اخبار داغ

هانی‌زاده:

مبارزه با استکبار، زیربنای سیاست داخلی و خارجی کشور است/ خروج آمریکا از برجام، درس عبرت مسئولان باشد

مبارزه با استکبار، زیربنای سیاست داخلی و خارجی کشور است/ خروج آمریکا از برجام، درس عبرت مسئولان باشد
حسن هانی‌زاده گفت: در کشور ما شعار مبارزه با استکبار زیر بنای سیاست داخلی و خارجی و مهمترین شاخصه انقلابی گری است که از 40 سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی‌زاده در گفتگو با صبح توس؛ جمهوری اسلامی ایران را باید از جمله معدود کشورهایی دانست که همواره بر حفظ استقلال ملی و مبارزه با استکبار جهانی تاکید داشته و این اصل را به عنوان یک دستاورد مهم در حوزه جهان سوم و کشورهای مستقل جهان تلقی می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: کشور ما با پیروزی انقلاب در برابر دو قطب قدرتمند زمان یعنی آمریکا و شوروی ایستادگی کرد و ضمن انتخاب مسیر مستقیم اسلام، به سوی هیچ یک از شرق و غرب متمایل نشد؛ بنابراین در کشور ما شعار مبارزه با استکبار زیربنای سیاست داخلی و خارجی و مهمترین شاخصه انقلابی‌گری است که از 40 سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه خواهد داشت.

,

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: البته با گذشت زمان عده ای به دنبال گشودن راههای مذاکره و ارتباط گیری با آمریکا بوده اند، اما تجربه تلخی که در طول سالهای اخیر از تعامل با آمریکا در بحث برجام برای ما حاصل شد به جهانیان ثابت کرد که استکبار جهانی نه تنها به تعهدات خود عمل نکرد بلکه شدیدترین و سخت ترین تحریم ها را هم در طول سه سال گذشته علیه ایران اعمال کرد.

,

هانی زاده تاکید کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری که متاسفانه مورد توجه رسانه ها قرار نگرفت، هزینه تقابل با آمریکا بسیار پایین تر از هزینه همراهی با اوست؛ مصداق عینی این گفته هم همراهی آمریکا با عربستان است که ترامپ در یک قلم، مبلغ 500 میلیارد دلار از رژیم آل سعود باج گرفت.

,

وی تبیین کرد: با وجود مسائل ذکر شده، گویا عده ای چشم خود را بر روی حقایق بسته و تلاش دارند کشور را به دامن آمریکا بیندازند، این عمل به نوعی تکدی گری سیاسی است که افراد سعی می کنند دنباله روی سیاست های آمریکا بوده و به رفاه و منافع اقتصادی برسند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: خروج آمریکا از برجام و فشار وارد کردن به اتحادیه اروپا برای قطع تعاملات سیاسی و اقتصادی با ایران باید درس عبرت بزرگی برای مسئولین باشد که دنبال سیاست های آمریکا نروند.

,

هانی زاده در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر راه پیشرفت کشور در شرایط تحریمی فعلی ابراز کرد: طبیعی است که حفظ استقلال، عزت و کرامت هزینه های سنگینی به دنبال دارد؛ قدرت های استکباری هم به دنبال این هستند که کشورها را تحت تاثیر خود قرار داده و با وعده فراهم کردن رفاه و اقتصاد، آنها را برده خود کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: البته این رفاه نسبی، بسیار زودگذر و فریب دهنده است؛ به این معنی که آمریکا برای برداشتن برخی تحریم ها شرایط سختی را وضع می کند که این شرایط با ارزش های انقلاب در ضدیت و تقابل هستند؛ اندکی بعد هم طبق معمول از زیر بار تعهدات خود شانه خالی کرده و دوباره شرایط سخت تر و پیچیده تری را رقم خواهد زد.

,

هانی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین ملت سرافراز ایران هیچ گاه زیر بار فشار قدرت های استکباری نخواهد رفت و ضمن حفظ عزت و کرامت خود، برای همیشه به عنوان یک الگوی مبارزه با استکبار باقی خواهند ماند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه