اخبار داغ

وزیر کشور: قاچاق کالا دوباره در حال تقویت شدن است

وزیر کشور: قاچاق کالا دوباره در حال تقویت شدن است
وزیر کشور با بیان اینکه مقرر شده تا طرح جامع بین بخشی برای مبارزه با قاچاق کالا آماده شود، گفت: متاسفانه بعد از یکسال که واردات قاچاق کالا کاهش یافته بود امر قاچاق دوباره در حال تقویت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالرضا رحمانی فضلی امروز در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در وزارت کشور برگزار شد درخصوص قاچاق کالا از مناطق جنوبی کشور تحت عنوان کالاهای ملوانی یا کالاهایی که از مسیرهای غیرقانونی و گاهی از مسیر گمرک وارد کشور می‌شود، گفت: در این جلسه و مسئولان وزارت صمت، گمرکات کشور و نیروی انتظامی نظرات کارشناسی جامعی ارائه دادند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وزیر کشور با بیان اینکه بعد از یک سال که کاهش ورود کالاهای قاچاق را داشتیم گفت: با کاهش قیمت ارز و عدم کاهش قیمت‌های داخلی متناسب با روند افزایشی قبلی، تفاوت قیمت‌ها بگونه‌ای سودآور شده که امر قاچاق دوباره در حال تقویت است. 
,
 
,
وی بیان داشت: در جلسه امروز مقرر شد که درباره نحوه واردات کالا نظارت جدی‌تری انجام شود و اولویت‌بندی کاملا مشخص و معلوم شود. 
,
 
,
* آیین‌نامه واردات ملوانی تصویب شد
,
 
,
وزیر کشور همچنین با بیان اینکه درخصوص مقابله با قاچاق کالا در حوزه گمرکات مقرر شد تا گمرکات دقت بیشتری نسبت به این مساله داشته باشند گفت:  آیین‌نامه‌ای در دولت مصوب شده است که مقرر شد استانداران بر اساس آن آیین‌نامه به نوعی امتیازات و شرایط مناسبی و اولویت‌هایی را برای ملوانان و برای افرادی که در امر واردات در مناطق دریایی اشتغال دارند ایجاد کنند و مانند آن آیین‌نامه اجرا شود و خلاف آن آیین‌نامه اتفاقی نیفتد.
,
 
,
رحمانی فضلی بیان داشت: نیروی انتظامی دقت‌های لازم را در مسیر انتقال داشته باشد و از قوه قضاییه هم درخواست شد که کالاهایی که به نوعی به صورت غیرقانونی و بدون برگه گمرکی و بدون پرداخت عوارض و حقوق گمرکی وارد انبارها می‌شود را به دقت دنبال کند و در مجموع هر کالایی را که وارد انبارها می‌شود باید شناسنامه‌دار باشد. 
,
 
,
وی گفت: در جلسه امروز موارد این موضوع به تصویب رسید و نهایتا مقرر شد که در آیین‌نامه مصوب اگر اشکالی وجود دارد در دولت مطرح شود. 
,
 
,
رحمانی فضلی همچنین اظهار داشت: طرح جامعی آماده می‌شود تا موضوع ورود کالای قاچاق به صورت بین بخشی (اقتصادی- تجاری اجتماعی) پیگیری شود و این طرح در زمانبندی مناسب به اجرا درآید. 
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه