامه داد: در این جنگ سخت نرم اقتصادی که دشمن برای ما رقم زده و تمام مراتب جامعه را با تمام ظرفیت هدف گرفته است باید جلب اعتماد را سرلوحه خود قرار دهیم.

,

جمالی پور اذعان کرد: امروز تولیدگران ما مجاهدانی هستند که در صف مقدم با شرایط سخت فعالیت می‌کنند، چرا که تحریم بر آن‌ها تاثیر داشته است، از این رو تمام دستگاه‌ها وظیفه دارند از تولیدکننده و صنعتگران حمایت کنند.

,

وی افزود: لازم است سیاست‌های بانکی و مالیاتی برای واحدهای تولیدی تسهیل شود تا به هدف مشترک توسعه پایدار کشور و ایجاد رفاه برای مردم دست پیدا کنیم و در این راستا باید تمام واحدها و ارگان‌ها باهم همدلی و همکاری داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه