اخبار داغ

نماینده مردم یزد و اشکذر:

قول دیوان محاسبات برای تحقق قانون یک درصد معادن در یزد/ هیچ بخشنامه یا دستوری نمی تواند استثنایی برای معادن ایجاد کند

قول دیوان محاسبات برای تحقق قانون یک درصد معادن در یزد/ هیچ بخشنامه یا دستوری نمی تواند استثنایی برای معادن ایجاد کند
نماینده مردم یزد و اشکذر گفت: قطعا با اجرای قانون یک درصد معادن می توان بسیاری از کاستی ها و کمبود های استان یزد را جبران و زمینه توسعه پایدار را فراهم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نماینده مردم یزد و اشکذر در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در رابطه با نشست مجمع نمایندگان استان یزد، اظهارداشت: یکی از قوانین مهمی که به نفع استان های معدنی و صنعتی کشور تصویب شد قانون وصول یک درصد عوارض فروش معادن و صنایع معدنی به همان منطقه بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
 
,
سیدابوالفضل موسوی، افزود: طبق این قانون فعالان بخش معدن  موظف به پرداخت یک درصد از فروش به خزانه معین استان هستند که به دلیل بهره‌برداری از معادن و فعالیت‌های صنایع معدنی و خسارت‌هایی هستند که به اهالی ساکن در منطقه و بخش کشاورزی می رسد.
,
 
,
وی ادامه داد: اجرای این قانون برای استانی مانند یزد می تواند تحول را در توسعه همه جانبه استان ایجاد کند اما متاسفانه این قانون آنگونه که باید اجرا نشده است.
,
 
,
وی تاکید کرد: محور اصلی نشست مجمع نمایندگان که با حضور دادستان دیوان محاسبات کشور برگزار شد، مطالبه تحقق و اجرا همین قانون بود که خوشبختانه دادستان محترم نیز قول مساعدت و همراهی جدی ای را در این زمینه دادند.
,
 
,
موسوی بابیان اینکه این قانون سراسری و قطعی است، اذعان داشت: قانون برای همه یکی است و هیچ بخشنامه یا دستوری نمی تواند استثنایی را برای منطقه یا معدنی ایجاد کند.
,
 
,
وی تاکید کرد: قطعا با اجرای این قانون می توان بسیاری از کاستی ها و کمبود های استان را جبران و زمینه توسعه پایدار را فراهم کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه