اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

وضعیت کنونی عراق و لبنان ثمره اعتماد به آمریکا است/ حذف دلار از مبادلات مالی بین‌المللی نشان از فروپاشی اقتصاد آمریکا دارد

وضعیت کنونی عراق و لبنان ثمره اعتماد به آمریکا است/ حذف دلار از مبادلات مالی بین‌المللی نشان از فروپاشی اقتصاد آمریکا دارد
علی سهیلی گفت: هیچ‌کس خارج از ایران از اعتماد به آمریکا به‌جایی نرسیده است و کودتای ترکیه، سرنوشت لیبی، کردهای سوریه، وضعیت کنونی عراق و لبنان ثمره اعتماد به آمریکا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی سهیلی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با صبح توس اظهار کرد: دلیل اعتماد برخی از مسئولان ما به آمریکا شیفتگی آن‌ها نسبت به آمریکا است زیرا در این کشور زندگی یا تحصیل داشته‌اند، عده‌ای دیگر از مسئولان مرعوب آمریکا هستند و می‌گویند این کشور قدرت برتر جهان است و باید به او اعتماد کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی ادامه داد: دست سومی از مسئولان به دلیل خطای محاسباتی به آمریکا اعتماد کردند بدین معنا که یک سری اطلاعات اشتباه و غلط به خورد آن‌ها داده شده است و این امر باعث شده تا به آمریکا اعتماد کنند اما موضوع قابل تأمل وجود آیات و روایات دینی متعددی در خصوص اعتماد به دشمن و وعده‌های شیطانی که به ما این نکته را گوشزد کرده بود که نباید فریب وعده‌های شیطانی را بخوریم.

,

سهیلی خاطر نشان کرد: بخشی از بحث اعتماد به آمریکا متأسفانه به دلیل بهره‌وری پایین برخی از مسئولان از آموزه‌های دینی و اعتقادی است که ثمره آن اعتماد و متضرر شدن کشور از این اعتماد بود.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه کودتای 28 مرداد نتیجه اعتماد به آمریکا بود، گفت: متأسفانه برخی از مسئولان ما از وقایع تاریخی و بدعهدی‌های آمریکا در زمان‌های مختلف درس نگرفته‌اند، اما طی 10 سال گذشته بدعهدی‌های آمریکا باعث شد تا کسانی که به آمریکا نگاه خوش‌بینانه دارند نیز بدبین شوند.

,

وی تصریح کرد: واشنگتن‌پست طی نظرسنجی که از مردم ایران انجام داده بود و در فروردین امسال منتشرشده، اعلام کرد که 88 درصد ایرانی‌ها دیگر به آمریکا اعتماد ندارند، این بهای بسیار سنگینی بود که ما به واسطه برجام و بحث‌های CFT و پالرمو مجبور به پرداخت شدیم تا عده‌ای خوش‌بین پی ببرند که نمی‌شود به آمریکا اعتماد کرد.

,

 سهیلی با اشاره به اینکه اعتماد به آمریکا در دیگر کشورها تبعات سنگینی به همراه داشته است، گفت: هیچ‌کس خارج از ایران نیز از اعتماد به آمریکا به‌جایی نرسیده است و کودتای ترکیه، سرنوشت لیبی و جنگ‌های داخلی و کردهای سوریه نمونه‌های بارز اعتماد به آمریکا است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه وضعیت کنونی عراق و لبنان ثمره اعتماد به آمریکا است، یادآور شد: در مقابل اعتماد به آمریکا، اعتماد به نفس ملی است بدین معنا که باید اعتماد به نفس ملی‌مان را بالا ببریم.

,

وی ادامه داد: هزینه اعتماد به آمریکا و ندانم کاری‌های برخی در ایران را کسی جز مردم نپرداختند و از طرف دیگر ما اگر به آمریکا نباید اعتماد کنیم، قطعاً نباید به اروپا نیز اعتماد کنیم، بست و گسترش بی‌اعتمادی به آمریکا دامن اروپا را نیز می‌گیرد زیرا ادامه اعتماد به اروپا همانند اعتماد به آمریکا برای ما زیان‌آور است.

,

سهیلی با اشاره به اینکه برجام مصداق کامل اعتماد به آمریکا بود و نباید این اشتباه دوباره تکرار شود، گفت: هژمونی و اقتصاد آمریکا در حال حاضر در حال فروپاشی است و نشانه‌های زیادی همچون خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و برپایی جنگ اقتصادی ما بین اروپا ، چین و آمریکا است.

,

وی خاطرنشان کرد: تمام شواهد دال بر فروپاشی آمریکا دارد از این رو بسیاری از کشورهای جهان در حال حاضر اقدام به جدا کردن سرنوشت و راه کشورشان از آمریکا است که نمونه آن حذف دلار از مبادلات مالی بین‌المللی و جایگزین کردن آن با ارزهای خود کشورها مانند یوان و یورو است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: اگر دلار از معاملات بین‌المللی حذف شود آقایی آن‌ها نیز حذف می‌شود که این امر روند افول آمریکا را در دیگر زمینه‌ها تسریع می‌بخشد و از طرف دیگر ترامپ اعلام کرد اگر هزینه‌هایی که در خارج از آمریکا کرده‌اند را در داخل کشور خود انجام می‌دادند می‌توانستند یک‌بار کل آمریکا را آباد کنند که این نیز نمونه از افول آمریکا است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه