اخبار داغ

در تابستانی که گذشت؛

تولید گوشت قرمز در استان یزد 28 درصد کم شد/ ذبح چهار راس گاومیش در یزد

تولید گوشت قرمز در استان یزد 28 درصد کم شد/ ذبح چهار راس گاومیش در یزد
بر اساس اعلام مرکز آمار کشور مقدار تولید گوشت قرمز در کشتارگاه های استان یزد در تابستان امسال حدود یک هزار و 503 تن بوده که نسبت به تابستان سال قبل که بیش از 2 هزار تن بوده است 28 درصد کاهش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، بر اساس اعلام مرکز آمار کشور مقدار تولید گوشت قرمز در کشتارگاه های استان یزد در تابستان امسال حدود یک هزار و 503  تن بوده که نسبت به تابستان سال قبل که بیش از 2 هزار تن بوده است 28 درصد کاهش داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

سهم گوشت گوسفندی با 47 درصد بیشتر از سایر دام ها بوده است و پس از آن گوشت گاو و گوساله، بز و بزغاله و شتر به ترتیب با 23 ، 20 و 10 درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده‌اند.

,

در تابستانی که گذشت 29 هزار و 973 راس گوسفند و بره در کشتارگاه های استان یزد ذبح شده‌ که تولید 712 هزار و 752 کیلو گوشت گوسفندی را در پی داشته است که طبق این آمار‌ها کشتارگاه های یزد در زمینه تولید گوشت گوسفندی در جایگاه چهارم کشوری قرار دارند.

,

بررسی آمارها حاکی از آن است که میزان تولید گوشت گوسفندی در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به 12.5 درصد کاهش داشته است.

,

همچنین در این فصل  بیش از 15 هزار و 787 راس بز و بزغانه کشتار شده و 296 هزار و 155 کیلو گوشت قابل مصرف تولید شده است که نسبت به تابستان پارسال نزدیک به 44 درصد کاهش داشته است.

,

349 هزار و 466 کیلو گوشت گاو نیز در نتیجه ذبح هزار و 194 راس گاو و گوساله در کشتارگاه های استان تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 34.5 درصد کاهش داشته است.

,

علاوه بر این، 568 نفر شتر در کشتارگاه های استان ذبح و 144 هزار و 619 کیلو گوشت قابل مصرف تولید شده است که بررسی آمار ها حاکی از کاهش 32.6 درصدی تولید گوشت شتر در استان یزد است. گفتنی است بیشترین میزان تولید گوشت شتر در استان های سیستان و بلوچستان و اصفهان بوده و پس از آن‌ها، یزد در جایگاه سوم قرار دارد.

,

نکته جالب آن که طبق این گزارش، در اقدامی نادر در تابستانی که گذشت 4 راس گاومیش نیز در کشتارگاه های یزد ذبح و به میزان 800 کیلو گوشت تولید شده است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه