اخبار داغ

انتقاد استاندار کرمانشاه از عملکرد سازمان همیاری شهرداری

بازوند: مدیران مقصر در محکومیت‌ سازمان همیاری باید شناسایی شوند

بازوند: مدیران مقصر در محکومیت‌ سازمان همیاری باید شناسایی شوند
استاندار کرمانشاه با انتقاد از عملکرد سازمان همیاری شهرداری کرمانشاه خواستار شناسایی مدیران مقصر در محکومیت‌های این سازمان شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، هوشنگ بازوند امروز پنج شنبه در دومین گردهمایی شهرداران شهرهای استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری ها علیرغم سختی‌هایی که بر سر راهشان وجود دارد در وصول بودجه معدل بالایی را کسب کردند و در این راستا ۵۰ درصد وصول بودجه نشان از تلاش شهرداران دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

استاندار کرمانشاه در پاسخ به ابراز گلایه شهرداران نسبت به عدم تصویب عوارض از طرف شوراها گفت: این کار خلاف است و شهر باید با مشارکت مردم حمایت شود و اگر شورا هر گونه ‌عوارضی را که شهردارها پیشنهاد می کنند، تصویب کند مشکلات مردم بیشتر می شود.

,

وی بیان داشت: فلسفه حضور شورا و مشارکت بیشتر مردم است و اگر قرار باشد با برخی مصوبات این مشارکت از بین برود بدون شک به شهر آسیب وارد خواهد شد.

,

بازوند اذعان داشت: برخی شهرداری‌های کوچک نیازمند دو سال حمایت و توجه هستند تا بتوانند مشکلات خود را مرتفع کنند.

,

استاندار کرمانشاه پس از ارائه گزارش حسابرسی توسط همیاری شهرداری این گزارش را مورد انتقاد قرار داد و گفت: این گونه گزارش بسیار محافظه کارانه است و بندهای مشروط آن بسیار زیاد است و سازمان باید سرمایه گذاری ها را مشخص کرده و آنها را تعیین تکلیف کند .

,

بازوند به محکومیت این سازمان در برخی پرونده ها اشاره کرد و ادامه داد: در سازمان همیاری محکومیت ها باید آسیب شناسی شود و اگر سازمان همیاری مقصر است و مدیران باعث به وجود آمدن این آسیب شده اند باید نسبت به آن پاسخگو باشند همچنین مقصران این امر را باید شناسایی کرد و با آنها برخورد شود.

,

راه و شهرسازی به شهرداری‌ها کمک کند

, راه و شهرسازی به شهرداری‌ها کمک کند, راه و شهرسازی به شهرداری‌ها کمک کند,

وی خطاب به مدیر راه و شهرسازی گفت: در برخی از مسیرهای اصلی که راههای ترانزیت هستند راه و شهرسازی باید به شهرداریها کمک کنند.

,

این مقام ارشد استان با توجه به مشکلات ارائه شده توسط شهردار ثلاث، خاطرنشان کرد: در این رابطه باید یک جلسه برگزار شود و مشکلات بیمارستان و مجتمع تجاری حل و فصل شود. کمیته تطبیق نیز باید فعالتر عمل کند و مصوبات شهرداریها را معطل نکند.

,

بازوند تاکید کرد: همچنین وضعیت مسکن مهر ماهیدشت باید در دستور کار قرار گیرد و ظرف 10 تا 15 روز آینده جمع بندی شود و اگر متقاضی دارد در اسرع وقت واگذار شوند و از این حالت رکود خارج شود.

,

وی بیان داشت: با توجه به اینکه قانون مدیریت بحران پس از سالها ابلاغ شد آنچه مشخص شد شاکله آن مشارکت مردم در محور کار قرار داده شده است و با موارد احتمالی به صورت پیشگیرانه برخورد کنند.

,

طرح جامع و طرح تفصیلی به طور صددرصد اجرایی نمی‌شود

, طرح جامع و طرح تفصیلی به طور صددرصد اجرایی نمی‌شود, طرح جامع و طرح تفصیلی به طور صددرصد اجرایی نمی‌شود,

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش جمع آوری آبهای سطحی را چالش بزرگی برای شهرداریها عنوان کرد و گفت: بنا بر دلایل مختلف طرح جامع و طرح تفصیلی به طور صددرصد اجرایی نمی‌شود و خروجی آن این است که در پروژه‌های ریز شهرداری ها با مشکل مواجه می‌شوند.

,

بازوند گفت: در سال 2020 با رویداد بزرگ گردشگری مواجه هستیم که شهرداری ها به عنوان پیشانی شهر باید شهر را با این رویداد سازگار کنند.

,

وی افزود: بر این اساس شهرداری‌ها در حوزه گردشگری باید وقت بگذارند و در این ماه های پایانی سال کارگروه‌های گردشگری در شهرها تشکیل دهند و مدیران نیز در حوزه شهری مسائل گردشگری را رصد کنند.

,

بازوند اظهار داشت: گردشگری ظرفیت بسیار بزرگی برای استان و شهرداری ها محسوب می شود و اگر قرار است سرانه درآمدی مردم را افزایش دهیم باید به بحث گردشگری توجه ویژه داشته باشیم.

,

مبارزه با فساد در شهرداری‌ها در اولویت باشد

, مبارزه با فساد در شهرداری‌ها در اولویت باشد, مبارزه با فساد در شهرداری‌ها در اولویت باشد,

مدیر ارشد استان مبارزه با فساد را در شهرداری ها را از اولویت‌ها برشمرد و افزود: شهردارها باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند و قبل از اینکه دستگاه‌های نظارتی وارد عمل شوند از این گونه فساد ها در شهرداری ها پیشگیری کنند.

,

بازوند همچنین به تعامل شهرداری‌ها با اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها تاکید کرد و گفت: اقدامات شایان توجهی در شهرداری‌ها انجام گرفته است اما متاسفانه ارتباط با اصحاب رسانه بسیار ضعیف است و این اقدامات بازتاب داده نمی شود.

,

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: شهردارها رونق بخشیدن به صنعت مسکن را دستور کار قرار دهند و به هر شکل ممکن به این صنعت رونق دهند و به این منظور بسته های تشویقی و هر کاری که می تواند در این راه موثر باشد بکار بگیرند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه