اخبار داغ

با حضور نمایندگانی از وزارت جهادکشاورزی؛

کارشناسان فرانسوی از مزارع کلزا در میاندوآب بازدید کردند

کارشناسان فرانسوی از مزارع کلزا در میاندوآب بازدید کردند
جمعی از کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی و کارشناسان فرانسوی تولید کننده بذر کلزا امروز از مزارع این محصول در میاندوآب بازدید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زرین خبر، جمعی از کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی و کارشناسان فرانسوی تولید کننده بذر کلزا امروز از مزارع این محصول در میاندوآب بازدید کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زرین خبر,

کارشناس توسعه کشت کلزای شرکت «اورالیس» فرانسه در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگاران، هدف از این بازدید را بررسی وضعیت سبز و سازگاری بذور هیبرید فرانسوی کلزا با شرایط آب و هوایی ایران و منطقه میاندوآب عنوان کرد.

,

“سِرژ کاردیلاک” با مطلوب ارزیابی کردن وضعیت مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب، افزود: وضعیت مزارع کلزا در میاندوآب از نظر تراکم عالی و بسیار مطلوب است و بعد از پایان فصل سرما و یخبندان نیز از این مزارع بازدید می‌کنیم تا افزایش عملکرد کلزا بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

,

همچنین عضو کمیته ملی بذر وزارت جهاد کشاورزی نیز به خبرنگاران گفت: ارقام فرانسوی بذور کلزا مقاوم به سرما بوده و یکی از مشکلاتی که در سال‌های گذشته در خصوص برداشت کلزا وجود داشت ریزش آن بود که این ارقام در صورت تاخیر حداقل ۱۵ روزه در برداشت آن، مقاوم به ریزش است.

,

سعید فخاریان با اشاره به بازدید از مزارع کلزا در نقاط مختلف کشور، افزود: در بازدیدی که از مزارع کلزا در استان‌های مختلف مانند فارس، خراسان، آذربایجان غربی و اردبیل داشتیم کشاورزان در استفاده از بذور فرانسوی و کشت زمستانه این محصول رضایت کامل دارند‌.

,

وی با بیان اینکه هم اکنون ارقام متعددی از بذور داخلی و خارجی کلزا در ایران کشت می‌شود، اظهار کرد: ۲۰ رقم بذر کلزا شامل «نپتون»، «دانوب»،  «ناتالی» و «ایمپریو» در ایران کشت می‌شود و این ارقام از نظر عملکردی فرق زیادی باهم ندارند ولی از نظر زمان کشت باید برخی ارقام زودتر و برخی نیز با تراکم کمتری کشت شود.

,

عضو کمیته ملی بذر وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با تمهیداتی که از سوی معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی و مجری طرح دانه‌های روغنی آن وزارت‌خانه از سال‌های گذشته در دستور کار قرار گرفته، هم اکنون سه رقم بذر در ایران تولید می‌شود.

,

فخاریان اظهار کرد: رقم‌های نپتون، ناتالی و دانوپ در کشور تولید می‌شود و سال گذشته ۲۰۰ تن بذر کلزا در ایران تولید شد که پاسخگوی بیش از ۶۰ درصد نیاز کشور از واردات بذر کلزا بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه