اخبار داغ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در دوره نهم:

شورای فرهنگ عمومی یک شورای نمادین است / جایگاه این شورا در حد نام‌گذاری روزها تنزل پیداکرده است

شورای فرهنگ عمومی یک شورای نمادین است / جایگاه این شورا در حد نام‌گذاری روزها تنزل پیداکرده است
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در دوره نهم بابیان این‌که شورای فرهنگ عمومی یک شورای نمادین است، گفت: جایگاه این شورا در حد نام‌گذاری روزها تنزل پیداکرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسمین سید مرتضی حسینی در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، با اشاره به 14 آبان ماه و روز شورای فرهنگ عمومی، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی بیشتر به دنبال اسم‌گذاری برای روزها و ماه‌ها است و کار اساسی که در این شورا صورت بگیرد و در فرهنگ عمومی کشور تأثیر بگذارد تاکنون از این شورا دیده نشده است.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم فرهنگ عمومی دست شود باید از خانواده، مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها شروع کنیم و درواقع در کف میدان وارد شویم نه این پشت میز بنشینیم و بخواهیم در خصوص فرهنگ و اصلاح آن در جامعه تصمیم‌گیری کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در دوره نهم با بیا این‌که چندین نوبت در جلسات شورای فرهنگ عمومی شرکت کرده‌ام، خاطرنشان کرد: این شورا بیشتر به دنبال این است که در خصوص برگزاری جلسات و.. تصمیم‌گیری کند و متأسفانه به اصل موضوع فرهنگ در این شورا رسیدگی نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تغییر فرهنگ جامعه و اثرگذاری باید اقدامات علمی و عملی در بستر خانواده‌ها را گسترش بدهیم تا درنهایت به اهداف از پیش تعیین‌شده برسیم.

حسینی ادامه داد: نباید کوتاهی و سستی درزمینهٔ فرهنگ صورت بگیرد چراکه هرگونه کوتاهی و حتی از دست دادن زمان در این حوزه می‌تواند ضربات جبران‌ناپذیری را به پیکره ای فرهنگ کشور وارد کند.

وی تصریح کرد: باید شورای فرهنگ عمومی در کشور به سمت عملیاتی شدن طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی در کشور حرکت کند تا فرهنگ بیش از این آسیب نبیند.



انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه