اخبار داغ

بررسی نگاه رسانه‌های اصلاح‌طلب قزوین به موضوع ظهور و افول برجام؛

عمر کوتاه آن تیترهای بلند

عمر کوتاه آن تیترهای بلند
اکنون برخی از رسانه‌های اصلاح طلب یا حرفی برای گفتن ندارند و یا با چرخش ۱۸۰ درجه ای تغییر موضع دادند یا اینکه در قبال دستاوردهای هیچ برجام روزه سکوت اختیار کرده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین ، دولت تدبیر و امید با وعده رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم روی کار آمد و تمام توان خود را برای این مسئله گذاشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین, ،,

نکته قابل توجه تبلیغات و عملیات روانی برخی از رسانه‌ها و مطبوعات در پررنگ‌ کردن نقش برجام برای برون رفت از مشکلات بود که هر روز با تیترهای خوش رنگ و لعاب، توافق برجام را درختی پربار برای جامعه به تصویر می‌کشیدند.

,

بالاخره در تیرماه سال ۹۴ این توافق انجام شد و مردم در انتظار تحقق وعده‌های داده شده توسط دولت و واقعی شدن تیترهای رویایی برخی رسانه‌ها بودند و این در حالی است که با گذشت چهار سال نه تنها حتی یک مورد از وعده‌ها عملی نشده بلکه با بدعهدی امریکا شاهد هدر رفت زمان و انرژی یک ملت طی این سال‌ها هستیم.

,

در این گزارش تنها به مواردی از تیترها، یادداشت و گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها و مطبوعات اصلاح طلب استان قزوین می‌پردازیم که تمام قد از پروژه برجام حمایت کردند؛ اما اکنون برخی از آن‌ها یا حرفی برای گفتن ندارند و یا با چرخش ۱۸۰ درجه ای تغییر موضع دادند یا اینکه در قبال دستاوردهای هیچ برجام روزه سکوت اختیار کرده اند.

,

روزنامه ولایت از روزنامه‌های قدیمی و اصلاح طلب قزوین است که با تیترهای ریز و درشت و مطالب مختلف در جریان اجرای پروژه برجام از این اقدام دولت حمایت کرد و حتی با خطبه‌های انتقادی امام جمعه قزوین هم تاخت.

,

در تصاویر زیر تنها گوشه‌ای از تیترهای این روزنامه قبل و بعد از تصویب برجام قابل مشاهده است.

,

, ,

 

,

, , ,

, ,

, ,

 

,

 

,

 

,

 

,

اکنون پس از گذشت چهار سال از تصویب برجام و باتوجه به شرایط امروز به سراغ عبدالعظیم موسوی مسئول روزنامه ولایت رفتیم تا نظر وی را درباره وضعیت کنونی کشور و برجام جویا شویم.

,

وی اظهار کرد: متصل کردن برجام تنها به اقتصاد و سفره مردم و متقابلا اقتصاد و سفره مردم را به برجام متصل کردن یک نگاه غیرکارشناسانه و بیشتر جناحی و سیاسی است.

,

موسوی گفت: برجام از نظر سیاسی هم باز یک توافق موفق بوده چراکه دنیا فهمید ما جنگ طلب نیستیم، اما از نظر اقتصادی اگر همه چیز خوب پیش می‌رفت قرار بود برای ما امکاناتی را ایجاد کند.

,

مسئول روزنامه ولایت بیان کرد: اگر این امکانات را ایجاد می‌کرد این توافقنامه قطعا به نفع ایران تمام می‌شد و به ضرر امریکا بود، بنابراین امریکا از برجام خارج شد و ترامپ از این جهت ضربه سیاسی خورد.

,

وی ادامه داد: ما ممکن است که اختلافات سلیقه‌ای داشته باشیم اما وقتی که بحث امریکا پیش می‌آید طبیعی است که باید مراقب باشیم و طوری گام برنداریم که به نفع امریکا و سیاست‌ها ترامپ باشد.

,

موسوی تصریح کرد: برجام به لحاظ اقتصادی چیزی برای ما نداشت چراکه امریکا دید که ما از نظر سیاسی و امنیتی پیش رفتیم و از نظر اقتصادی هم اگر پیش رویم برنده مذاکرات برجام ایران خواهد بود بنابراین کارشکنی کرد.

,

مسئول روزنامه ولایت تصریح کرد: دولت باید تمام توان خود را بر این بگذارد که در داخل وحد و یکپارچگی ایجاد شود؛ آن چیزی که نظام و کشور را تهدید می‌کند فساد درونی و بیرونی است.

,

وی ادامه داد: اگر با این اختلاس‌ها و فسادها برخورد نشود ما دیگر کار به امریکا نمی‌‎کشد و از داخل فرو می‌ریزیم لذا اکنون که قوه قضائیه با قدرت و برخورد می‌کند نیز دولت باید حمایت کند.

,

موسوی بیان کرد: آقای روحانی صحبت‌هایی می‌کند که “مسئله اختلاس با بگیر و ببند حل نمی‌شود” باید گفت که بگیر و ببند وظیفه قوه قضائیه است که در حال انجام است و ما بقی وظیفه دولت است که باید پیگیری کند.

,

مسئول روزنامه ولایت افزود: لذا دولت باید جلوی فساد و اختلاس‌ها را بگیرد و ارز را کنترل کند که خوشبختانه تا این ساعت خیلی خوب کنترل شده و در بازار نفت اقداماتی را انجام دهد.

,

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری سال‌هاست که می‌فرمایند و ما متاسفانه در زمانی که تحت فشار هستیم یادمان می‌افتد که به قوت‌ها و قدرت‌های داخلی توجه کنیم و از نظر کشاورزی و صنعتی سرمایه‌های بالایی داریم.

,

موسوی افزود: امسال باتوجه به نامگذاری سال به عنوان “رونق تولید” نیز اتفاقات مثبت خوبی افتاده و جلوی بسیاری از واردات گرفته شد که صنایع ما زنده شد.

,

وی در پایان گفت: اگر هر کشوری به جای ایران بود از این تحریم‌ها شکست می‌خورد، درست است که بحث گرانی، تورم و رکود است اما خوشبختانه ما مثل یک کشور تحریم زده و جنگ زده نیستیم و همه محصولات به فراوانی وجود دارد اما دولت باید گرانی را حل کند و همه قوا باید به دولت کمک کنند.

,

 

,

فروردین امروز هم از دیگر نشریات اصلاح طلب استان قزوین است که تمام قد از دولت و برجام دفاع کرد و از تیترهای خوش رنگ و لعاب برای حمایت از برجام و از طرفی نقدهای تند نسبت به منتقدان کم نگذاشت.

,

برای جویا شدن مواضع امروز مسئول این نشریه تماس گرفتیم اما علی رغم اظهار نظرهای گذشته این رسانه درباره حمایت از برجام نیز مسئول آن تمایلی به انتشار مصاحبه‌اش نداشت.

,

این درحالی است که امروز بسیاری از چهره‌های رسانه‌ای اصلاح طلب استان به دستاوردهای هیچ برجام اعتراف و دفاعیات و حمایت‌های گذشته خود را یک اشتباه بیان می‌کنند.

,

در زیر گوشه‌ای از تیترهای فروردین امروز را در زمان تصویب برجام مشاهده می‌کنیم؛

,

, ,

, , ,

 

,

, , ,

 

,

 

,

 

,

سایت و روزنامه تابان هم از دیگر رسانه‌های اصلاح طلب استان قزوین به مدیریت محمد علیخانی است که امروز سایت آن غیرفعال است و نشریه آن هم نا منظم منتشر می‌شود اما کانال تلگرامی تابان همچنان فعال است.

,

برای مصاحبه با علیخانی تماس‌های زیادی گرفته شد اما موفق به مصاحبه نشدیم و در زیر برخی مطالب این رسانه قابل مشاهده است.

,

محمد علیخانی در در یادداشتی در نشریه تابان با اشاره به نتایح برجام عنوان “احسن الحال” را برای یادداشت خود در نظر گرفته بود.

,

وی در این یادداشت معتقد بود که بعد از دوران بی‌تدبیری(دولت نهم و دهم) حال حرکت در مسیر تدبیر و امید شروع شده است.او در ادامه یادداشت نوشته بود: “سالی که رفت سال احسن الحال سیاست ایران هم بود. سال به سامان رسیدن برجام. سال رفع تحریم های ظالمانه ای که در پس نابخردی سیاست مردان دولت رفته بر سرزمین ایران گذشت.

,

سال ورود دوباره کشور به بازار سیاست و تجارت دنیا از پس هشت سال بی تدبیری، به تدبیر دولت امید.

,

🔹منبع: ویژه نامه تابان نوروز ۱۳۹۵”

,

, ,

 

,

 

,

همچنین لازم به ذکر است که برای مصاحبه در این زمینه با نمایندگان اصلاح طلب استان که حامی تمام قد برجام بودند تماس گرفته شد اما طبق روال روزهای اخیر گویا نمایندگان سرگرم برنامه‌ها و بازدیدهای انتخاباتی خود هستند که دیگر پاسخگوی تماس‌های خبرنگاران نیستند.

,

در هر حال اصلاح طلبان و اعتدالیون در قزوین بیش از هر جریان دیگری به شکست برجام و پروژه مذاکره غرب پی برده‌اند و بر همین اساس یا پاسخی مناسب برای  تحلیل‌های آن روزهای خود ندارند و یا ترجیح بر عدم پاسخگویی و کلا عدم انتشار نشریات خود دارند.

,

قطعا اگر امروز محمد علیخانی بخواهد یادداشتی دیگر از شرایط کشور بنویسد، حداقل، دیگر عنوان “احسن الحال”را برای آن برنخواهد گزید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه