اخبار داغ

امام جمعه سیراف:

تشکیل حکومت اسلامی ایران مردمی‎ترین پدیده دنیا است

تشکیل حکومت اسلامی ایران مردمی‎ترین پدیده دنیا است
امام جمعه سیراف گفت:انقلاب اسلامی ایران و تشکیل حکومت اسلامی ایران یکی از مهمترین و در عین حال مردمی‎ترین پدیده در میان اتفاقات چندین قرن اخیر دنیا است چرا که انقلاب موجب حفظ اقتدار و استقلال و عزت همة ایرانیان شد. همان عزت و افتداری که قرن‎های متمادی با استعمار و سلطه‎جویی استثمارگران به چالش کشیده شده بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل سپاس،حجت‌الاسلام عاشوری امام جمعه سیراف در در جمع راهپیمایی کنندگان اظهار داشت:سیزدهم آبان هر سال ، یادآور سه رخداد مهم در تاریخ ایران اسلامی است. تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت امریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ اینها سه رویداد با یک هویت بودند که هر کدام در شکل گیری حرکت انقلاب اسلامی نقش بسزایی ایفا کردند. هویت هر سه اتفاق (مبارزه با استکبار) بود و به همین دلیل، این روز به یاد ماندنی «روز ملی مبارزه با استکبار» نامیده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس, سپاس,

وی ادامه داد:خصوصیّات مؤمن است، قرآن میگوید این‌جوری باید باشید. اوّلش «أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّار» است؛ در مقابل کفّار سخت ایستادن، مثل خاکریزهای نرمی که قابل نفوذ است نبودن، مثل سدّ مستحکمی در مقابل کفّار ایستادن. مسلمانها باید در مقابل استکبار بِایستند؛ مسلمانها باید در مقابل زورگویی آمریکا و بقیّه‌ی زورگوهای عالم بِایستند؛ اگر این را رعایت نکنند، اگر این مرزها را توجّه نکنند، ذلیل خواهند شد، دچار فساد خواهند شد

,

امام جمعه سیراف افزود: تولد انقلاب اسلامی در دو دهه پایانی قرن بیستم و مقاومت چهل ساله نظام اسلامی در برابر هجمه مستمروهمه جانبه آمریکا و صهیونیسم و اتباع او، منجر به الهام بخشی کشور مستقل ایران انقلابی و تولد بیداری و مقاومت اسلامی وجهانی شده است.پدیده ای شگفت انگیز که سیطره چندقرن تمدن غرب را به چالش کشیده و موجب تسریع نظم دوقطبی و فروپاشی شوروی شده و اکنون مهمترین عامل شتاب دهنده خارجی در افول آمریکا و تحقق جهان پس ازآمریکا و بدون صهیونیسم است.

,

حجت الاسلام عاشوری به دلیل افول آمریکا پرداخت و گفت:در حالی که پس ازجنگ جهانی دوم، نیمی از اقتصاد جهان در اختیار آمریکا بود، اکنون سیطره ی آمریکا براقتصاد جهان، به ۱۵درصد و تا سه چهار سال دیگر به ۱۳درصد خواهد رسید.همچنین، یکی از مهمترین شاخصهای افول اقتصاد آمریکا، بدهی ملی ۲۲تریلیون دلاری آمریکاست.

,

امام جمعه بندر سیراف در ادامه گفت:میانگین مشارکت سیاسی در آمریکا به ۳۷درصد رسیده است که بی‏ آبرویی بزرگی برای دموکراسی آمریکاست.انتخاب عنصر دیوانه ای مانند ترامپ و تکرار انسداد سیاسی بین دو حزب آمریکا وکاهش مشروعیت سیاسی جایگاه ریاست جمهوری دربین مردم، از نشانه‏های جدی افول آمریکا در سطح داخلی است.

,

حجت الاسلام عاشوری امام جمعه بندر سیراف بیان کرد:مهم‏تر از ضررهای اقتصادی آمریکا و اتباع بین المللی و منطقه ای او، شکست‏های گفتمانی، حیثیتی و راهبردی اوست. این فهرست، نشانه هایی گویا از افول قدرت غول آمریکاست که دچار پوکی استخوان شده است و در مخمصه ای بزرگ گرفتار آمده است.

,

وی افزود:انقلاب اسلامی ایران و تشکیل حکومت اسلامی ایران یکی از مهمترین و در عین حال مردمی‎ترین پدیده در میان اتفاقات چندین قرن اخیر دنیا است چرا که انقلاب موجب حفظ اقتدار و استقلال و عزت همة ایرانیان شد. همان عزت و افتداری که قرن‎های متمادی با استعمار و سلطه‎جویی استثمارگران به چالش کشیده شده بود. به این ترتیب کاملاً واضح است که قدرتهای استکباری دنیا انواع و اقسام توطئه‎های را بر علیه این انقلاب و حکومت و بر علیه ولایت فقیه، زمینه‎سازی و اعمال می‎کنند

,

وی در پایان گفت:گوش به فرمان رهبری بوده و ولایت فقیه را محور حرکات سیاسی و فرهنگی خود قرار دهند و آسیب‎ها و خطراتی که نظام و انقلاب را تهدید می‎کند بشناسد و سپس با راهکارهایی که توسط مقام معظم رهبری بیان شد و ما ذکر کردیم، در مقابل این توطئه‎ها و آفات بایستند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه