اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

مشکل اصلی ما باور برخی مسئولان به «ما نمی‌توانیم» است/ برخی مسئولان از پاسخگویی واهمه دارند

مشکل اصلی ما باور برخی مسئولان به «ما نمی‌توانیم» است/ برخی مسئولان از پاسخگویی واهمه دارند
کارشناس مسائل سیاسی گفت: انقلاب در یک فضا و عرصه بین المللی و در نظمی که بعد از جنگ جهانی دوم بر عالم حاکم شده بود، شکل گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، ابوذر یاسری از اساتید دانشگاه، در کارگاه تخصصی خسارت‌های تاریخی اعتماد به استکبار در سمنان گفت: انقلاب در یک فضا و عرصه بین المللی و در نظمی که بعد از جنگ جهانی دوم بر عالم حاکم شده بود، شکل گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی افزود: در این زمان یک نظام دو قطبی بر جهان حاکم شده بود و کشورهای دنیا با محوریت آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سابق، به دو دسته شرقی و غربی تقسیم می شدند و راهی به جز پیوستن به یکی از این دو قطب وجود نداشت. در چنین شرایطی صداهای آزادی خواهی و عدالت خواهی که در نقاطی از جهان همچون هند سر داده می شد در نطفه خفه می شد و راه به جایی نمی برد.

,

این مدرس دانشگاه با اشاره به ویژگی اصلی این دوقطب یعنی ایدئولوژیک بودن و مادی گرایی آن ها بیان داشت: رویکرد این دوقطب بر محور نفی دین و الوهیت و آموزه های وحیانی استوار بود.

,

یاسری ادامه داد: لازم است به این پرسش ها درباره ایران پاسخ داده شود که ایران چه بود، چه شد، چگونه هست و باید چگونه باشد؟این سوال ها را درباره غرب نیز باید پرسید.

,

وی خاطرنشان کرد: غرب از علوم مختلف و دانش مسلمانان استفاده کرده و جنگ های صلیبی را به ما تحمیل کرده است.

,

این مدرس دانشگاه با طرح این پرسش که غرب چگونه و چرا به افول رفته است گفت: غرب، اساس و زیربنای انسانی را زیر پا گذاشته است چراکه خانواده ها را نابود کرده است.

,

یاسری بیان کرد: ایران در گذشته بزرگترین امپراتوری جهان بود و تقریبا از هر2 نفر که بر روی کره زمین زندگی می کردند 1 نفر ایرانی بوده است اما همین امپراتوری به تدریج کوچک شد تا به کوچک ترین ایران در زمان قاجار رسیدیم و در آن زمان نیز عهدنامه های استمعاری مختلفی به امضا رسید؛ در دوران پهلوی نیز بخش هایی را از دست دادیم وانقلاب اسلامی شکل گرفت.

,

وی در ادامه گفت: ایران به این دلیل کوچک شد که توافقات استعماری بسیاری با پادشاهان، بی هیچ مقاومتی صورت گرفت؛ به دلیل ضعف داخلی و بدلیل گفتن عبارت ما نمی توانیم .

,

این مدرس دانشگاه ادامه داد: تقوا عاملی است که ما را در مقابله با دشمن قوی می کند؛ کسانی که تقوا ندارند زود در برابر استکبار سر خم می کنند و کسانی که با تقوا باشند در برابر استکبار جهانی می ایستند واین می شود همان دفاع از حریم هوای ایران در خلیج فارس که ترامپ از ایران بابت این اقدام تشکر می کند.

,

یاسری در توضیح این مطلب گفت: این مسئله به التقاط، نفوذ و کوتاه آمدن از موضوع استقلال برمی گردد. ما در دولت های مختلف بعد از انقلاب شاهد حزب های مستقلی نبودیم و به جای اینکه برنامه توسعه را به سمت اقتصاد انقلاب اسلامی سوق دهیم، به سراغ جهانی شدن رفتیم و اکنون هم شعار می دهیم که برجام پله اول برای ارتباط با کل جهان است؛ البته جهانی از هم گسیخته و دارای شکاف طبقاتی عمیق.

,

وی با اشاره به چرایی عدم توجه به اقتصاد مقاومتی و سیاست های اقتصاد انقلاب اسلامی گفت: ریشه این موضوع به عوامل درونی در خود مدیران ما برمی گردد.

,

این استاد دانشگاه یادآور شد: تا مسئولانی هستند که می گویند تولیدات ما در حد آبگوشت بزباش است و تا امثال صادق زیباکلام ها را داریم، نیاز به بمب‌افکن‌های امریکایی نداریم.

,

یاسری تصریح کرد: چرا برنامه هسته ای را متوقف می کنند اما از پای نمی نشینند؛ ما هرچه عقب می رویم آن ها فشارهای بیشتری به ما تحمیل می کنند؛ یک روز به بهانه هسته ای روز بعد به بهانه موشک و روزی دیگر به بهانه های حقوق بشری و برای ماندن در منطقه؛ دشمنان برای تجاوزات خود مرزی قائل نیستند.

,

این استاد دانشگاه همچنین ادامه داد: نتیجه گزاره «ما نمی‌توانیم» که از زبان برخی مسئولین و نخبگان شنیده می شود تحمیل فشارهای حداکثری بر ایران است.

,

یاسری افزود: استکبار دوست دائمی و دشمن دائمی ندارد بلکه منافع دائمی دارد؛ اگر گاو شیرده باشیم با ما دوست می شوند اما اگر شیر باشیم می توانیم اقتدار خود را حفظ کنیم و با استکبار مقابله کنیم.

,

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردم سالار و اسلامی است گفت: از این رو مردم باید آزادی نقد و آزادی اعتراض در مسیرهای قانونی و متعارف داشته باشند اما مشخص نیست چرا برخی مسئولان از انتقاد، از رفتن به جمع دانشجویان و متخصصان علم سیاست و اقتصاد واهمه دارند.

,

این استاد دانشگاه ادامه داد: ما چند راهکار برای مبارزه با استکبار داریم؛ نخست آن که تعامل سازنده با آن ها داشته باشیم؛ مثل برجام توافق کنیم بدون اینکه مرجع قضایی برای پیگیری معرفی شود و همه چیز را از دست بدهیم؛ و راه بعدی این است که در مقابل تجاوزات دشمن ایستادگی کنیم.

,

وی بیان کرد: دولتمردی که با لباس های گران قیمت ورزش می کند و در شمال شهر زندگی می کند نمی تواند بگوید ما می توانیم؛ او فقط به فکر نظام سرمایه داری است و نمی تواند در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کند.

,

وی خاطرنشان کرد: نفوذ به معنای فرستادن عامل جاسوسی نیست؛ نفوذ یعنی یعنی ورود کردن به فکر و تبدیل «ما می توانیم» به «ما نمی توانیم»؛ یعنی رساندن خودباوری به باور خودباختگی.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه