اخبار داغ

کارشناس علوم سیاسی:

قدرت‌های بزرگ در خط مشی‌گذاری در برابر محور مقاومت دچار سرگردانی هستند

قدرت‌های بزرگ در خط مشی‌گذاری در برابر محور مقاومت دچار سرگردانی هستند
کارشناس علوم سیاسی گفت: محور مقاومت در چارچوب تفکر بنیادی قدرت های بزرگ قرار نمی گیرد و این قدرت ها در سیاست و خط مشی گذاری در برابر محور مقاومت دچار سرگردانی و بلاتکلیفی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرشید جعفری امروز در گفت  و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: محور مقاومت با محوریت جمهوری اسلامی و تفکر و فکر شیعی شکل گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی افزود: جمهوری اسلامی اساس رابطه خود را بر اساس رابطه یک دولت با ملت ها از جمله ملت های شیعی و تحت ستم دولتمردانی که وابستگی به قدرت های بزرگ از جمله ایالات متحده هستند،برنامه ریزی کرده است.

,

این کارشناس خاطرنشان کرد:این هلال شیعی که توسط محور مقاومت شکل گرفته است،پیروزی ها و ظفرهای بسیاری را کسب کرده است که موجب شده تا قدرت های بزرگ از جمله آمریکا و برخی کشورهای منطقه از جمله اسرائیل و عربستان احساس نا امنی کنند.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زنجان یادآور شد: وقتی دولت و قدرت بزرگی نمی تواند دولت دیگری را در جهت منافع خود همگام کند، سعی می کند با سیاست و ترفند به ملت ها از درون ضربه بزند.

,

جعفری با بیان اینکه سیاست قدرت های بزرگ در منطقه ضربه زدن به دولت های همسو با ایران است، بیان داشت: قدرت های بزرگ نتوانسته اند قدرت های منطقه از جمله جمهوری اسلامی و دولت های همسو با ایران را در مسیر سیاست های خود قرار دهند و به همین دلیل تلاش می کنند از طریق نفوذی ها و ایجاد اغتشاش در آن کشورها،این همراهی را تحت تاثیر قرار دهند.

,

وی با اشاره به بخشی از سخنرانی مقام معظم رهبری در 29 امین سالگرد رحلت امام خمینی (ره)گفت: در این سخنرانی مقام معظم رهبری از سه نوع فشار اقتصادی، روانی و عملی دشمن نام بردند که دشمنان می خواهند از طریق فشار عملی از جمله راه اندازی آشوب های خیابانی به اهداف خود برسند.

,

این استاد دانشگاه با بیان اینکه قدرت های بزرگ در سال 88 و دی ماه سال 96 به راه اندازی اغتشاش در ایران کمک کردند، افزود: مقام معظم رهبری تذکرات لازم را برای ادامه برنامه دشمن در سال 98 ارائه دادند.

,

وی با اشاره به شکست برنامه ها و توطئه های قدرت های بزرگ در ایجاد و هدایت آشوب های خیابانی در ایران، گفت: این بار آنها روی متحدین جمهوری اسلامی سرمایه گذاری کرده و با ایجاد اغتشاش و فشارهای عملی در عراق تلاش می کنند تا مطالبات به حق مردم را برای رسیدن به اهداف خود مورد سوء استفاده قرار دهند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: قدرت های بزرگ از کوچکترین حرکت صنفی بهره برداری کرده و این حرکات آرام را به حرکت های ضد امنیتی تبدیل می کنند.

,

جعفری بیان داشت: دشمنان می دانند که یک دولت آشوب زده نمی تواند متحد خوبی برای جمهوری اسلامی بوده و در سپر دفاعی محور مقاومت قرار گیرد.

,

وی با بیان اینکه قدرت های بزرگ به زعم خود می خواهند با ایجاد اغتشاشات خیابانی به محور مقاومت ضربه زده و آنرا قیچی کنند،افزود: مقام معظم رهبری در این خصوص هشدار دادند.

,

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه وضعیت کنونی عراق به سر خواهد شد و دولت عراق آرامش را به دست می آورد،افزود: قدرت های بزرگ بدانند نمی توانند محور مقاومت را ناکارآمد کنند.

,

جعفری گفت: محور مقاومت بزرگترین دردسر و متغییری است که ذهن قدرت های بزرگ و کشورهای همسو منطقه با آنها را مشغول کرده است.

,

وی افزود:محور مقاومت در چارچوب تفکر بنیادی قدرت های بزرگ قرار نمی گیرد و این قدرت ها در سیاست و خط مشی گذاری در برابر محور مقاومت دچار سرگردانی و بلاتکلیفی هستند.

,

این کارشناس خاطرنشان کرد: قاعده بازی جمهوری اسلامی در غرب آسیا در چارچوب نظم وستفالی قرار نمی گیرد و تنها موجب سرگردانی قدرت های بزرگ می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه